Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad har hänt med GSERP?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-09-19, 09:45 #41
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2011
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2011
Har ni mycket att hålla koll på så rekommenderar jag Advanced Web Ranking.

advancedwebranking.com

Kostar en slant men om man ska hålla reda på många domäner och sökord samt automatisera det hela så är det ett väldigt bra program. Det går att skapa egna rapporter med en stor mängd olika data.

Finns i två varianter, en desktop (win+mac) och en i molnet.

Jag kör desktop och den fungerar bra hela tiden och levererar rätt positioner.

Går även att branda om programmet för leverans av rapporter till kunder osv.
DavidEW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-19, 11:27 #42
btngs avatar
btng btng är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2007
Flitig postare
btngs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av DavidEW Visa inlägg
Har ni mycket att hålla koll på så rekommenderar jag Advanced Web Ranking.

advancedwebranking.com

Kostar en slant men om man ska hålla reda på många domäner och sökord samt automatisera det hela så är det ett väldigt bra program. Det går att skapa egna rapporter med en stor mängd olika data.

Finns i två varianter, en desktop (win+mac) och en i molnet.

Jag kör desktop och den fungerar bra hela tiden och levererar rätt positioner.

Går även att branda om programmet för leverans av rapporter till kunder osv.
Tackar för det tipset! Testar det nu och det ser verkligen lovande ut!
btng är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-19, 17:11 #43
123t 123t är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Jul 2013
Banned

Advancedwebranking verkar bra och har många funktioner. Även jag tackar för tipset Jag kommer att prova detta och se hur jag trivs med det.

Men jag tar gärna emot fler tips, gärna på lite enklare varianter med inte allt för mycket funktioner.
123t är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-19, 19:34 #44
btngs avatar
Flitig postare

Flitig postare
btngs avatar

Verkar som att en ganska stor nackdel med Advancedwebranking är priset. Det ingår in 2000 keywords i det billigaste paketet utan 2000 keyword units. Har du ett sökord på Google SE som uppdateras dagligen räknas det som 7st keyword units. Detta gör alltså att 2000 keyword units = ~285 keywords.
Oläst 2014-09-19, 20:47 #45
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2005
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av btng Visa inlägg
Jag letar också efter annat verktyg nu. Någon som har bra erfarenheter av Serpbook? Är lite dyrt men verkar bra.
Jag har bytt till SerpBook och är mycket nöjd. Jag är dagligen i kontakt med dem för att lösa buggar relaterade till svenska. Problemet med visning av IDN-domäner är löst och nu löser de även en bugg relaterad till sökvolymen gällande sökord med utländska tecken (åäö).
De har fina white label rapporter och jag tycker jag får en bra och snabb överblick. Fint att kategorisera domäner och sökord efter kunder.
Priset för mig är ca en tiondel jämfört med Wincher (endast $79!) och de ger uttryckligen inte ut data till tredjepart: http://serpbook.com/tos. Var för mig en nobrainer. Känner även till ett annat svenskt SEO-bolag som bytte till SerpBook från Gserp och de är även sjukt nöjda.
Enda lite negativa är att det är lite omständigt och krångligt att lägga in alla domäner och sökord för början.

Senast redigerad av Jim_Westergren den 2014-09-19 klockan 20:50
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-19, 21:26 #46
btngs avatar
Flitig postare

Flitig postare
btngs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jim_Westergren Visa inlägg
Jag har bytt till SerpBook och är mycket nöjd. Jag är dagligen i kontakt med dem för att lösa buggar relaterade till svenska. Problemet med visning av IDN-domäner är löst och nu löser de även en bugg relaterad till sökvolymen gällande sökord med utländska tecken (åäö).
De har fina white label rapporter och jag tycker jag får en bra och snabb överblick. Fint att kategorisera domäner och sökord efter kunder.
Priset för mig är ca en tiondel jämfört med Wincher (endast $79!) och de ger uttryckligen inte ut data till tredjepart: http://serpbook.com/tos. Var för mig en nobrainer. Känner även till ett annat svenskt SEO-bolag som bytte till SerpBook från Gserp och de är även sjukt nöjda.
Enda lite negativa är att det är lite omständigt och krångligt att lägga in alla domäner och sökord för början.
Kul! Tack för den minirecensionen. Står antagligen mellan Serpbook och AWR för vår del. Ska testa AWR lite till tänkte jag. Gillar AWRs gränssnitt bättre men Serpbook är lite mer prisvärt och om flera från SWE är nöjda så väger det också in så klart.
Oläst 2014-09-21, 13:35 #47
Banned

Banned

Tack Jim för din utmärkta recension av SerpBook! Jag har börjat använda SerpBook, som du skriver tar det lite tid att lägga in domäner och sökord men det kan man leva med, man gör ju det bara en gång. Så här långt känner jag mej väldigt nöjd med SerpBook, prisnivån är dessutom rimlig.

Dock har jag svårt att förstå varför Gserp ska försvinna, hela grejen med flytt från Gserp till Wincher har från början har skötts dåligt om man frågar mej. Att det dessutom blir väldigt dyrt med Wincher när man har många domäner är en stor nackdel och där faller många Gserp/Wincher användare bort om jag får sia om det.

Varför lägga ner ett vinnande koncept (Gserp)? Jag och många andra trivdes bra där och säkerligen hade många varit beredda att betala en rimlig slant för det också.
123t är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-30, 00:33 #48
Rbin Rbin är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2010
Rbin Rbin är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2010
Finns det något verktyg där man gratis kan kolla ett sökord i taget?
Tills man har bestämt vilken tjänst man vill investera i?
Rbin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-30, 07:25 #49
btngs avatar
Flitig postare

Flitig postare
btngs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Rbin Visa inlägg
Finns det något verktyg där man gratis kan kolla ett sökord i taget?
Tills man har bestämt vilken tjänst man vill investera i?
Många tjänster kan du prova gratis i 30 dagar.
Oläst 2014-10-01, 15:36 #50
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Ursprungligen postat av 123t Visa inlägg
Tack Jim för din utmärkta recension av SerpBook! Jag har börjat använda SerpBook, som du skriver tar det lite tid att lägga in domäner och sökord men det kan man leva med, man gör ju det bara en gång. Så här långt känner jag mej väldigt nöjd med SerpBook, prisnivån är dessutom rimlig.

Dock har jag svårt att förstå varför Gserp ska försvinna, hela grejen med flytt från Gserp till Wincher har från början har skötts dåligt om man frågar mej. Att det dessutom blir väldigt dyrt med Wincher när man har många domäner är en stor nackdel och där faller många Gserp/Wincher användare bort om jag får sia om det.

Varför lägga ner ett vinnande koncept (Gserp)? Jag och många andra trivdes bra där och säkerligen hade många varit beredda att betala en rimlig slant för det också.
Hej!

Om vi tittar tillbaka över hur lanseringen sköttes kan jag hålla med om att vi kunde gjort några saker bättre. Jag vill dock poängtera att flytten till Wincher inte kunde skjutas framåt eftersom gserp var helt gratis och att vi behövde börja göra pengar för att hålla utvecklingen flytande. Planen var från början att lansera Wincher redan i våras.

Gserp var ett vinnande koncept för användarna eftersom det var gratis. För att få igång tjänsten på allvar blev planen att bygga om gserp från grunden med ett bättre bakomliggande system och betydligt vassare användarvänlighet.

Man betalar ca 5kr i månaden för varje domän efter 10st. Då får man hur många sökord man vill till den domänen. Tycker du verkligen det är dyrt? Serpbook som du tyckte hade rimlig prissättning är vad jag vet betydligt dyrare?
Lyx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017