FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Medlem
|
Detta är inte menat som någon kritik utan snarare en frågeställning.
Om ert system ger rätt svar så ger alla andra webbhotell jag använt (One, Binero 1.0 o 2.0, Surftown, Orderland, FS-Data, Webkonsulterna) inkl. ert gamla system fel svar på variabeln? Jag säger inte att ni har fel, jag tycker bara det är underligt. Någon som har en fix för att få tinyMCE och AjaxFilemanager att fungera under dessa inställningar? /Anders |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://php.net/manual/en/reserved.variables.server.php Vad säger phpinfo() på ert nya system? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag är inte teknisk nog för att ge bra svar. Det har lagts en månad på detta med ett antal olika källor. Vi inser att många använder det på det sättet som Presta gör - vilket gör att vi letar efter en central lösning på det. Dock - så står både vår leverantör och de andra experterna vi snackat med och säger att det är rätt och att det används fel. Möjligen har de alla fel - men det är många nog (och erfarna nog) att jag är benägen att inte avfärda det som kanske björklund gör ovan. :-)
Det känns lite som twilightzone för mig. Ungefär som ett ord som kommer in i svenskan från engelskan. Det är kanske inte med i svenska akademins ordbok - men om många nog börjar använda den - då blir det sedan standarden. Vår leverantör representerar akademin och följer standarden till punkt och pricka - men varianten som Presta kör är vanlig - och därmed kan man diskutera - vad standarden bör vara. AndersN - vi lever alla med gamla miljöer. Vi har 100 maskiner där detta fungerar. Nu tightar vi för första gången till säkerhet och annat på en nivå som i alla fall vi på city inte sett tidigare. Ett försök till förbättring. Helt plötsligt fungerar inte de shortcuts som många programmerare tar utan man måste helt enkelt hålla sig inom ett snävare område. Så det är en balans mellan vad våra kunder förväntar oss säkerhetsmässigt och funktionalitetsmässigt. De flesta har många sårbarheter som jag tror alla skulle vilja bli av med... det görs inte enkelt och inte utan lite medhjälp från kunder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
http://www.faqs.org/rfcs/rfc3875.html Johan, experter erkänner långt ifrån alltid att de har fel om det inte är absolut nödvändigt ![]()
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
$_SERVER[PHP_SELF] har länge varit en reserverad variabel. Så länge jag kan minnas... Jag har visserligen dåligt minne :-) ) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jo, men att den är en reserverad variabel är inte samma sak. Den finns ju inte heller med i RFC 3875 och då är det väl fritt fram för tolkning och egna definitioner.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-01-24 klockan 12:04 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Samma sak som vad? Jag menar alltså att variabeln behöver finnas och fungera för att kunna leverera en bra tjänst till webbhotellskunder. Det är fler PHP-mjukvaror än Prestashop som använder variabeln.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag blir bara förvånad att detta dyker upp först nu, men jag lämnar det nu då jag funnit lösningen på mitt problem ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Absolut, det håller jag med dig om. Ville bara påpeka att det inte är så glasklart vad som är rätt eller fel gällande vissa servervariabler (som alltså inte definieras av PHP).
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Medlem
|
Jä****la sk***it! Sorry att jag svär men nu är jag riktigt arg och uppgiven!
Ja, den hårdkodade fullösningen gjorde det möjligt för mig att logga in på Prestashops admin del MEN jag kan ändå INTE UTFÖRA något i admin. Varje gång jag trycker på ”Spara” knappen för att tex ändra info om en kund, lägga till ett leveransland, byta designtema, ja vad som helst i admin, skickas jag till inloggningsrutan för att logga in. Fyller jag in användarnamn + lösen och klickar på logga in, laddas sidan på nytt! Dead end! Jag är åter igen i utgångsläget, dvs med 4 Prestashop installationer (olika versioner) som jag inte kan använda ![]() Det är uppenbarligen något som ställer till med URL då jag kan se i browser hela URL som inkluderar mapp-namnen från City Networks miljön ”http://cn146. hemsidaxx.se.preview.citynetwork.se/~100XX4/cn146.hemsidaxx.se/public_html/test/login.php?redirect=index.php?tab=AdminCountries” Denna länk får jag när jag försökte ändra leveransländer i admin. Vad skall man göra… frustrerad och uppgiven! Alla tips uppskattas! Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|