FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
jag vet inte om jag bumpar i onödan nu men vill bara tillägga att den globala medeltempen varit högre än vanligt det senaste halvåret, även om det inte märktes här hos oss..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nu tror jag inte det går att dra några slutsatser av mätningar under några månader. Jag tycker man ska se på variationer över tusentals år för att kunna bedöma hur temperaturerna har skiftat och vilka effekter de har gett. Det är väl det som gör det så svårt att gräva fram någon form av bevis för att det är människan som är boven i dramat. Det verkar vara mycket svårt att göra tillförlitliga mätningar så långt tillbaka i tiden, samt att sia om vilka effekter tidigare klimatförändringar har haft på olika platser på jorden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
Olja är betydligt bättre så länge elbilar inte är något realistiskt alternativ än. Och när elbilar är realistiskt måste vi även bygga ut kärnkraft. Uran är ju inte heller direkt förnyelsebart... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det det där var väl lite trångtänkt. Med tanke på människans utveckling de senaste 100 åren så är jag övertygad om att det kommer en ny energikälla än en som är beroende av Uran. Elbilar är faktiskt ett realistiskt alternativ redan nu. I början var elbilar inte mycket att hänga i granen men tro det eller ej så går utvecklingen framåt och nu finns det elbilar som är mycket starkare än vanliga bensinbilar. Enda nackdelen just nu är att man inte kan åka på bilsemester igenom Europa då man kanske bara kan åka 10-15 mil på "en tank". För en vanlig pendlare är alltså en elbil ett bra alternativ. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
se gärna gårdagens program på democracynow.org (intervjudelen med Bill mckibben) om ni vill ha lite fräscha insikter i en fråga som media slet sönder för längesedan
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Island kommer till räddning, askan gör att det blir kallare. Problemet löst
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Pffft, det är inget vulkanutbrott - det är islänningarna som bränner alla sina skuldsedlar...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
De vill väl bara betala tillbaks, hörde väl fel på cash och ash.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|