Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bra webbhotell för Wordpress?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-06, 16:04 #41
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
De flesta webbhotell borde ladda en ooptimerad (men inte nedsänkt av dåliga plugins) på 2-300ms.
Sådana laddningstider låter ju ganska fantastiskt. Var får du det? Jag ser snarare tider på 2-4 sekunder när jag testar på på mina sajter på Loopia. När det går bra vill säga - och i bland BETYDLIGT mer - och det är vad deras support hävdar skall vara normalt och att 7 sekunder skall vara acceptabelt. Det kan jag ju inte hålla med om...

Testade idag även med GTmetrix.com på några länkar jag fick tillsänt mig av City Networkd och där handlar det också om liknande tider, ca 3-6 sek.
Kennedy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-06, 16:42 #42
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 99
Citat:
Ursprungligen postat av Kennedy Visa inlägg
Sådana laddningstider låter ju ganska fantastiskt. Var får du det? Jag ser snarare tider på 2-4 sekunder när jag testar på på mina sajter på Loopia. När det går bra vill säga - och i bland BETYDLIGT mer - och det är vad deras support hävdar skall vara normalt och att 7 sekunder skall vara acceptabelt. Det kan jag ju inte hålla med om...

Testade idag även med GTmetrix.com på några länkar jag fick tillsänt mig av City Networkd och där handlar det också om liknande tider, ca 3-6 sek.

Hej

Vi är medvetna om att laddtiderna för vissa siter hos oss är för långa. Exakt vad som är normalt är givetvis svårt att säga och lite upp var och en.

Det viktiga är dock att om du som kund tycker det går för sakta så är det självklart något vi måste kika på.

Vi har tidigare under våren utökat kapaciteten i vårt nät för att snabba upp sidorna. Detta gav ett bra resultat men inte tillräckligt.

Vi kommer göra fler ändringar för att sidorna ska ladda snabbare men jag vågar inte ge ett datum när det är klart.

/Jimmie Eriksson
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-06, 16:59 #43
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av LoopiaAB Visa inlägg
Hej

Vi är medvetna om att laddtiderna för vissa siter hos oss är för långa. Exakt vad som är normalt är givetvis svårt att säga och lite upp var och en.

Det viktiga är dock att om du som kund tycker det går för sakta så är det självklart något vi måste kika på.

Vi har tidigare under våren utökat kapaciteten i vårt nät för att snabba upp sidorna. Detta gav ett bra resultat men inte tillräckligt.

Vi kommer göra fler ändringar för att sidorna ska ladda snabbare men jag vågar inte ge ett datum när det är klart.

/Jimmie Eriksson
Det är ju bra att ni är medvetna om det. Jag har varit i flitig kontakt med supporten om detta. Det har blivit något bättre generellt, men jag får fortfarande VÄLDIGT långa laddningstider vissa tider. Svaret jag får från supporten är luddiga/undvikande uttalanden om att nej det var faktiskt ingen lång laddningstid, fast jag får dessa resultat genom flera olika mätmetoder. Inget specifikt om vad ni tycker är snabbt eller långsamt eller vad ni menar att jag skall behöva acceptera. DEt tar också betydligt längre tid att få svar från er än de 60 minuter som ni utlovar.
Kennedy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-06, 17:12 #44
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av Kennedy Visa inlägg
Sådana laddningstider låter ju ganska fantastiskt. Var får du det? Jag ser snarare tider på 2-4 sekunder när jag testar på på mina sajter på Loopia. När det går bra vill säga - och i bland BETYDLIGT mer - och det är vad deras support hävdar skall vara normalt och att 7 sekunder skall vara acceptabelt. Det kan jag ju inte hålla med om...

Testade idag även med GTmetrix.com på några länkar jag fick tillsänt mig av City Networkd och där handlar det också om liknande tider, ca 3-6 sek.
Jag syftade på serverns renderingstid av en default wordpressinstallation så att det faktiskt finns en konkret möjlighet till jämförelse. Inte en laddningstid för hela sajten tvärs över världen med okända faktorer såsom antal roundtrips, total filstorlek, trådar i laddningen, länkhastighet osv.

Det är förvisso laddningstiden som spelar roll, men allt som oftast är det webbhotells-kunden som är största anledningen till en långsam sådan. Ofta förstörs också resultaten av testtjänsten genom att de kör en entrådad laddning (vilket ingen riktig browser gör) eller har prestandaproblem. Dessutom bör du testa via en svensk server om det är för en svensk sajt.

Nu vågar jag inte säga något om ditt fall eller Loopia då jag inte känner till din sajt eller är kund hos Loopia (eller kommer vara efter deras Greenpeace-hantering), men din testmetod gör att du har så många felfaktorer att det är omöjligt att uttala sig om något om webbhotellets prestanda.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-08, 10:43 #45
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Intressant tråd. Det mesta av länkarna i min profil är wordpressbaserade. Hade varit kul att höra om de laddar snabbt eller inte, enligt Kennedy.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-09, 11:32 #46
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Intressant tråd. Det mesta av länkarna i min profil är wordpressbaserade. Hade varit kul att höra om de laddar snabbt eller inte, enligt Kennedy.
Ja, många av dem laddar väldigt snabbt. Många SER ju lätta ut också innehållsmässigt. Gapskratt och ekonominyheter tog lite längre tid. 4-5 sek. webbhotellsguide.se inte alls på den tiden jag väntade. Har du gjort något särskilt för att snabba upp de sidor som går snabbt?
Kennedy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-09, 12:09 #47
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Det är ekonominyheter, mobiltelefoner, gapskratt, antivirus och jonny.nu som är wordpressbaserade. Webbhotellsguiden ska konverteras när jag hinner .

Webbhotellsguiden är faktiskt statisk; men det som tar tid med de andra sidorna är reklamen som tar tid att ladda och rendrera.

Jag har upplevt problem med vissa teman; men nu kör jag i princip bara egna sådana.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-13, 14:26 #48
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Hur gick de med det här?

Vad blev det för webbhotell ?

/ZynX
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-13, 14:46 #49
Loco Loco är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 69
Loco Loco är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 69
Och vilken hostingtjänst använder Jonny för sina wordpress-siter? Såg att det var Admax men är det deras webhotell (typ av konto?) eller server-tjänster?
Loco är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-13, 15:10 #50
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Kennedy Kennedy är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Hur gick de med det här?

Vad blev det för webbhotell ?

/ZynX
Just det. Ett projekt fick hamna på gamla kära Loopia. För att jag vet vad jag får. Lyckades även öka farten på en befintlig sajt där med lite fix. Samtidigt testar jag ett annat på City Network för att få något att jämföra med. Så får tiden utvisa vad som lirar bäst. Tack för era svar!
Kennedy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017