Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Google Adsense

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-06-27, 19:05 #41
moozers avatar
moozer moozer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 25
moozer moozer är inte uppkopplad
Nykomling
moozers avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 25
Citat:
Originally posted by Lundmark@Jun 24 2004, 13:38
Då var man tvungen att vara kund oxå........ och när är man kund..... när man har ett konto hos dom? när man har ett lån? Jag frågade om jag då kunde öppna ett konto och bli kund hos dom..... men det gick inte för det var så besvärligt....... jag vet inte om man måste vara infödd på en bank kanske......
Låter konstigt!
Tycker att du ska gå tillbaka till SEB och fråga dem igen, för dem måste ju vilja att du öppnar konto hos dem :-)

Om inte annat så får du väl gå till ett annat SEB-kontor, för det är skitsamma vilket kontor kontot ligger hos. Du kan ändå lösa in checkarna på alla SEB-kontor sen.

Dem 130:- svider lite grann ändå, så se till att be dina annonsörer att hålla dina betalningar tills du kommit upp i en större summa.
Jag löste in en check på $15 förra veckan och det skulle egentligen kostat mig pengar i slutändan, men dem var shyssta och löste in den gratis :-)

Jag brukar försöka hålla checkarna tills dem är uppe i ungefär $400 så blir inte kostnaden lika stor procentuellt.

//Mattias
moozer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-28, 13:07 #42
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 053
Gällande regler på Nordea för checkar från utlandet:

Priser på att lösa in checkar från utlandet varierar beroende på belopp och
om avsändaren är kreditvärdig, precis som du skriver.
Kostnaden och hur lång tid det tar varierar då från fall till fall.

Om du som löser in checken är kund i banken samt är god för beloppet som
checken är ställd på, kostar det 120:- att lösa in checken om den är
kreditvärdig.

Om checken inte är kreditvärdig och du som kund inte är god för beloppet
görs en så kallad Inkassohantering. Den hanteringen kostar 0,2% av beloppet,
minst 900:- och max 3000:- och det tar ca 3-4 veckor innan hanteringen är
klar och kund får sina pengar.
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-06-30, 20:41 #43
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Angående checkarna från Google AdSense: Jag har talat med dom om saken. Dom säger att nya utbetalningssystem ska komma snart. Exakt vad säger dom inte, men allt är ju bättre än dessa checkar som bankerna inte vill veta av. Dessutom är det så, att den som vill kan begära att få sin utbetalning innehållen tills nästa utbetalning. Det kan spara lite bankavgifter, om man kan vänta en månad extra på sin pengar.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-03, 03:10 #44
it2ceda it2ceda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 51
it2ceda it2ceda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 51
Mycket om utländska checkar helt plötsligt. När jag skulle lösa in mina idag så fick de spatt på FSB. Det där med att spara över pengarna till nästa månad är ju helt ok, men om man kommer med en check på 6 000 dollar lär nog banken vägra o lösa in den. Nä nu får helt enkelt Google fixa fram fler betalningssystem såsom paypal eller bank-wire annars får jag väl inte ut mina pengar. Om vi alla som har adsense maialr de om detta så kanske de kan skynda sig.
it2ceda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-03, 14:14 #45
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Citat:
Originally posted by it2ceda@Jul 3 2004, 03:10
Mycket om utländska checkar helt plötsligt. När jag skulle lösa in mina idag så fick de spatt på FSB. Det där med att spara över pengarna till nästa månad är ju helt ok, men om man kommer med en check på 6 000 dollar lär nog banken vägra o lösa in den. Nä nu får helt enkelt Google fixa fram fler betalningssystem såsom paypal eller bank-wire annars får jag väl inte ut mina pengar. Om vi alla som har adsense maialr de om detta så kanske de kan skynda sig.
Google kan ju dra pengar från ens visa-kort, varför kan dom inte sätta in pengar där då? =P
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-03, 16:21 #46
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Citat:
Ursprungligen postat av Robert
Citat:
Ursprungligen postat av it2ceda
Mycket om utländska checkar helt plötsligt. När jag skulle lösa in mina idag så fick de spatt på FSB. Det där med att spara över pengarna till nästa månad är ju helt ok, men om man kommer med en check på 6 000 dollar lär nog banken vägra o lösa in den. Nä nu får helt enkelt Google fixa fram fler betalningssystem såsom paypal eller bank-wire annars får jag väl inte ut mina pengar. Om vi alla som har adsense maialr de om detta så kanske de kan skynda sig.
Google kan ju dra pengar från ens visa-kort, varför kan dom inte sätta in pengar där då? =P
Kan någon sätta in pengar på ens VISA-kort? Det tror inte jag är möjligt, det måste sättas in på det konto som ditt VISA-kort är anslutet till i så fall.
Det jag har föreslagit Google AdSense är att dom borde kunna föra över pengar direkt till ens bankkonto om man i förhand ger dom IBAN-kod och SWIFT-adress.
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-03, 16:42 #47
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt
Citat:
Originally posted by -Robert@Jul 3 2004, 14:14
Citat:
Ursprungligen postat av it2ceda
Mycket om utländska checkar helt plötsligt. När jag skulle lösa in mina idag så fick de spatt på FSB. Det där med att spara över pengarna till nästa månad är ju helt ok, men om man kommer med en check på 6 000 dollar lär nog banken vägra o lösa in den. Nä nu får helt enkelt Google fixa fram fler betalningssystem såsom paypal eller bank-wire annars får jag väl inte ut mina pengar. Om vi alla som har adsense maialr de om detta så kanske de kan skynda sig.
Google kan ju dra pengar från ens visa-kort, varför kan dom inte sätta in pengar där då? =P

Kan någon sätta in pengar på ens VISA-kort? Det tror inte jag är möjligt, det måste sättas in på det konto som ditt VISA-kort är anslutet till i så fall.
Det jag har föreslagit Google AdSense är att dom borde kunna föra över pengar direkt till ens bankkonto om man i förhand ger dom IBAN-kod och SWIFT-adress.
Jo, det var så jag menade.. =)
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-03, 16:47 #48
MattiKolu MattiKolu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 55
MattiKolu MattiKolu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 55
Precis som it2ceda skriver är det bra om så många som möjligt försöker gå Google att fixa en alternativ utbetalningsmetod. Kontaktinformationen är enkelt att hitta på Adsense-sidan och det tar inte många minuter att skriva ett kort meddelande där man förklarar att checkarna är väldigt otympliga.
MattiKolu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-03, 20:13 #49
it2ceda it2ceda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 51
it2ceda it2ceda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 51
Fick detta svar inatt från Google Adsense:
Citat:
Jag förstår att du är intresserad av alternativa betalningsmetoder. För närvarande får AdSense-deltagare betalt via checkar utställda i amerikanska dollar. Tyvärr kan vi för närvarande inte erbjuda alternativa betalningsmetoder eller valutor. Vi hoppas kunna lägga till ytterligare betalningsalternativ inom de kommande månaderna.
Verkar som sagt som att nånting är på gång i alla fall med det kan säkert dröja ett bra tag ändå.
it2ceda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-07-03, 21:25 #50
MattiKolu MattiKolu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 55
MattiKolu MattiKolu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 55
Det är möjligt att låta pengarna stå kvar på Adsense-kontot genom att skicka ett mail till Google före den 5:e varje månad. Då jag inte har ett omedelbart behov av pengarna tänker jag göra det under ~6 månaders tid, i hopp om att de under den tiden hinner fixa en alternativ utbetalningsmetod.
MattiKolu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017