Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Uppstart av eget företag

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-23, 17:50 #41
xciso xciso är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 569
xciso xciso är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 569
Snyggt jobbat!
Jag tycker texten under "prisinformation" är skriven negativ. Den är ärlig, men det framhäver väldigt tydligt att jag som kund kanske inte kommer bli nöjd.
Sen tycker jag undertexten på loggan syns dåligt. Testa byta font?

ANNARS GILLAR JAG SIDAN SKARPT!
xciso är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-23, 19:39 #42
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
Ojdå, så skall de självklart inte vara. Jag påpekar inte att kunden inte kommer att bli nöjd. Men som vi alla vet så kanske det är något som behövs ändras i sista sekund. Kanske är det uppdragsgivarens ledning som kommit överrens om att dom behöver tillägga något eller ändra något på hemsidan, och det kan resultera att i absoluta värsta fall att det tar längre tid än planerat. Och då menar jag att all tid som läggs ned utanför den planerade tidsramen kommer att kosta extra.

Jag behöver verkligen jobba mer på min text helt enkelt!

Kul att du gillar sidan i övrigt!
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-23, 21:19 #43
xciso xciso är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 569
xciso xciso är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 569
Det är givetvis bra att texten är med. Det ska den vara. Men det ska helt enkelt försöka att flyta med i texten så ögat inte ser det

Titta in hos liknande företag så ser du att de sällan skriver negativa saker om sig själva.
Fast vänder man på det. Skriver man negativt om sig själv så framgår man som mer ärlig. (enligt mig).
xciso är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-23, 21:23 #44
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
Jo precis. I samma veva som jag vill skriva värsta texten som lockar alla och som jag inte tar med någonting dåligt med affärsidén, exempelvis som tele2 där dom skriver FRI SURF fast det egentligen är begränsad datamängd per månad. Man måste alltså gå in och läsa det finstilta eller ev gå in i prislistan och leta reda på skiten i mitten. Inte speciellt lätt för konsumenter att hitta. Jag vill ju berätta allt, så kund är medveten om saken. Men det är sant, jag skall bearbeta mitt material

Jag återkommer med uppdateringar för texten!

Under tiden, om det är någon som har andra synpunkter på webbplatsen än texten så berätta gärna!
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-23, 21:40 #45
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 553
StefanW StefanW är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 553
Jag kom på en till sak.

Alltså, sidan om Priser. Den är, i alla fall för mig ganska förvirrande. Jag kan dock inte riktigt sätta fingret på det.
StefanW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-23, 22:22 #46
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Citat:
Ursprungligen postat av StefanW Visa inlägg
Jag kom på en till sak.

Alltså, sidan om Priser. Den är, i alla fall för mig ganska förvirrande. Jag kan dock inte riktigt sätta fingret på det.
Håller med Stefan.

" Du får en offert på ett fast pris som är beräknad på uppskattningsvis tidsåtgång.
Priset är beräknad på en summa av 499kr ex moms per timme. "

och precis efter det står detta: " Du är välkommen att begära en kostnadsfri offert redan idag! "

Jag förstår inte. Är priset, 499 kr ex moms, en pris för att du skall ta en offert eller va? För du nämner ju en kostnadsfri offert också...vet inte om 499 kr ex moms är en kostnadsfri offert eller om det bara är jag som är snurig. Whatever.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-23, 23:22 #47
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 341
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 341
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Håller med Stefan.

" Du får en offert på ett fast pris som är beräknad på uppskattningsvis tidsåtgång.
Priset är beräknad på en summa av 499kr ex moms per timme. "

och precis efter det står detta: " Du är välkommen att begära en kostnadsfri offert redan idag! "

Jag förstår inte. Är priset, 499 kr ex moms, en pris för att du skall ta en offert eller va? För du nämner ju en kostnadsfri offert också...vet inte om 499 kr ex moms är en kostnadsfri offert eller om det bara är jag som är snurig. Whatever.
Offerten är gratis men jobbet estimerar han timmar x 499kr = priset.
daniel.s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-23, 23:29 #48
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
precis som daniel.s skriver. att begära en offert är gratis, men priset är beräknat på hur många timmar jag tror det tar att slutföra uppdraget gånger 499kr (priset per timme). Men som ni har påpekat tidigare så är texten förvirrande och någorlunda korkad skriven, så jag skall arbeta ännu mer på texten.
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-24, 02:40 #49
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Tänk på att det är stor skillnad på arvode på löpande räkning och fastpris.

Ett normalt pris för löpande räkning ligger på kanske 700-800 kr/tim + moms. När man ger fastpris så tar leverantören en betyligt större risk, då ska priset vara betydliht högre (i relation till en risk man tar + lite extra), Så då är prispåslag på mellan 50 och 500 procent helt normala. D v s prisnivåer på 1050-4000 kr / tim kan förekomma. Men vid fastpris berättar man aldrig hur många timmar man beräknar att uppdraget tar eller timarvodet man kalkylerar med, det är en affärshemlighet. Man berättar däremot vad totalsumman blir och vad som ingår. Allt som inte uttryckligen ingår i priset får kunden betala extra för.

Är man ovan med fastprisavtal så ska man ta hjälp av någon mer erfaren för det är mycket lätt att göra riktiga dundertabbar.

Löpane avtal är mycket enklare att hantera för kunden kan styra dessa löpande på ett bättre sätt och det är lättare att få en nöjd kund med löpande räkning.

När man blivit skickligare och behärskar fastprisavtal är det dock en bättre möjlighet att tjäna mer pengar, men det kräver skicklighet att göra det.

PS. I Marknasföring gäller grundregel nr 1; Skriv ALDRIG negativa saker om vare sig dig själv, dina konkurenter eller ännu värre; kunden. All marknadsföring ska ske i positiva ordalag, annars ger det en bitter eftersmak om att man är en sabla gnällspik. Det finns de som har förmågan att skriva negativa saker i marknadsföring, men det ger inget positivt minne av dem, så undvik det som pesten.....

Skriv bara om Kunden och om dig själv som leverantör, och gör det på ett positivt sätt. Strunta i vad konkurenterna gör. Du ska identifiera målgrupp, målgruppens problem och presentera en lösning och göra det trovärdigt, att DU kan lösa kundens problem.

Senast redigerad av Conny Westh den 2011-05-26 klockan 03:42
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-25, 15:24 #50
haljan haljan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 47
haljan haljan är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 47
Ang Referenser - E-shop så har du använt skyddat material i din layout. Jag är lite tveksam till att du bör ha med det på din sajt.
Jag tror inte att Bubbleroom gillar att du har med Angelica Blick - "Seven days seven outfits" där...
haljan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017