Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


AffiliateNetwork

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-02-01, 21:08 #41
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
För att återgå till topic...

Verkar gå lite trögt i starten med antal program och liknande, men tycker mig sett en och annan annonsör som är aktiv här på WN som fått igång sitt program redan hos AN.

Min uppfattning:
Största problemet hittills är väl som sagt de få olika annonsörer som finns. samt osäkerheten med hur det ser ut för framtiden på programfronten. eftersom jag är mest intresserad av CPC-program (och ett stort programutbud) och det enda CPC-programmet som hittills finns går ut om bara två veckor. det gör att jag inte riktigt vågar satsa helhjärtat på programmen.

Skulle vara intressant att höra erfarenheter från er andra affiliates och annonsörer nu när AffiliateNetwork haft igång sitt program för den svenska marknaden under närmare ett par veckor. vad har ni för uppfattningar (första intryck) hittills?
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-05, 12:09 #42
pikkenix pikkenix är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 198
pikkenix pikkenix är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 198
Är både annonsör och affiliate hos dem och precis som du nämner är antalet annonsörer hos dem - det gynnar varken oss som annonsör eller affiliate går lite hand i hand.

Systemet de har tycker jag verkar stabilt och fungera bra - det enda jag som affiliate skulle klaga på är deras backupper de gör som tar ett tag och under denna tid fungerar inte banners alls (vet ej hur det är med klick samt textlänkar).

Som alltid (och som många andra) så älskar jag att götta mig i statistik. Denna lilla fetish får jag inte speciellt mycket utlopp för tyvärr hos AN. Statistik behövs för att kunna (åtminstonde göra ett tappert försök) öka sina intäckter till max.

Men som sagt, nyckeln både som annonsör och affiliate är fler annonsörer i dagsläget. Vilket jag hört är på gång...
pikkenix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-17, 01:21 #43
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
void void är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 124
Har använt mig av AffiliateNetwork i några månader nu och tycker det funkar riktigt bra. Men en sak som förvånade mig var när jag fick den första betalningen för en månad sen. Tillskillnad från Tradedoubler så drar AffiliateNetwork ingen arbetsgivaravgift utan endast skatt från mina intjänade pengar.

Detta innebär att hos AffiliateNetwork får jag ut 68% netto medan jag bara får ca 53% från Tradedoubler. Varför denna skillnad?
void är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-20, 14:23 #44
Atlas Atlas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 30
Atlas Atlas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 30
Tycker att Affiliate Network tappar för varje dag som går. I början verkade det väldigt lovande på alla sätt och vis, nu i efterhand så är det inte så lovande. Servern verkar gå ner i tid och otid. Mitt i allt så skulle de slå ihop det svenska och amerikanska sektionen och då låg all statistik nere i flera veckor.

Min statisktik såg bra ut tills det var dags för utbetalning, då halverades statistiken bums och jag fick knappt ut pengarna för slitaget på datorn för att besöka deras sida.

Kan inte rekommendera någon att signa upp hos dem. Möjligt att de är bättre mot annonsörer men som affiliate så är jag besviken. Om Trade Doubler är SÄMRE än Affiliate Network så är det skrämmande.
Atlas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-20, 14:52 #45
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Jag är beredd att hålla med till fullo när det gäller förtroendet. AffiliateNetwork tappar mer och mer förtroende hos mig för varje omfattande problem man stöter på.

Har personligen inget som helst förtroende för den statistik som registreras via deras system ur affiliate-synpunkt. Har senast varit i kontakt med AN i ett ärende där Leads för ett av mina program inte registrerats överhuvudtaget trots att jag med säkerhet vet att leads-registreringar borde finnas med.

Hade goda förhoppningar på AN till en början men eftersom den viktigaste delen av samarbetet, statistiken, inte känts tillförlitlig överväger jag att helt byta bort från AN system.

Kompletterande möjligheter till Tradedoublers program, i form av t.ex. betalning för popups och intressanta annonsörer som betalar per CPC, har också försvunnit undan för undan vilket gör att det inte är så mycket som lockar längre.

Skulle vara intressant att höra om det finns några andra synpunkter kring detta?
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-20, 17:30 #46
Bengts avatar
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Bengt Bengt är inte uppkopplad
Supermoderator
Bengts avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 667
Citat:
Originally posted by Atlas@Apr 20 2004, 11:23
Min statisktik såg bra ut tills det var dags för utbetalning, då halverades statistiken bums och jag fick knappt ut pengarna för slitaget på datorn för att besöka deras sida.
Har just kommit igång som affiliate i AffiliateNetwork. Det att "statistiken halverades" när det var dags för utbetalning är förstås högintressant läsning för mig. Jag vill veta mer: Vad angav AffiliateNetwork för skäl till att halvera din statistik, eller angav dom inget skäl?

Trots kort tid nu så har jag redan märkt att deras stastik missar lite, åtminstone en klick som jag säkert vet. MEN, TradeDoubler missar ju en hel del, det har jag kunnat konstatera (även om man där hittar igen det mesta under "Ingen refferer"). Så jag menar - Vad har vi för alternativ?
Bengt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-20, 17:45 #47
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 719
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 719
Citat:
Originally posted by Atlas@Apr 20 2004, 11:23
Tycker att Affiliate Network tappar för varje dag som går. I början verkade det väldigt lovande på alla sätt och vis, nu i efterhand så är det inte så lovande. Servern verkar gå ner i tid och otid. Mitt i allt så skulle de slå ihop det svenska och amerikanska sektionen och då låg all statistik nere i flera veckor.

Min statisktik såg bra ut tills det var dags för utbetalning, då halverades statistiken bums och jag fick knappt ut pengarna för slitaget på datorn för att besöka deras sida.

Kan inte rekommendera någon att signa upp hos dem. Möjligt att de är bättre mot annonsörer men som affiliate så är jag besviken. Om Trade Doubler är SÄMRE än Affiliate Network så är det skrämmande.
Jag tror många skulle vilja veta mer ang. den halverande trafiken, hur den förklardes, exakt vad som skedde och det är dessutom inte mer än rätt med tanke på hur pass allvarliga anklagelser du riktar mot AffiliateNetwork.

På vilket sätt låg statistiken nere, kunde den inte ses eller registrerades ingenting?
__________________
www.ip2nation.com (ip till land)
Per är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-20, 20:54 #48
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Har iaf fått information om att de numera upptäckt att de hade problem med programmet jag anmärke om. Frågan är bara hur ersättning beräknas för den tid det inte fungerat.

Nåja, supporten är vanligtvis ganska bra att ha att göra med iaf så det mesta går att lösa den vägen.

Bara problemen med statistiken och att det dyker upp nya intressanta program igen så blir nog AN intressant igen.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-20, 22:44 #49
Atlas Atlas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 30
Atlas Atlas är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 30
Anklagar inte någon utan säger vad som har hänt. Har inte fått någon förklaring från AN, har heller inte bett om någon. Möjligt de har en bra förklaring men när mina "intjänade" pengar halveras vid utbetalning så känns det rätt surt. De påstår ju att deras statistik är "korrekt" så varför då hälften av mina dineros helt plötsligt e borta får mig att undra. Kanske borde söka en anledning men ärligt talat så orkar jag inte bry mig. Kan för er skull skicka ett mail till dom och fråga.

Huruvida statistiken räknades eller inte under nerstängningen har jag ingen aning om, de påstod att den räknade på men i så fall så har besökarstatsen på min webserver totalt flippat ut under den perioden för enligt AN så har jag väldigt få visningar av bannern trots besökarrekord samma månad.

Jag ger min bild av AN, andra får gärna bevisa motsatsen, var väldigt nöjd med dem i början och deras support var bra och det är den kanske fortfarande.
Atlas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-04-22, 13:04 #50
Julien Julien är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 3
Julien Julien är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 3
Atlas: Det är tråkigt att höra att du har haft problem med utbetalningen, men vi på AffiliteNetwork.com skulle ju defintivt uppskatta om sådant togs upp med oss innan man skriver om det i ett allmänt forum, eller åtminstonde samtidigt som man gör det. Att vi tillfälligt har stängt av sidvisningar står på sajten (och har numera förtydligats) då vi för närvarande inte har några CPM-kampanjer och att den "kostade mer än den smakade" i samband med den omarbetningen av statistiksystemet som gjordes.

void: Vi drar både prel.skatt och arbetsgivaravgift, varför det inte framgick på pappret kan jag inte svara på (jag har inte så bra koll på ekonomi ), men jag har skickat det till administrationen så kan de se om det är något som borde förbättras.

marcuss: CPC och pop-ups är nog lika mycket en trendfråga som en bedömning från annonsören. Om man ser över större tidsrymder så går det olika "vågor" i annonstyper, och finns det inga nu kommer det nog komma ganska snart. (CPC-kampanjerna som finns just nu är våra egna..) Det är ju ofta fördelaktigt för en annonsör att välja en annonstyp som inte förekommer så mycket, eftersom man inte har så stor konkurrens inom det området.

I övrigt kan man ju tycka att det är synd om affiliates känner att det saknas intressanta program, men nya annonsörer tillkommer och under nästa vecka bör i alla fall ett fem-tal nya dykit upp. Nyhetsbrev om vilka det är kommer skickas ut som vanligt.

Vad gäller supporten tror jag inte att mail någon gång blivit liggandes längre än 48 timmar (kanske om någon skickat under helgen) och de flesta har berömt oss för en snabb (och trevlig :P) support.
Julien är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017