Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tradedoubler ny design

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-06-14, 23:26 #41
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 723
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 723
En ide:
Istället för att ersätta sidorna helt och hållet kan man inte slussa några få till den nya designen och sedan successivt öka antalet. Besökarna på dom nya webbsidorna får sedan valmöjlighet att återgå till den gamla designen.
På så sätt får varken tradedoubler eller besökarna ta en så stor smäll samt att tradedoubler kan mäta hur många som väljer att behålla den nya designen. Om 90% är nöjda så meddelar man att den nya kommer ersätta helt och hållet.
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-16, 19:58 #42
Saints avatar
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 649
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Saints avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 649
Jag hittar inte ett smack längre på TD, har inte orkat ta tag i det men nu har jag slötid framför datorn så jag passar på att fråga:

- var e sidan där man kunde klippa ihop en direktlänk till en specifik URl i ett urvalt program?
- var hittar jag nya program som jag ej ansökt till ännu?

----
För övrigt tycker jag att det är way to många errors hela tiden. under de senaste tre dagarna har jag loggat på då och då får att leta efter vad jag söker och jag får error 90% av tiden.

Jag loggar in, allt ser bra ut. sen klickar jag i menyn och får

"Access Denied
You don't have access to this function. You might need to log in again."

Felgenererad referens är fullsmockad, som aldrig förr. blev helt överraskad. det rör sig om 1000 felgenererade klicks och jag har inte ändrat någon sedan innan er uppdatering och då på den tiden fanns det kanske 20 felgenererade klicks.

Ett av programmen betalar per klick och just där ser jag att ca 750 klicks inte har registreats, viket innebär 750kr för min del. Funderar på att skicka en faktura till er ändå.


Grrr...
Saint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-16, 19:59 #43
Saints avatar
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 649
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Saints avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 649
"Access Denied
You don't have access to this function. You might need to log in again."

har för övrigt stängt av antivirus/firewall men fortfarande utan positivt resultat.
Saint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-18, 00:04 #44
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
Yepp Yepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 298
Med risk för att tanken inte är sån så finns det dock en del lösningar för oss bakåtsträvare (har själv inte heller lyckats ta åt mej det nya upplägget).

Se till att vara inloggad, använd därefter nedan länkar - funkar ypperligt för mej iaf.

Gamla menyn, och gamla "välj program", med kategorier osv...
http://www.tradedoubler.se/pan/affil...applyToProgram

Lista på program du ej ansökt
http://www.tradedoubler.se/pan/repor...ppliedPrograms

Lista samtliga program, med beskrivning
http://www.tradedoubler.se/pan/affil...et?allPrograms

Fast egentligen vore det såklart bättre att det nya anpassas sig till oss, eller att vi anpassar oss till det - förhoppningsvis möts vi på mitten för eller senare.

Edit: Får inte till länkarna, sorry - Ctrl+C o Ctrl+V får härska...
Yepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-18, 11:22 #45
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
Citat:
Originally posted by Saint@Jun 16 2005, 19:59
Access Denied
You dont have access to this function. You might need to log in again.
har för övrigt stängt av antivirus/firewall men fortfarande utan positivt resultat.
Det där råkar jag ut för mer än vanligt sedan nya TD lades upp, hände aldrig tidigare men nu blir det minst en gång i veckan. Och jag har som Saint integ brandvägg eller liknande som kan strula.
Visst det löser sig oftast genom att tömma cookie's och sedan logga in på nytt. Men det känns väldigt irriterande när man tex bara ska in en snabb sväng och kolla överblicken på sitt saldo.

Så det är något jag tycker TD ska kolla över varför man inte kommer åt sina sidor i bland även om man loggat in. Visst man kommer åt första sidan man kommer till när man loggar in, men inte längre.
Kan även säga att jag använder FF 1.0.4 och WinXP pro.
kulmungi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-20, 10:00 #46
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej hej alla,

Tänkte försöka reda ut lite frågetecken:
Citat:
- var e sidan där man kunde klippa ihop en direktlänk till en specifik URl i ett urvalt program?
Denna sida finns inte för tillfället. Den kommer dock komma tillbaka inom några veckor.

Citat:
- var hittar jag nya program som jag ej ansökt till ännu?
Med den nya sökfunktionen kan detta klaras av på ett enkelt sätt. Om man söker på program som har status "Ej Ansökt" så får man fram denna lista. Vidare så kan man också lämna alla fält tomma och söka för att få en lista på alla affiliateprogram.

Vidare så undersöker vi "Access Denied
You don't have access to this function. You might need to log in again."-problemet för tillfället och jag återkommer till så fort jag har fått besked.

Mvh Calle
TradeDoubler
Support
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-20, 16:40 #47
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Originally posted by TradeDoubler@Jun 20 2005, 10:00
Hej hej alla,

Tänkte försöka reda ut lite frågetecken:
Citat:
- var e sidan där man kunde klippa ihop en direktlänk till en specifik URl i ett urvalt program?
Denna sida finns inte för tillfället. Den kommer dock komma tillbaka inom några veckor.

Citat:
- var hittar jag nya program som jag ej ansökt till ännu?
Med den nya sökfunktionen kan detta klaras av på ett enkelt sätt. Om man söker på program som har status "Ej Ansökt" så får man fram denna lista. Vidare så kan man också lämna alla fält tomma och söka för att få en lista på alla affiliateprogram.

Vidare så undersöker vi "Access Denied
You don't have access to this function. You might need to log in again."-problemet för tillfället och jag återkommer till så fort jag har fått besked.

Mvh Calle
TradeDoubler
Support
Får man fråga varför ni lanserar en "bantad" version där flertalet utav sidorna som fattats är sidor som många använder?

Har ni inte testat sidan korrekt innan ni lanserade det?
Detta enligt mig är iaf en skandal med tanke på eran storlek.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-21, 13:43 #48
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Citat:
Ursprungligen postat av TradeDoubler
Hej hej alla,

Tänkte försöka reda ut lite frågetecken:
Citat:
- var e sidan där man kunde klippa ihop en direktlänk till en specifik URl i ett urvalt program?


Denna sida finns inte för tillfället. Den kommer dock komma tillbaka inom några veckor.

Citat:
- var hittar jag nya program som jag ej ansökt till ännu?

Med den nya sökfunktionen kan detta klaras av på ett enkelt sätt. Om man söker på program som har status "Ej Ansökt" så får man fram denna lista. Vidare så kan man också lämna alla fält tomma och söka för att få en lista på alla affiliateprogram.

Vidare så undersöker vi "Access Denied
You don't have access to this function. You might need to log in again."-problemet för tillfället och jag återkommer till så fort jag har fått besked.

Mvh Calle
TradeDoubler
Support

Får man fråga varför ni lanserar en "bantad" version där flertalet utav sidorna som fattats är sidor som många använder?

Har ni inte testat sidan korrekt innan ni lanserade det?
Detta enligt mig är iaf en skandal med tanke på eran storlek.
När man lanserar en ny design av ett system som är så pass komplext som vårat så är det väldigt tidskrävande och komplicerat att hitta alla brister innan lanseringen. Det var alltså inte avsiktligt att den nya versionen skulle vara bantad, men nu när vi har fått önskemål om specifika sidor som saknas så skall vi självklart åtgärda detta så snart som möjligt. Vi har redan åtgärdat flera problem och snart kommer ytterligare en release som löser ytterligare frågor.

Har du, eller någon annan, märkt att några fler sidor fattas så vore det toppen om detta meddelades till oss antingen här eller på [email protected].

Mvh Calle
TradeDoubler
Support
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-21, 14:23 #49
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Citat:
När man lanserar en ny design av ett system som är så pass komplext som vårat så är det väldigt tidskrävande och komplicerat att hitta alla brister innan lanseringen. Det var alltså inte avsiktligt att den nya versionen skulle vara bantad, men nu när vi har fått önskemål om specifika sidor som saknas så skall vi självklart åtgärda detta så snart som möjligt. Vi har redan åtgärdat flera problem och snart kommer ytterligare en release som löser ytterligare frågor.

Har du, eller någon annan, märkt att några fler sidor fattas så vore det toppen om detta meddelades till oss antingen här eller på [email protected].

Mvh Calle
TradeDoubler
Support
Hmmm. Om systemet är så komplext och komplicerat, testkör man det då inte på tex
ett fåtal kunder först för att inte just ovanstående ska hända?

Självfallet finns det alltid brister trots alla testkörningar men med tanke på TD's rykte
så skulle jag vara lite mer nogrann innan jag lägger ut ett sånt här komplext och komplicerat
system offentligt.

Just my 2 cents..

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-07-03, 14:26 #50
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Måste få tillägga att när jag nu kört med det nya upplägget ett tag börjar jag gilla det mer och mer! TD har precis som många andra nylanseringar(som t.ex tpb) hittat innovativa och smarta sätt att lösa funktioner på, jag gillar det!

Keep up the goodwork!
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017