Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Nyköpings kommun

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-01, 05:38 #41
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Jadu....det blir ett hyfsat långt svar på den frågan, delvis uppblandat med egna teorier, och jag förstår att vad det gäller alla kommuner så har man inte lagt någon avsevärd tid för att kunna ge mig ett underlag i min undersökning....men...

Jag kan hålla med om att man inom visa ramar erbjuder den absolut bästa sidan, konstigt vore det annars, med tanke på att man är dom som senast gjort en ordentlig satsning på sidan, man är väl en av få som är på rätt sida av 2005 så att säga.

Men, trots att man helt nyligen har gjort en sådan satsning så verkar man ha väldigt dålig koll på vad besökarna vill ha (man har helt ingen sån information vad det verkar, vilket verkar konstigt, gjorde man ingen sån undersökning när man började omarbeta siten ?) vidare så skiljer det väldigt mycket i vad som är populärt idag, jmf. med andra kommuner (där Stockholm är dom enda som egentligen avviker) vilket såklart kan bero på att man inte alls erbjuder dessa tjänster, och detta tillsammans med att Stockholm också är ensamma om att visa besökssiffror som avviker (till det sämre) jmf. med övriga kommuner tycker jag är anmärkningvärt (men jag inser också att Stockholm är ensamma om att vara en riktig storstad, vilket såklart ger speciella förutsättningar med stora kranskommuner o.dyl.)

MEN, sen beror det som sagt på vad man menar att sidorna ska vara, som jag sagt, dom flesta anser att dom är ett verktyg för kommunförvaltningen, och på så sätt kan dom säkert analyseras ur ett annat perspektiv, jag anser att dom borde vara till för invånarna, som någon uttryckte det: besökarna kan ju vara intresserade av annat än politik och dom tjänster som kommunen erbjuder (ska jag sticka ut hakan lite så skulle jag säga att stockholm.se är den överlägset mest politiserade siten av dom jag kollat, vilket kanske visar på ett annat problem, som ska tas någon annanstans, det ökade avståndet mellan politiker-invånare...)
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017