Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur skriver man "säljande"?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-06-25, 17:01 #31
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2004
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Citat:
Hmmm, (tänker de flesta)... Tomas!! ... Vad f_n ska jag läsa böcker av gamla tomtar från forntiden ... vi lever ju på 2000 talet!!!
Det skall man. Det är inget som är annorlunda nu vad som gäller dessa frågor. Formerna för distributionen förändras lite men grunden är densamma. Och det finns ingen bransch som är "speciell".

Tycker också att ett nyhetsbrev låter intressant.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-25, 19:16 #32
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Även jag finner ett nyhetsbrev intressant.

Jag skulle gärna vilja se någon referens från Tomas också. Har du något exempel på en annons eller liknande som finns lätt tillgängligt, som du ligger bakom?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-25, 20:52 #33
hubberts avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Citat:
Jag skulle gärna vilja se någon referens från Tomas också. Har du något exempel på en annons eller liknande som finns lätt tillgängligt, som du ligger bakom?
Vore intressant eller att du Tomas B kompletterar din profil med en hemsidesadress.
Oläst 2005-06-26, 18:57 #34
Worm Worm är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Worm Worm är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Ja, ett nyhetsbrev vore mycket bra.
Vore trevligt om du Thomas, eller någon annan, kunde länka till de reklamkampanjer som nämnts i tråden.
Är lite för lat för att leta upp alla dessa själv

Skulle även vilja veta om det finns några direkta fällor som man absolut inte ska använda sig av i ett säljbrev?

Tack för Wn's bästa tråd Thomas!
Worm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-26, 22:32 #35
Micke04 Micke04 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by jonny@Jun 25 2005, 18:16
Även jag finner ett nyhetsbrev intressant.

Såg att tomas b heter Tomas Loden i denna tråd så jag antar att jag inte gör dig arg tomas iom att du redan avslöjat det:
http://www.webmasternetwork.se/f10t7885.html

Gjorde en sökning och hittade några sajter, men det ser mest ut som om tomas lagt ut massa artiklar (samma?) för att ranka vissa länksajter, typ www.internet-dating-search.com

Sen finns ju denna mer säljande sajten, som jag tycker ser skrämmande ut, men det kanske fungerar.. vad vet jag? Med skrämmande menar jag att jag direkt tror att det är lurendrejeri på gång...
www.lodenweb.com
Micke04 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-26, 22:40 #36
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by Ben@Jun 24 2005, 11:34

Vore intressant om du sålde din kunskap om ämnet i form av e-böcker/böcker Det är lite svårt att hitta de ”svensktalande nätatreprenörerna” och ta del av kunskapen. En av dessa är som skrivit, Mikael Eriksson /Ericsson.
Var hittar man dessa e-böcker? allt jag hittade var sajten www.theinziders.com som jag tror är Eriksson's
Micke04 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-26, 23:51 #37
hubberts avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
hubberts avatar

Ser ut att bli en intressant fortsättning på den här tråden...
Oläst 2005-06-27, 00:11 #38
Ben Ben är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2004
Ben Ben är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2004
/micke04

Japp, Mikael Eriksson var det. Vet inte vad som hänt med hans sida, Inkomster.nu
Han hade ingen objektiv bok om ämnet, var man involverad i hans affärer så såg han till att man fick de rätta kunskaperna. Naturligtvis för att det gynnade hans affärer. om det gynnar mig så gynnade det han :-) Jag tror jag har alla hans böcker kvar i min gamla dator.

Han hade en stab på 4 - 5 pers och en del underhuggare, en av dessa underhuggare var jag.
Citat:
vad vet jag? Med skrämmande menar jag att jag direkt tror att det är lurendrejeri på gång...
Angående Tomas B så är det inte vad han sysslar med utan vilken kunskap han besitter som är intressant.

Edit: Vore intresssant att veta var du ser lurendrejeriet h34r:
Ben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-27, 01:31 #39
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Jag läste "http://www.hotlib.com/articles/show.php?t=Know_The_Fundamentals_To_Success" och som ett litet experiement så bytte jag ut ordet "market" mot "spam" vilket gav en del lustiga resultat.

Highlights:
Make your business plan simple. Concentrate on building a list. Find affiliate programs and joint venture partners to supply products and income. Regardless of what spaming method you choose, you'll need a basic spaming plan.

Poor spaming. Promoting may not be as much fun, but it's key to making the fun parts pay off. You should spend more of your time spaming than on any other task.

There is no one perfect system for spaming, but that's OK. With a good system and a steady effort you ll do just fine. If you already have a good system, and it can be easily duplicated to your downline, stick with it. If not, find a proven system that are currently working well and that can be duplicated by everyone in your group. It's just a numbers game - pure statistics.

Man lurar sig lätt att tro att "internet marketing" är något luddigt fint, men om man läser noga så dyker de välkända orden upp som "downline" och "system". Då vet man vart det bär. Till MLM-träsket med midnight train.

Transeurope mlm-trance osv.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-27, 08:57 #40
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Jag skulle gärna vilja se någon referens från Tomas också. Har du något exempel
på en annons eller liknande som finns lätt tillgängligt, som du ligger bakom?
Ja, jag har ett flertal annonser som jag ligger bakom och jag ska lägga upp ett par av dem
här om ni är intresserad..

Citat:
Skulle även vilja veta om det finns några direkta fällor som man absolut inte ska använda sig av i ett säljbrev? Tack för Wn's bästa tråd Thomas!
Gör det inte försvårt för dig, skriv inga långa krångliga historier utan är du osäker så anlita någon som kan. Oftast så är det just erbjudandet i säljbrevet som är den svaga punkten, alla vet alla fakta om sin produkt men inte hur man ger kunden ett bra lockande erbjudande och det gäller för alla online samt offline..

Citat:
Såg att tomas b heter Tomas Loden i denna tråd så jag antar att jag inte gör dig arg tomas iom att du redan avslöjat det:http://www.webmasternetwork.se/f10t7885.html
Inga problem...

Citat:
Gjorde en sökning och hittade några sajter, men det ser mest ut som om tomas lagt ut massa artiklar (samma?) för att ranka vissa länksajter, typ www.internet-dating-search.com
Anledningen till att det är en massa artiklar idag är att killarna jag sålde siten till har låtit domänen gått ut.. Men Wow... Roligt ..att du hittade den här siten? Hade glömt bort denna site.. Jag tror det var 2003 någon gång som vi bestämde oss för att bygga en dating site och jag tror vi hade runt 4-500 sidor som mest och ganska bra med besökare ... Sedan så sålde jag siten till ett par killar i Canada som kom med ett bud vi inte kunde säga nej till, kommer inte ihåg exakt vad vi fick för den och jag vet inte hur det gick för dem..tydligen så ligger den nere..

Citat:
Sen finns ju denna mer säljande sajten, som jag tycker ser skrämmande ut, men det kanske fungerar.. vad vet jag? Med skrämmande menar jag att jag direkt tror att det är lurendrejeri på gång... www.lodenweb.com
lodenweb.com är en av många siter vi använder som en ren "testsite", dvs vi lägger upp olika test kampanjer för ezines, textlinks, adsense annonser, sign up forms, adwords test kampanjer för olika nischer och rena försäljningsannonser svenska och engelska - offline samt online och annat som vi löpande testar och dokumenterar för framtiden. Så ja, den ser nog säkert skrämmande ut ibland på vissa sidor.. Men det var absolut inget lurendrejeri på gång!

Bla så testar vi mycket för våra kunder och det jag ser nu på första sidan så har vi tydligen testat en annons för "high paying google adsense keywords" åt en kund och den färdiga produkten ser inte exakt ut så här utan nu är det först en "landing page" för att få besökarnas kontaktinfo för att sedan skickas till en riktig site..

Av alla som kommer till den nya siten från våra text links så är det nu 23% som ger oss deras info under löpande test period och vi får in 4-7 orderar per dag just nu. Tilläggas ska att det idag är ett "membership program" med en affiliate service som de får tillgång till och det kostar $2.95 för de första 3 dagarna och därefter $24.95 per månad och de allra flesta (82%) stannar efter tre dagars erbjudandet. Vi har ett hundratal affiliates som säljer den här produkten idag och den genererar en skaplig månadsinkomst. Medlemmarna får tillgång till bla 11.000 artiklar som de kan använda till bla adsense samt "4.000 high paying keywords" som uppdateras varje vecka, adsense trackers mm mm..

Säljbrevet som är just nu på siten är skrivet av mig, det tog ca 30 minuter och jag skrev den mycket snabbt för att kunden direkt skulle få en aning om hur det skulle kunna se ut och trots att stavningen och annat inte var/är till 100% bra så gick det mycket bra när vi testade med adwords och den genererade en skaplig vinst på kort tid.. så jag måste ha gjort något rätt trots alla misstag på sidan. Bla annat så körde vi en solo ad i ett newsletter och den drog in 69st ny orderar och 47 av dessa var kvar flera månader efter annonsen så det här konceptet fungerade skapligt och gör det än idag... med en annan site..
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017