Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

www.great6.com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-04-22, 11:41 #31
AlphaVoidStudios AlphaVoidStudios är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Medlem

Som sagt, jag hade själv ingen aning om när domänen registrerades när jag köpte den. Det var inte i mina tankar att unders¨öka när domänen registrerades. Kanske borde jag göra det i framtiden. Hur som helst är domänen snart någon annans. Jag vet inte vad som gör folk så uprorslystnad. Hade jag ägt domänen www.sverige.se och hade ställt ut den på försäljning här så hade minst 15/20 inlägg handlat om hur dålig domänen är. Kan folk inte bara sluta klanka ner av avundsjuka. JAg är säker på att ni blir mer framgånsrika med hälten av den avundsjukan.

Alla de som PMat har visat upp en helt annant mognad än ni som flamat.
AlphaVoidStudios är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-22, 12:39 #32
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Citat:
Originally posted by AlphaVoidStudios@Apr 22 2005, 07:31
Du är verkligen ute o cyklar. Tack för alla bud ni som PMat men domänen är såld. Inga fler PMs
domänen var i karantän
Från WhoIs:

Record updated on 2005-04-21 03:45:26
Record created on 2005-04-21
Record expires on 2006-04-21
Database last updated on 2005-04-22 06:36:23 EST

Karantän?

/S
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-22, 13:39 #33
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Originally posted by AlphaVoidStudios@Apr 22 2005, 11:41
Som sagt, jag hade själv ingen aning om när domänen registrerades när jag köpte den. Det var inte i mina tankar att unders¨öka när domänen registrerades. Kanske borde jag göra det i framtiden. Hur som helst är domänen snart någon annans. Jag vet inte vad som gör folk så uprorslystnad. Hade jag ägt domänen www.sverige.se och hade ställt ut den på försäljning här så hade minst 15/20 inlägg handlat om hur dålig domänen är. Kan folk inte bara sluta klanka ner av avundsjuka. JAg är säker på att ni blir mer framgånsrika med hälten av den avundsjukan.

Alla de som PMat har visat upp en helt annant mognad än ni som flamat.
Detta har varit en mycket underlig tråd.

Några typeins på great6 är nog inte att räkna med, eftersom du inte klarade av att bekräfta siffrorna (via PM).
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-22, 14:20 #34
Jawns avatar
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jawns avatar

Reg.datum: Aug 2004
Riktigt dålig domän för typeins tror det hela är en bluff
Jawn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-22, 15:35 #35
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar

Reg.datum: Feb 2004
great6.com >>>> http://www.missdomain.com/index.php?page=i...fo&item_id=1567

Budet är uppe i 25 euro
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-22, 16:14 #36
pitbulls avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar

Citat:
Originally posted by Davve@Apr 22 2005, 15:35
great6.com >>>> http://www.missdomain.com/index.php?page=i...fo&item_id=1567

Budet är uppe i 25 euro
Från länken:

"Den perfekta domänen för sex-relaterade sidor. Har mer än 1000 Typeins/dag med tomt innehåll. Fantastiska möjligheter och köpessumman är enkelt igentjänad av köparen."

1000 type-ins per dag (overifierat) för en nyregistrerad domän (050421) som ligger inaktiv och parkerad på ett webbhotell?!?

Amatörmässigt sa Bill, amatörmässigt var ordet sa Bull.

Hur kan den vara till salu 050422 när den redan var såld (se tidigare i tråden/trådarna)?

/S

Edit: omformulering.
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-22, 17:49 #37
Medlem

Medlem

Nu ska jag äntligen reda ut allt för er pojkar.

Hur blev allt detta trassel till?
Jag ser alla har kommentarer hit och dit. Den ene bringar information från WHOIS, den andre pratar om missdomain hit och dit. Ja visst har ni gjort efterforskningar, bra jobbat pojkar, men har ni inget vettigare för er? Jag slår vad om att ni hade varit mycket mer framgångsrika i livet om ni inte slöade bort tid på något som inte förändrar något för er. Allt detta trassel med omänen är HELT OCH HÅLLET MITT FEL. JAg gav er inte tillräckligt med information, och den informationen jag gav var luddigt och suddig, delvis tack vare mitt lata jag som orkade helt enkelt. Men saken är att hur jag fick domänen, hur den kom mig till handa, hur mycket jag köpte den för (300€), är helt och hållet min ensak. Domänen är definitivt itne såld som andra domäner säljs, den har bara stått på en person och den personen är en bekant till mig som jag har en hel del affärer med. Han och jag har en överrenskommelse, som ger mig befogenhet och rättighet att sälja hemsidan när som helst till vem som helst. Jag har ingen skyldighet att förklara detta för er, eller de andra detaljerna, min skyldighet är endast att överföra en domän lagriktigt och punkt slut.

Vad gäller hemsidan på missdomain att den auktionen uppdaterades efter jag hävade att sidan var såld berodde det på att jag var så trött på småbarnsfasonerna och en köpare var klar till 99%, så jag förutsatte att det var lika bra att göra slut på flämandet. Till er som kommenterar startbudet på 25€, kanske vet ni inte om att man börjar inte direkt vid 500€ när man säljer en domän, priset sätts lågt först för att testa efterfrågan, kanske är ni inte medvetna om det. Sedan för er som tänkte steget längre såg ni att det stod: Reservationspris/Köp nu pris = 1000€ = 9000 SEK ungefärligt. Men jag förväntar mig inte att ni itne såg det, trots allt. Men jag är itne förvånad, ni klagar på ALLT som klaga går. Senaste tråden jag läste var ett klagomoål på www.missdomain.com att de var så dåliga hit o dit. Tror ni verkligen ni kan göra bättre än missdomain.com? Visa vägen isåfall. Missdomain gör ett ytterst bra jobb anser jag, ska ni klaga, gör det hos dem.

Frågan är:
Varför uttalar sig alltid människor utan kunskap? Några hävdade: "www.great6.com är HELT VÄRDELÖS", andra sa: "inte värd en krona". Då frågar jag, vilka var det som sa detta? Troligen är det 15 åringar som fått för mycket luft i lungorna. Trots allt, vem tror man på? Sedo, som jobbar i branschen, är erfaren och med högsta sannolikhet en vuxen mogen människa, eller naggers? Sedo har varit en av få med vettiga inlägg, han har gett mig mycket fina råd och tips via PM medan ni andra verkar slösa energin på fläma.
Men jag tar på mig allt trassel för domäntrubbeln! Samtidigt som jag anser att jag inte hade behövt skriva det. Vad gäller antalet type-ins har jag fått fel information, det var aningen lägre, dock inte mkt.

Hur gick det med domänen?
Överrenskommelsen var till 99% klar, jag hade faktura och allting förberett att skciak men efter många varningar för att sälja sidan för ett udnerpris ringde jag upp personen och bad om ett högre pris och kunden kontrade med att be om ett ÄNNU lägre än innan. Så jag gav honom en sista chans, han tackade nej artigt! Nästan lite snopet men ingen fara. Jag kommer säkert på vad jag ska göra med sidan tills vidare, kanske har ni några tips, (jag tänker fortfarande inte bedriva en sådan sida som sagt). Ett tips ajg fick via PM var att "hyra" ut domänen så att andra kan betala mig en viss andel från sidans intäckter... men det återstår att se vad jag gör.

Hur som helst, hoppas allt är utrett nu pojkar.
Ber ännu en gång ursäkt för allt trassel.

Sköt om er allesammans och njut av det vackra vårvädret idag för det är läge för T-shirt och massor av Marabou!
AlphaVoidStudios är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-22, 18:12 #38
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Angående de inlägg jag tagit bort, läs reglerna, punkt 2. Ni vet själva vilka det berör.

Diskussionen kring type ins har flyttats till en egen tråd i Domännamnsforumet.

Den här tråden är på väldigt låg diskussionsnivå. Har dock lämnat en större del även bland de irrelevanta inläggen för att inte förstöra sammanhanget i diskussionen. Kommer man med påståenden så bygg detta på fakta istället för på rena spekulationer och egen uppfattning utan faktisk innebörd.

Som praxis är i domänbranschen bör man kunna visa underbyggande statistik för uttalanden kring trafik, även gällande type-ins och liknande, då man sätter ut en domän till försäljning.

Edit: Tråden är inte varken låst eller borttagen ännu i och med att den möjligen tillför ett visst mervärde på det sätt att framtida domänsäljare och köpare får sig en tankeställare och förmodligen lär sig en del på att läsa tråden. Men som sagt, om ni tänkt skriva något, så se till att ha relevans i inläggen.
Oläst 2005-04-22, 20:24 #39
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP

Reg.datum: Nov 2004
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar

Reg.datum: Nov 2004
"aningen lägre type-ins"

vore kul om du visade en screenshot. tror ju personligen att du ligger under 2 type-ins per dag, om man tar bort klicken du själv och dina vänner gör..
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-24, 16:02 #40
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
BE Network BE Network är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by AlphaVoidStudios@Apr 22 2005, 17:49
Nu ska jag äntligen reda ut allt för er pojkar.
Hur blev allt detta trassel till?
Jag ser alla har kommentarer hit och dit. Den ene bringar information från WHOIS, den andre pratar om missdomain hit och dit. Ja visst har ni gjort efterforskningar, bra jobbat pojkar, men har ni inget vettigare för er? Jag slår vad om att ni hade varit mycket mer framgångsrika i livet om ni inte slöade bort tid på något som inte förändrar något för er. Allt detta trassel med omänen är HELT OCH HÅLLET MITT FEL. JAg gav er inte tillräckligt med information, och den informationen jag gav var luddigt och suddig, delvis tack vare mitt lata jag som orkade helt enkelt. Men saken är att hur jag fick domänen, hur den kom mig till handa, hur mycket jag köpte den för (300€), är helt och hållet min ensak. Domänen är definitivt itne såld som andra domäner säljs, den har bara stått på en person och den personen är en bekant till mig som jag har en hel del affärer med. Han och jag har en överrenskommelse, som ger mig befogenhet och rättighet att sälja hemsidan när som helst till vem som helst. Jag har ingen skyldighet att förklara detta för er, eller de andra detaljerna, min skyldighet är endast att överföra en domän lagriktigt och punkt slut.
Vad gäller hemsidan på missdomain att den auktionen uppdaterades efter jag hävade att sidan var såld berodde det på att jag var så trött på småbarnsfasonerna och en köpare var klar till 99%, så jag förutsatte att det var lika bra att göra slut på flämandet. Till er som kommenterar startbudet på 25€, kanske vet ni inte om att man börjar inte direkt vid 500€ när man säljer en domän, priset sätts lågt först för att testa efterfrågan, kanske är ni inte medvetna om det. Sedan för er som tänkte steget längre såg ni att det stod: Reservationspris/Köp nu pris = 1000€ = 9000 SEK ungefärligt. Men jag förväntar mig inte att ni itne såg det, trots allt. Men jag är itne förvånad, ni klagar på ALLT som klaga går. Senaste tråden jag läste var ett klagomoål på www.missdomain.com att de var så dåliga hit o dit. Tror ni verkligen ni kan göra bättre än missdomain.com? Visa vägen isåfall. Missdomain gör ett ytterst bra jobb anser jag, ska ni klaga, gör det hos dem.
Frågan är:
Varför uttalar sig alltid människor utan kunskap? Några hävdade: www.great6.com är HELT VÄRDELÖS, andra sa: inte värd en krona. Då frågar jag, vilka var det som sa detta? Troligen är det 15 åringar som fått för mycket luft i lungorna. Trots allt, vem tror man på? Sedo, som jobbar i branschen, är erfaren och med högsta sannolikhet en vuxen mogen människa, eller naggers? Sedo har varit en av få med vettiga inlägg, han har gett mig mycket fina råd och tips via PM medan ni andra verkar slösa energin på fläma.
Men jag tar på mig allt trassel för domäntrubbeln Samtidigt som jag anser att jag inte hade behövt skriva det. Vad gäller antalet type-ins har jag fått fel information, det var aningen lägre, dock inte mkt.
Hur gick det med domänen?
Överrenskommelsen var till 99% klar, jag hade faktura och allting förberett att skciak men efter många varningar för att sälja sidan för ett udnerpris ringde jag upp personen och bad om ett högre pris och kunden kontrade med att be om ett ÄNNU lägre än innan. Så jag gav honom en sista chans, han tackade nej artigt Nästan lite snopet men ingen fara. Jag kommer säkert på vad jag ska göra med sidan tills vidare, kanske har ni några tips, (jag tänker fortfarande inte bedriva en sådan sida som sagt). Ett tips ajg fick via PM var att hyra ut domänen så att andra kan betala mig en viss andel från sidans intäckter... men det återstår att se vad jag gör.
Hur som helst, hoppas allt är utrett nu pojkar.
Ber ännu en gång ursäkt för allt trassel.
Sköt om er allesammans och njut av det vackra vårvädret idag för det är läge för T-shirt och massor av Marabou
Du ger ju inget bra förtroende det är en sak som är säker.. Varför inte bara skippa skitsnacket om alla andra, påstå massa skit om människor du aldrig träffat eller talat med och ta på dig det att du försökt lura till dig en massa pengar för ett domännamn som du köpt på loopia för 120 spänn.

1000 typs in, tror inte det. Har den över 10 per dag så blir jag förvånad.
BE Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017