FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
emil123, en lite reflektering på fråga 1, hur många kunder beräknar du få inom den närmaste månaden? Vad kan du erbjuda som skulle få kunder att välja just dig?
Generellt bör du börja med en server och fylla den med några hundra konton innan du tänker på nästa server. En annan sak, ska du börja köra windows eller linux server eller bägge? |
|||
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Medlem
|
Inga kunder.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Medlem
|
Det som jag vill veta är att man köper ju inte bara servrar. Jag vill veta hur får man ett webhotell av några servrar? Och hur kan man registrera dömaner? Måste man inte köpa några licenser eller ?
|
|||
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag hade tänkt att köpa två servrar. En skulle vara linux och en windows.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
|
Du lyssnar ju inte på oss. Du kastar dig direkt på
det tekniska. Jag tror du är en kille som gillar datorer och hårdvara, men tyvärr verkar du sakna det affärs- mässiga som krävs för att vara entreprenör. Du behöver verkligen sätta dig ner och ta en stark funderare på hur du vill gå vidare. Jag skulle rekom- mendera dig att försöka få med en kompanjon som inte är ett dugg teknisk, men som kan allt annat - sälj, administration och kanske ekonomi. |
||
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kolla efter återförsäljar-konto hos nuvarande leverantörer googla här är ett exempel ex. http://xh.se/ prova dig fram ifall det rullar så skaffar man egna grejer senare....Prova dig fram får du kunder så öppnar du företag, så slipper man krångla med ett tomt företag utan kunder f-skatt som tickar varje månad osv osv...
|
||
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
är det max som är framme nu igen?
|
|||
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
|
Citat:
Vidare bör man tänka igenom sin egen kompetensprofil när man ska starta ett företag. Vad är mina starka sidor, svagheter, möjligheter och hot (Strength, Weknesses, Oportunity, Threats eller SWOT-analys). Har man kunskapsluckor så faller det givetvis kategorin svagheter, försök i stället se till dina starka sidor, vad är de, inom vilket område har du mest kunskaper i relation till andra människor? När du har identifierat vad dina styrkor är så har du bättre möjligheter att analysera vad du ska göra härnäst. Uppenbarligen har du stora kunskapsluckor inom området webbhotell och då troligen även hårdvara kring detta, men det är även mycket tydligt att kunskapsluckorna kring affärstänket och entreprenörskapet är ännu större. Detta är allvarliga svagheter som du bör beakta vid en SWOT-analys. Du har en lång resa om du ska starta ett webbhotell, jag skulle avråda dig till detta i dagsläget. Du kommer med största sannolikhet att bränna massor med energi och pengar och sen få en massa missnöjda kunder, det saboterar ditt rykte, och blir en självgenererande profetsia och början på en ond spiral som bara leder till avgrunden. Fokusera på det du är bra på och det du brinner för, vad vet jag du kanske blir en utmärkt webbhandkare så småningom.... Men webbhotell bör du nog undvika. |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|