FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
hej.
Vi har kanske Sveriges segaste tidningssajt och måste flytta http://filipstad.ifolkmun.se Skulle gärna vilja ha tips på lösningar under 2000.-/mån för linux/php/mysql. Vi har ca 3 000 besök om dan och räknar med dubbla inom 6 mån. Eftersom vi är rätt sopiga webmasters hänger vi ständigt på tunga plugins på vår wordpressinstallation. Vi har inget krav på 24/7-service men värdesätter en bra kontakt med hotellet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, Vi tog rådet att köra på Binero men nu har vi fått kalla fötter. Efter en vecka flyttades våra sajter till en ny server efter att andra klagat på att server blivit slö - fine tänkte vi men nu har vi gjort lite loadtester på vår nya sajt - en fresh install av WP 2.8.4 och med några enstaka plugins.
Totalt laddas 41 filer - detta tar enligt: http://loadimpact.com/page_analysis/...bd4dec280011d8 mellan 5-7 sekunder. Enligt Binero laddas sidan på 1 sekund. Om detta skulle stämma - i alla lägen - så kanske det inte är någon fara. Men sajten är helt ny - med ren databas och vi räknar med att ha 100 filer som laddas som index. Så frågan är om vi måste flytta igen efter några få veckor. Tips? Vi har kanske råd med 6-700:-/mån med rådande annonskunder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Här kom deras kundtjänstsvar precis:
"Hej igen, Jag tror ni skall kolla efter VPS lösningar, delad hosting är inget som passar er om ni inte klarar er med dom begränsningarna som finns, ni får tillgång till 2,4GHz just nu och 512MB minne totalt." Jaha, vad ska man välja då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
För 6-700kr får du inte bara en, utan två VPSer hos iPeer.
Jag har kört dom, hade tyvärr rätt mycket otur, och det fungerade inte så bra, men jag har hört många vänner, kollegor, bekanta som har haft betydligt bättre erfarenhet än jag. Vad jag vet är det bara jag som har haft problem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det är minne som DIN VPS har tillgång till, inte som delas. Jag betalade 306kr inkl moms per månad med 512Mb minne. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har ni gjort som jag med flera andra påpekade och fixat till er kod innan flytten? Oavsett om ni ska ligga på ett vanligt webbhotellkonto eller dedikerad server (eller något däremellan) så vill man sällan använda betydligt mer resurser än nödvändigt och det blir ju särskilt kritiskt i det tidigare fallet. Antalet databasanrop är ofta onödigt stort på de flesta sajter som använder färdiga lösningar och det blir än värre när man fyller på med diverse plugins.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2009-09-18 klockan 15:50 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det låter faktiskt konstigt att ni inte skulle kunna köra en ren Wordpress-installation med det besökarantalet på Binero.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kollar nu på europeiska managed vps. Tänkte välja nån stor men billig och med support för dumma kunder ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|