FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
Hemma i Bollnäs är vatnnet perfekt, kallt gott och inga som helst bismaker. I Malmö uppleveer jag vattnet som "kalkigt" .. kranarna och området omkring blir vitgeggigt väldigt fort. Undviker att dricka större mängder, fast det inte smakar något speciellt.
Min egen brunn till sommarstugan ute i hälsingeskogarna är ändå bäst ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Medlem
|
Marbella Spain - Avsaltat havsvatten har vi i kranarna. Ni vill inte veta hur det smakar. Jag ger inte ens min hund kranvatten, han drickar liksom mig endast öl eller köpe vatten.
//Lennart |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Västerås. Alltid bra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
Hedemora, Säter: bra.
Falun: Under all jävla kritik, BB ligger där och när mammor ska dit och föda så rekommenderar barnmorskorna att mammorna tar med sig eget vatten i dunkar för det smakar skit på sjukhuset, och i övriga Falun också för den delen (där jag testat i alla fall) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Medlem
|
Malmö - okej, varför "nja" digiART?
GBG - Bra STHLM - Bra Borås - Bästa kranvattnet jag smakat :S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hemma, en bit utanför örebro.
Perfekt. Iskallt och inga konstiga smaker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Medlem
|
Västerås. Alltid bra vatten men tar lite tid att få det kallt i det uråldriga hus ja bor i.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Medlem
|
Hemma hos oss i Staffanstorp mellan Malmö och Lund, Skåne - Smakar och luktar 100% kalk. Har en kanna som filtrerar vattnet och efter det går det att dricka, men smakar inte gott ändå. Brukar köpa Aquadorflaskor på Citygross när vi ska ha vatten.
Hos föräldrarna i Orsa, Dalarna - Smakar helt underbart och går att få iskallt sommar som vinter. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|