FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ett exempel från den ickedigitala världen: En person som bor i en liten ort funderar på att skaffa ny bil. Han tycker dock att bilar är för dyra och dessutom måste han åka 8 mil för att komma till bilhandlaren. Han tycker sig därmed ha rätt att stjäla en bil av en lokalt företag. Visst är det lika självklart som fildelning? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kan vi inte definera dem "slickarna i röven" och vilka som slickar vad i vlikens röv" --då är det samma sak som att peka upp mot skyn och tala om att gud som en stor orakel finns där uppe.' jag har inte sett något till något sådant under mina fygresor. Och det kanske låter löjligt, men i logiska sammanhang ska vi tänka djupar och konkret. Annars blir det en salig röra om vad som sett vad, under flyresor. För alla har personliga åsikter. Så löser inte jag och andra förnuftiga problem. Detaljer, kritik och logiskt, Himmel, människan är kortare än molnen/himmel. Då vill vi genast erövra den tanken att vi är en himelsk syn av universiums allt. Varför inte tro utanför himmeln`istället, som universiums sfär`? Nej, det är inte lika vackert med svart plasma Det där med "makten" blabla bla har jag hört talas om förr och att de kysser "??" i röven.. det är inget annat än idealt populism. Antingen går vi eller ni som tror dettta ut och lokaliserar denna korrupta elitism till makt och ställer dem mot väggen, eller så drar ni igång något vettigt och konkurrar ut denna elitism ni ser. Ska ni sälja erat arguement så får kan ni säga att domaren i PB målet var korrupterad, men det är inte så sexigt som "hela riksdagen av politiken och regeringen", eller hur" http://en.wikipedia.org/wiki/Populism Så vad skulle du ta dig till Dan om du fick ut dessa Musikindustrinsgamar? Tänkt dig själv hur det hade varit om du fick som du ville redan från ruta ett, låter kanske dumt, men vi håller oss alltid till en association av ett ord. Vad har du för association av makten, fildelning, och friinternet? Det kan vara en bra början för att komma överfunn med varför man har en vis ståndpunkt och åsikt i frågor i debatt. Vet i fan, hur jag stavar himmel?(så=?) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Sen det där vad det gäller gränsdragning små/stora brott. Jag vill hävda att den gränsen inte går att dra, man kan helt enkelt inte ställa olika typer av brottslighet mot varandra, MEN, jag "vet" också vart gränsen går för dom flesta, den går där/när man själv blir ett brottsoffer, då är DET prioriterat, oavsett vad man har ansett om det förut, och jag vill påstå att det även gäller t.ex. en trafikolycka till följd av att någon gått mot röd gubbe. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
|
Vi har ju ztream (dan.se) med sin enorma dubbelmoral. Såhär sade han exempelvis från den här tråden (rekommenderas läsning, finns säkert fler hycklare i den):
http://www.webmasternetwork.se/f2t24125hle24-st0.html Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Du ser datumet på tråden va?
Jag har mognat och förstått Internet helt enkelt och gud va skönt det känns. Samtidigt tycker jag synd om alla andra som inte förstår och slåss med näbbar och klor för att rättfärdiga sitt stenålderstänk. Ni kommer förstå en dag. Jag hoppas det inte är för sent för er då bara. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nej, du har inte fattat. Ett tips om du ska argumentera för din sak är att skriva kort och koncist och inte 2 sidor med svammel som hör hemma på en baptist-gudtjänst.
Det finns säkert en klick av människor som bara vill rättfärdiga fildelning, men majoriteten vill primärt skydda individens integritet och förhindra att staten Sveriges intressen styrs av skivindustrin, och inte folket. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Medlem
|
Alla lagar och regler bör alltid granskas av oss "vanliga" människor, tillsatta kommissioner eller av båda dessa grupper. De flesta ställer upp på etiska regler som sedan blir till lagar såsom våldtäkt och mord. De flesta mördar inte, vilket också innebär att det är olagligt något vi alla i samhället kan ställa upp på. Men om otroligt många går mot röd gubbe eller genar genom gräsmattan och någon föreslår en lag om att detta skulle vara olagligt skulle det i praktiken bli svårt att efterhålla lagarna.
Jag köper mängder med originalspel men jag tror inte jag får låna ut mina spel till mina kompisar enligt denna lagstiftning. Men biblioteken får låna ut till vem dom vill? Om vi alla betalade en SFI-avgift (Svensk Filminstitut-avgift på hyrvideo) så kunde vi kanske få låna ut våra spel och filmer till vem som? Det verkar vara en konstig syn på en sak som är otroligt svår att efterhålla och gör nästan hela svenska folket kriminellt och om det är så kan man inte ha lagen eller regeln. Ps. Original är mycket bättre än pirat och ser finare ut i hyllan |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|