FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Sen får jag inte ihop siffrorna riktigt, det är lite för många som säger "jag tittar aldrig på TV" samtidigt som det finns ett icke försumbart antal enskilda program som drar mellan 1,5 och 4 miljoner tittare vid varje sändningstillfälle. så jag tycker personligen att public service är en väldigt lyckad kombination av bredd och kvalité, och betalar gärna för det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Polisen kan inte göra husrannsakan för att Radiotjänst ska få komma in i hemmet. Det krävs att det finns fängelse i straffskalan för brottet för att det ska vara tillåtet. Skulle Radiotjänst ändå lyckas övertala en ledig polis att komma med så är det bara att låta bli att öppna dörren. Står de och ringer länge så man upplever detta obehagligt så är det ofrdeande och bör polisanmälas.... Det finns vägar för de förtyckta.... Bara man vet var... Jag fick själv ett hotbrev av Radiotjänst häromledes. Bolagsverket har gjort om SNI-klassningen och lyckats med konststycket att registrera mitt konsultbolag som: BRANSCH Data, It & Telekommunikation Dataprogrammering VERKSAMHET / ÄNDAMÅL Bolaget skall bedriva konsultverksamhet, rådgivning, mentorskap, konstruktion och försäljning av programvaror och komponenter samt därmed förenlig verksamhet. BIFIRMAS VERKSAMHET / ÄNDAMÅL För den del av verksamheten som avser konsultverksamhet inom IT-området som riktar sig mot telekommuni= kationsföretag. SVENSK NÄRINGSGRENSINDELNING - SNI 62010 - Dataprogrammering 46510 - Partihandel med datorer och kringutrustning samt programvara Detta tolkar Radiotjänst som att vi säljer TV-apparater eller TV-kort till datorer. ----------------------------- Man häpnar av bestörtning.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
|
Citat:
När SVT tom slösar licenspengar på att visa partikonvent från partier som inte har klarat 4% spärren på 20 år, då är ju gränsen ändå nådd. Vill man ha nyheter, då kan man lägga några miljoner i en pott på en nyhetes redaktion, som finasieras via skattemedel och så sänder man på webben och via SVT, kanske bara en okrypterad kanal för nyheter. Men att man skall tvångsbeskatta folk som inte ens har TV. Dessutom går Radiotjänst med 5 miljoner i förlust, så frågan är ju vad ger dessa pengar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
|
Citat:
Så man kan alltså köpa en stor datorskärm, finns upp till 30" och sedan köpa telia digital TV box, och så behöver du inte betala tv licensen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
|
Citat:
Nej, kan du tänka dig, jag kollar aldrig på TV..Ser ingen anledning till det, jag konsumera dock en del kultur även om du fråga sätter det. Senaste sedda film handlar om vampyrer i det område jag bor i...:-) Jag köper den musik , jag konsumera..Om jag lyssnar på radio, så har reklam inslagen betalt för den musik jag konsumera. Varför skall jag visa solidaritet med folk som går operan, där varje biljett är subentionerad med ca 2000:-, när det är människor som oftast kan betala realkostnaden för operabesöken, den enda vettiga kultur reformen som har gjort , skrotades för något år sedan, det var fria museum besök. Även om Stockholms museum håller en väldigt låg klass jemförelse med London. ( Där museum besöken är gratis dessutom. Kan rekommedera Brittisk War Imperium Museum och Brittisk Museum ) Jag kan visa solidaritet, jag gör tom frivillig samhällstjänst minst 20 h om året, för detta får jag hela 500:- av pappa staten, tycker det är viktigt att man ställer upp för samhället, så knappas det ekonomiska ersättning som är lockade. Jag kan visa solidaritet med människor som lider, men när vi slänger bort miljoner på skräp, har jag svårt att visa solidaritet. Jag tycker att fler bör betala för sina särintressen istället för skicka över notan till staten. Särskilt när man på Julaftonen snubblar över människor som sover på gatan, då är något trasigt med vårt samhälle. Tänk om vi på skattesedeln, kunde kryssa för vilka områden våra skattepengar skulle någonstans, det skulle vara mer demokratisk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
|
Citat:
Eller ta betalt för SVT utbud, då får man mest rättvisa, den som vill se SVT , får betala för det. Enkelt! Vill jag lägga 300:- i mån på SVT eller köpa DVD för dem, så väljer jag själv. Jag tycker att barnbidragen skall inkomst prövas, varför skall en rik jävel i Farsta få barnbidrag , när dom pengarna kan gå till en fattig jävel i Djursholm? Väl bättre att dom som behöver inkomst utjämning får det. Varför skall jag bli påtvingad någonting? Mest demokratiska och rättvisa är den som vill nyttja en tjänst , får betala för den, och inte lägga över kostnaden på andra, givetvis med en massa undantag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Sen kan vi väl se vad du tycker efter 5 år. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vilken tråd...., man blir nästan rädd när man ser vilka människor vi har i landet....
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En annan underbar sak, Radio-tjänst får inte köra sina register mot t.ex. Comhem o andra digitalboxlösningar... Fast är det en TV-tuner i dom boxarna är frågan... *Hmmm* Borde inte en stor plasma skärm och en digitalbox lösa problemet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
|
Citat:
Men vi fullkomlig strö pengar över massa saker som inte behövs i ett samhälle , bara för det har funnis grupper som skriker högt. Jag tycker man skall fokusera dom resuser som finns på ett antal kärnområden, resten får bli mer självbärande. Det är antaligen inte många här på forumet som är beredd och betala mer i skatt eller avgifter? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|