FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Content is king = sant. Men i vissa fall verkar det räcka med att nämna ett ord som inte riktigt har med sidan att göra för att trigga en "opassande" annons. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jag skulle nog vilja ha en knapp där det står lägg till dina favoriter
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
|
Bra idé biokonsult, ska lägga till det i "att göra"-listan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
För att man ska bli inspirerad av att laga mat, ljusare färger? Färgstark logo kanske med en skön bild.
När jag gjorde en hemsida för en restaurang valde vi att använda rutigt lite här o där. Det får det undermedvetna att tänka på mat = bordduk! Prova det i bakgrundsbilden kanske, istället för det där gratismönstret som är där nu. Länder, kanske kunde göras med ikoner eller nått istället. Istället för "Nya recept" i menyn så borde det finnas direkt på startsidan, så får man den där web 2.0 känslan du säkert vill ha. "Medlemsinloggningen" syns inte ordentligt. Och vad gör den där Windows Vista-ikonen där bredvid? Glömt ditt lösenord funkar inte. Registreringen ser asjobbig ut fast man inte behöver fylla i mycket. Ta bort "Det finns totalt 31 recept i databasen." och sen när det är 200+ kunde du göra en sån där bubbla eller prislappsliknande stjärna ovanpå logon som skryter om hur många recept som finns. Allt annat som jag inte kommenterat/klagat på är bra, duger eller så har jag inte sett det ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
|
Tack alejandr0 för att du tog dig tid att kolla igenom mycket av sajten. Du har många bra synpunkter som jag ska ta till mig. När det gäller Vista-ikonen vid inloggningen så har jag inget bra svar, visste inte att det var en Vista-ikon och nu när jag tänker efter så vet jag inte heller vad den egentligen har med inloggning att göra
![]() Bakgrunden gjorde jag på några sekunder i ritprogram, det är bara en några pixlar stor linjerad bild. Ska exprimentera med en rutig bordsduksliknande bakgrund som du sa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vet inte om det bara är jag...men jag gillar recept sajter som har en bild på sin färdiga mat. Fixa du det så kanon
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
|
Gillar din recept sajt väldigt mkt, en design i min smak
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
En receptsajt är dödsdömd utan bilder på maten (oavsett design och placering av reklam) Ta en titt på sveriges bästa matblogg, där snackar vi inspiration. Man vill ju börja laga mat direkt när man ser bilder som denna bloggerska tar på sina alster. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||