FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
I butiken jag skrivit, går det till så här: 1. Kunden lägger varor i varukorgen 2. Kunden kan välja att gå till varukorgen eller direkt till kassan 3. I varukorgen finns det möjlighet att ändra antal produkter och ta bort (ja vad annars har man varukorg till). Där kan man också se frakten samt totalpriset (I dagsläget är butiken enbart för svenska kunder). 4. I kassan väljer man betalsätt, och så har man val att antigen använda befintliga kontouppgifter varpå adressen fylls i eller så kan man skriva sina uppgifter manuellt. Om man väljer att logga in dyker också ett rabattfält upp. När man klickar på submit, så registreras ordern och användaren får orderbekräftelse samt sina användaruppgifter i ett mail. Nu i utvecklingsversionen av butiken har jag implementerat multispråkstöd och stöd för kunder från flera länder än Sverige. Då kan frakten inte beräknas förrän användaren uppget sin adress. Därför har jag en sida till efter "kassan" där man gör bekräftelsen av ordern och där frakten står inbakad i priset. Jag tycker det fungerar rätt hyfsat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Att erbjuda medlemskap eller kontoregistrering är bra. Men man bör absolut inte kräva att kunden skapar ett konto eller loggar in för att genomföra köpet. Det finns främst två orsaker:
1. Integritet. De flesta accepterar att du behöver deras adress för att skicka varorna. Men tvingas de registrera sig så tror de att de kommer att få mera reklam skickat till sig. Många antar att om de bara anger sina adressuppgifter så hamnar de inte i något register, vilket de med all säkerhet gör om de registrerar sig. 2. Många vill titta på kassans alla steg innan de anger sina uppgifter. De vill kolla vad det finns för betalningsalternativ, transportsätt och att det inte dyker upp några oväntade avgifter mitt i köpprocessen. Detta blir inte möjligt om de först måste registrera sig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag vill se vad allt kostar innan jag börjar plita ner mina uppgifter annars går det bort.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Måste man regga sig för att se totala kostnaden (inklusive frakten) då skiter ja i den butiken och söker någon annan..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
42 pers av 100 besökare gör en beställning!. ![]() |