FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Här har du en rekommendation iaf(istället för att försöka återuppfinna hjulet): escapeshellcmd() och escapeshellarg(). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag ber WN att låta denna tråd vara kvar även om den har spårat ur, då jag kommer använda tråden som bevis på polisanmälan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Förutom det så skrev jag att inte ge ut länken till någon utanför WN. Anledningen till det var att det finns folk utanför WN som inte har något att roa sig med. Tyvärr så visar det sig att det finns sådant folk även här på forumet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Edit pga ett h för mycket i "hastigast" :lol: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Inget illa menat, men lägger man upp källkoden till ett script (som körs skarpt på en server) som är vidöppet för SQL-injections, i ett forum som WN, så är det lite "skyll dig själv"-varning över det hela.
Nu var det givetvis på inget sätt rätt av Viktor att utnyttja detta (huruvida hans agerande speglar mentaliteten hos snapback.se kan man däremot fundera lite över), men förhoppningsvis att Dimme (och andra forumdeltagare) lärt sig något av detta och att ingen större skada är skedd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Medlem
|
Dimme,
Jag är hur som helst tacksam för att du la ut koden. Om jag använder det i egen PHP-fil som jag inte lämnar ut adressen till måste det väl vara fail-safe iaf va? Tack! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
dlinder: Om du inte har tankar i bakhuvudet att hacka dig själv så är skriptet väldigt failsafe. Edit: Skriptet släpptes under GPL2. Läs gärna här punkt 11 och 12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||