FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
äntligen lite vettiga ord!
tack pokerstjärna och neotech ! jag håller även med om att reglerna behöver förtydligas och moderatorer borde finnas till lite synligare på nåt sätt. och nu kommer den som ni väntat på " ursäkta min taskiga attityd" jag bara kokar över väldigt lätt. peace |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det borde vara tokigt enkelt att komma tillrätta med alla problem som nämns i den här tråden. Kräv att alla säljtrådar innehåller följande information:
Försäljning av webbsidor: Utropspris: Auktionens slutdatum: Besökarantal (senaste månaden): Intäkter (senaste månaden): Driftkostnader (senaste månaden): Innehar säljaren f-skatt (ja/nej): Om Admin finner det för lämpligt så kan man även komplettera med ett obligatoriskt reservationspris. Alla försäljningar som inte tillhandahåller information enligt mallen raderas av moderatorer. Vid upprepade övertramp så bannas användaren. Försäljning av design Utropspris: Auktionens slutdatum: Säljs designen med ensamrätt? Hur levereras designen (psd, html, css, osv)? Innehar säljaren f-skatt (ja/nej)? Försäljning av domäner: Utropspris: Auktionens slutdatum: När domänen registrerades: När domänen förfaller: Besökarantal (senaste månaden): Eventuella inkomster (senaste månaden): Innehar säljaren f-skatt (ja/nej): Sist men inte minst så krävs det en regel som säger att säljaren inte får undanhålla sådan information som kan anses ha en väsentlig påverkan på priset. Säljer du t ex en domän med PR6, men som helt saknar inlänkar, så bör detta påtalas av säljaren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
ja nu e bara problemet att vi ska få en wn admin o läsa tråden då. =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det finns ett PAR personer som det finns en hel del människor som stör sig på....
Bland annat Tartar....elitas......(Skrev inte ut hela nicket så jag bryter inte mot PUL ![]() Dessa och ett par till verkar ha ett MYCKET STARKT TVÅNGSBETEENDE av att kommentera i köp & sälj-trådarna och det har gått såpass långt att jag skulle faktiskt seriöst kunna tänka mig att satsa pengar på inläggen... Har snackat med lite WN folk på MSN och disskuterat vissa köp & sälj trådar och att snart kommer kommentererna från ovanstående mfl. som ALLTID ALLTID ALLTID ALLTID ALLTID måste kommentera nomatter what!!!! Och mycket riktigt oftast är det bara en TIDSFRÅGA och det har inte hänt 1 gång... det har inte hänt 5 gånger utan vi pratar 20 ggr + att man bara väntat på kommenterna... och mycket riktigt... dom kommer... ALLTID! Så oddsen börjar bli såpass bra nu så jag har funderat på att starta vadslagning i ämnet.... men det är ett såpass säkert kort så ingen kommer våga satsa emot... Edit: Det hade varit EN sak om inläggen hade tillfört något.... Men dom är i stil med.... "Varför ska du ha 500 kr för den sidan du köper ju billigaste dasspappret som finns så du behöver väl inte så mycket för den?" Jag vet att dessa personer känner och tycker att dom "bidrar" med något... men det enda dom bidrar med i 98% av fallen är att tråden spårar ur! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
Efter att kollat lite nogrannare i forumet så har Clonix jevligt rätt. Det är ett par stycken rötägg som sabbar hela köp o säljen rätt ordentligt. Återkommande onödiga kommentarer. Moderatorer kanske sulle överväga o låsa ute dessa medlemmar permanent från den delen av forumet.
Om de nu inte kan ta tag i sina hävdelse problem.? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Neotech.... Thank you! =)
"Det är ett par stycken rötägg som sabbar hela köp o säljen rätt ordentligt. Återkommande onödiga kommentarer. " .... Säger väl det mesta egentligen?!?!? Jag tycker inte om att "hänga ut" mer eller mindre enskilda personer på "torklinan" men som vissa har härjat i köp&sälj-avdelningen går det tyvärr inte att låta bli! Som pokerstjärna skrev ' "det finns alltid nån nisse som som ska försöka ta reda på information som inte finns och vända det emot..." Kunde inte sagt det bättre själv!!! .............typiska exempel är... "Hej jag vill sälja denna design inkl. PSD fil och CSS utgångspris 400 kr" Sen börjas det med kommentarerna..... "Försökte inte du sälja den där designen på kalle-kulas-webforum.org för 2 år sedan?" JAHA? so what!??!!? Vaf@n spelar det för roll om personen gjorde det eller inte?!!? Han kanske sålde en kopia av designen då men har förbättrat den och vill sälja den nya!??! Vad vet du/ni som hela tiden måste kommentera om det?!?..... Inte ett SMACK! ![]() ÄNDÅ måste ni HELA J-VLA TIDEN försöka hävda er på något vis och vara..."Behjälpliga"...med attityden "Jag vet minsann ditt o datt...." Varför!??! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
NU håller jag visserligen med om det du säger clonix, det är väldigt mycket skräp i köp och sälj, även så är jag för den andra tråden som cirkulerar nu där man bör tvingas fylla i en mall för det man ska sälja (för att styra upp seriositeten)
MEN det jag undrar är hur du kan sitta på din höga häst nu och klanka ner på s.k skitposter när du så sent som i morse kallade en medlems anhörige för whitetrash helt obefogat? I denna tråd: http://www.webmasternetwork.se/f13t30411hl-st30.html, nu säger jag inte att det inte finns folk som stör sig på mig med (det gör det säkert), men det inlägget är ju helt sanslöst illa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Novocain...till mitt försvar så vill jag säga att det fanns med ett "eller"
"Låter verkligen som whitetrash människor eller att dom har seriösa problem med nåt..." När det gäller "whitetrash" så låter det kanske lite hårt.... det är ett uttryck jag och lite kompisar använder och betyder mer eller mindre... "Struliga personer". Har varit entreprenör tillräckligt länge för att ha varit med det det mesta när det gäller struliga folk och det har mer eller mindre lett till WT-uttrycket! Ber om ursäkt till personen ifråga om denne känner sig träffad på något vis! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag må hålla med om att ett auktionssystem bör kodas, vidare tycker jag att det mr. Gustav presenterar vore väldigt smart. Visst kan man lösa det som Gustav säger men det vore endast opraktiskt att sitta och klistra in/ut från en mall som står i regler utan ska man köra med den lösningen bör man ha klara formulär för det.
Vad säger folket om att starta en donation för vidareutveckling av WN? Eller någon komitté i samarbete med ägarna... Det måste finnas en lösning och jag är beredd att betala för den lösningen om andra hänger på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu diskuterade vi inte andra trådar eller huruvida ngt var illa där. Utan vi diskuterade kvaliten och hur en försäljning borde skötas snyggast. Keep on topic så att säga.
Att diskutera att säljtrådarna nedlusas med diskussions material faller inom ramen tycker jag. För andra forum (host*oscforum*host) är rappa på att såga just onödigt dravel i köp o sälj samt förmedlings trådarna. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|