Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Domänförsäljning på WN

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-03-21, 23:53 #31
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
hur kommer det sig att några av de som brukar skriva väldigt onödiga och ibland helt irelevanta inlägg inte skriver i denna tråden?

men många inlägg är helt onödiga i dessa domän trådar.
och som några här säger.. vill någon ha 20,000 för sitt domän så en eventuell köpare avgöra om han tycker att det är värt det.
kommentarer på eventuellt innehåll som ska medfölja är ju en annan sak..
men dessa "tror du verkligen det är värt så mycket?? den är inte premium? va e det för skit du försöker sälja?" ja dom är helt onödiga!
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-21, 23:57 #32
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar

Reg.datum: May 2003
Problemet är att WN inte har nåt bra system för försäljning av domäner.

Vi borde uppgradera till vB snarast men ingen har tid att hjälpa oss. Det som krävs är en kunnig flexibel programmerare som kan se helheten. Vi har idag ett bra system på hus.se som kunde appliceras och bli bättre direkt.

Finns du där maila mej, tx m x @x qx ux .x cx ox mx (ta bort x och mellanslag), eller PM
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-22, 02:23 #33
Altos avatar
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Altos avatar

Reg.datum: Oct 2004
Pallar inte ens att kommentera de som alltid skriver massa skit i försäljningstrådarna längre.. Helt orelevanta saker som bara förstör - "för dyrt" etc. Rapporterar onödiga post ofta men admins här agerar inte. Liknade forum som dnforum som är renodlade domän forum agerar och ger varningar för åsikts postande i försäljningstrådar. En säljare har rätt att prissätta sina domäner till vilket pris utan att få kommentarer som "Så mycket för en sån kass domän".
Alto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-22, 04:05 #34
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Mycket flitig postare

Jag tror man kan lösa alla dom problemen genom att ägarna här av WN helt enkelt anlitar ngn för att göra ett standardformulär med följande:

Domännamn: "Ngnsportdomän.se"
Inrikt. Land: (Internationell, Svenskt, Danskt..)
Ålder: 2 år
Trafik: Ex. 300 unika/mån 6000 unika/år osv..
Inkomster: Ex. Adsense, $30 i månaden
Startbud: Ex. 1500 kr
Premium: (Ja, Nej)
Värde baserat på: 2-bokstavs, Premium, OVT..
Säljarens förklaring till basering: "Domänen är i sportbranchen och har en lång framtid för sig. Har flertal inlänkar och samarbete med andra sportsajter blabla"
Auktion: Ja, Nej
BIN: 14.000:-
Slutdatum: Ex. 2008-03-29 18:30 eller 6 timmar efter det senaste budet.
FAIS: Ja, Nej (Förbehåller sig att inte sälja)
Övrigt:

Genom att skapa ett sådant här formulär kan vi helt enkelt få med all fakta, och det som inte fanns med i formuläret fyller man i övrigt. Då blir det inga onödiga kommentarer, eller ja, det blir mindre onödiga kommentarer.
Vi får också reda på varför säljaren satt ett reservationspris, och vad han/hon har baserat detta på. Går det inte ihop då med förklaringen, så är det ju lättare för moderatorerna att kommentera/ta bort/fråga vad hon/han tänkte på.

Vad tycker ni själva?
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-22, 04:38 #35
MrMike MrMike är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
MrMike MrMike är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Originally posted by AnOnYmUs@Mar 22 2008, 04:05
{text}

Vad tycker ni själva?
Det kommer bli alldeles för rörigt imho. Också, vad som är premium för dig behöver inte vara det för nästa vilket kommer leda till diskussion/debatt..

Personligen gillar jag upplägget på www. domainstate. com. Med dess olika forumsdelar för olika varianter, ihop med glasklara regler beskrivna under varje kategori.
MrMike är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-22, 06:25 #36
stefanhansson
Guest

stefanhansson
Guest

Det jag kan tycka är tråkigt är att detta ska ändå vara ett forum med killar och tjejer som ska vara duktiga på just internet och marknaden kring och med internet. Och ska vara företagare med mognad, ledarskap och driv. Men ofta stöter man mer på omognad, bessserwissers och "jag kan allt men vet egentligen ingenting". Jag har ett ordspråk som jag brukar följa "den smarte säger aldrig att denne är smart, det gör bara den dumme", dvs ödmjukhet vinner i längden, och så gör den inre vetskapen om att man kan nåt. Om man måste bevisa för andra att man vet eller kan så känner man sig oftast bara underlägsen och måste hävda sig genom det. Och det syns ofta på detta forum att många vill gå mot strömmen och synas och hävda sig, bara för att synas och vara den som går mot strömmen. Om nån kommer till mig/dig och säger: du din fula jävel du är en idiot, så kan jag svara tillbaka eller så är jag tyst, jag väljer det senare för att jag vet att det är meningslöst att argumentera med och mot en sån människa. Medans många här säkert tänker nu när du läser detta att du skulle ha sagt eller svarat tillbaka på det ena eller det andra sättet...varför?. Är det inte bättre bara veta det som i mitt fall att mitt utseende är det inget fel på(tolka det inte som jag har grandios personlighet eller är dryg, för det är f'n det sista jag är), och visst en idiot kan jag säkert vara men på vilket sätt och för vem och till vilken grad och när? , jo oftast för dem som känner sig underlägsna eller som känner att inget biter på mig vad än dem gör eller säger, dvs frustrerade människor som befinner sig i en återvändsgränd på alla tänkbara sätt.

Det jag försöker säga är att ibland är det inte värt att ödsla energi på nåt som ändå inte ger nåt tillbaka, förutom att ta energi från dig och ge det den andra personen vill ha, dvs en reaktion och bekräftelse på ett felaktigt beteende och sätt.

Och bevis på att onödiga kommentarer inte givit nåt finns det gott om, då det domännamnet blivit sålt ändå. Alltid är det nån som tycker att nåt är för dyrt, för billigt, för bra, för dåligt osv osv. Går mjölkpriset upp med 50 öre så reagerar kanske en pensionär, medans en förvärvsarbetande ungdom inte ens skulle reagera om det gick upp med 5 spänn(hur många här tex vet vad en liter mjölk kostar EXAKT? )
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-22, 06:31 #37
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Jag är också riktigt trött på det hela, inte så mycket de kommentarer som dyker upp. Diskussionrerna runt lämnade uppgifter är ofta givande för köpare. Om någon infrågasatt uppgifterna när clonix köpte sin senaste domän hade han kanske undersökt mer och inte känt sig blåst.

Själv känner jag mig blåst efter att nästan ha köpt en domän. Allt var klart och säljaren skulle skicka in alla papper till mig varefter jag skulle betala. Jag hade därför börjat bygga på projektet. Efter en vecka av konstiga ursäkter har säljaren ändrat sig av "personliga skäl". Mycket oseriöst.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-22, 09:01 #38
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av MrMike
Citat:
Ursprungligen postat av AnOnYmUs
{text}
Vad tycker ni själva?
Det kommer bli alldeles för rörigt imho. Också, vad som är premium för dig behöver inte vara det för nästa vilket kommer leda till diskussion/debatt..
Personligen gillar jag upplägget på www. domainstate. com. Med dess olika forumsdelar för olika varianter, ihop med glasklara regler beskrivna under varje kategori.
Detta var ju ett exempel, man kunde ju likaväl ha haft 3-6 frågor och sedan övrigt. Enbart för att få med sådant som kanske är väsentligt för oss andra.

Du fyller ju i formulär för nästan allt som du gör idag, så varför inte en slags mall bara som ledord?
Oläst 2008-03-22, 09:06 #39
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by MrMike@Mar 21 2008, 23:08
Term som borde beivras Jag förbehåller mig rätten att inte sälja..
Eller skall man anta att det är OK att köparen lägger till motsvarande.. Jag förbehåller mig rätten att inte köpa, efter ett bud(?) ..då blir det verkligen High Chaparral.
Slå upp lagboken, vid auktioner (som domänförsäljningar på wn de facto är) gäller omvänd accept. Dvs, budgivaren är bundet av sitt bud medan det står säljaren fritt att acceptera vilket bud som än kommer in. Det behöver alltså inte vara det högsta.

Precis som alla andra auktioner, även om det vanliga är att man säljer till den högst bjudande.

Så texten: "Jag förbehåller mig rätten att inte sälja" är överflödig. Texten "Jag förbehåller mig rätten att inte köpa" saknar verkan, budgivaren är bunden oavsett.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-22, 10:19 #40
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Jo men om nu buder inte kom upp till ett önskat värde, dom flesta auktionsajter har väl ngt reservationspris, det kan ju vara så att den inte kom upp till reservationspris, och därför vill man inte sälja till högstbjudande.

Men det kan ju som tidigare sagt framkomma i övrigt. Ta inte inte mitt förslag som ett sista förslag, utan en idé som får byggas på.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017