FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hade en polare som beställde webbhotell från Binero igårkväll (lördag) kl 23:55.
Han fick tillgång till ALLT samma dag. Det är vad jag kallar service. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
23:55 då är det ju bara 5 min till dagen är slut.
5 min, det måste vara rekord. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Galet snabbt, yepp.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Binero.
Om inte annat så för rebellen Jonathan! /Thomas THL |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
|
|||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Det vi arbetat med hittills i år har varit att förbättra systemet i grund och ta bort de buggar som varit där i flera års tid. Bland annat det som du beskriver att man genom att ta bort ett domännamn och lägga till den på nytt med "Flytta befintlig domän" så tappas konfigurationen att vi ska förnya domännamnet. Nu vet jag inte om det är just det som du råkat ut för, men om du (eller någon annan) känner till en begränsning i Loopia Kundzon se till att vi får reda på det. Framöver kommer vi också att uppdatera Loopia Kundzon rent utseendemässigt och vi har massor med nya funktioner och möjligheter som vi kommer att tillhandahålla i den nya versionen av Loopia Kundzon (naturligtvis utan att försämra smidigheten och möjligheten till översikt). Citat:
Supporten kan dock hjälpa till med de flesta DNS-inställningar och vi har möjlighet att ta fram förslag på det mesta kunder kan tänkas vilja ha när det gäller DNS-mässigt. Vi på Loopia är på framkant när det gäller DNS-hanteringen och var faktiskt specialinbjudna till RIPE-55 för att prata om just DNS-lösningar. Citat:
Det är helt riktigt att du bestämmer hur mycket av hemsidesutrymmet som du ska lägga på databasen i samband med att du beställer databasen och att du i dagsläget inte kan ändra den fördelningen från Loopia Kundzon. Du ska dock inte ta bort databasen och skapa en ny för att ändra storleken som ju faktiskt tar bort din befintliga databas med tabeller och inställningar som du har gjort. Hör av dig till oss istället på [email protected] med kundnummer för ditt konto och hur du vill fördela ditt utrymme så kommer vi att ställa in det direkt utan att ta bort databasen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Och det är först när hela webbhotellspaketets utrymme överskrids som vi får larm om överskridandet. Citat:
Det finns massor med saker vi på Loopia vill förändra, men vi är fortfarande ett litet bolag och även om vi vill förändra hela världen kommer vi att göra det ett fåtal steg i taget. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det finns väl ett visst säkerhetstänk bakom att ha flera olika databaser också. Jag har hellre mina siter utspridda på olika databaser utifall att någon skulle attackeras, då är det bara en databas som skadas och som man behöver fokusera på.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
De gånger jag kontaktat loopias support har det fungerat ypperligt. De har brytt sig om att lösa min problem, oavsett om de vart något mindre fakturaproblem eller större problem. Att problem inte ska hända är för mig naturligt. Trots att supporten fungerar kanon(!) vill jag ibland dock inte behöva kontakta supporten för att systemet inte är tillräckligt tydligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
|
||