FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Är det dessutom något som pågått under flera mandatperioder blir det ännu svårare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Problemet i det här fallet är väl snarare att föreningen inte har några riktiga tillgångar förutom medlemmarna.
Om nu sajten tillhör företaget så förhindrar det inte företaget att dra igång en ny förening eller bara skippa föreningen helt och hållet. Då lär nog inte föreningen behålla medlemmarna, eftersom det är tjänsten de flesta medlemmar vill åt. Företaget sitter nog ganska säkert. Frågan är dock hur det står till med det moraliska och lagliga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det någon som vet om man kan gå med i Sverok med en fotbollsförening? Med ca 700 medlemmar då. Hittar ingenting på deras sida om man kan gå med som fotbollsförening. Utan däremot som rollspelsfrämjande förening, och det är det ju inte. Men det var någon som skrev tidigare att det kunde funka, så tänkte kolla om det gick.
mvh, |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag och några vänner startadeupp en förening i syfte att sysselsätta datorintresserade ungdomar med lan och mässor för några år sen.
Det här är en guldgruva! Det kastades så mycket pengar på oss att jag som ordförande blev orolig över hur deklarationen skulle gå till, jag var ganska snabb på att ragga spons till ett LAN/mässa och bara vår kommun stod för närmare 30 000 :-. Sen stod SVEROK/BOOSTER för komplett utrustning med servrar, nätverk, el, kunnig personal, m.m. Även därifrån kom pengar. Alltså, vi hade nog kunnat komma upp i större summor, men jag fick bromsa eftersom vi redan fått in för mycket pengar. Vi kunde då strunta i att ta inträde och ändå betala ut prispengar, hyra in events, m.m. Antar att kommunernas bristande reklam för föreningsbidrag leder till överfulla kassor ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() Vad sägs om att tänka lite? Och samtidigt, kolla hur mycket pengar ni idag får från kommun och er "sportorganisation" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Medlem
|
Hah, shi fick jag. Tänkte bara kolla, vore ju juste om det hade funkat. Tack för svar
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
|
Citat:
- bli ett politiskt ungdomsförbund - det öppnar dörrarna för rejäla fusk med bidragssystemet - bli en församling inom någon kyrka - bli invandrare allesammans, helst från ungefär samma geografiska region |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Anders, jag begriper inte riktigt hur man skulle få pengar om man låter föreningen vara en församling i någon kyrka..?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|