FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
kliar i hela kroppen över att det tar 4-6 veckor att få reda på resultatet hehe. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej allihopa med höga förhoppningar på denna nya lilla budget-maskin.
Jag har en god vän som jobbar på InfoCare (ryktet går att Medison har avtal med InfoCare) och han sade som följer när jag berättade om detta: Infocare är ett service företag inom nordens gränser, för närvarande, och bland dom största och mest etablerade sådana. Jag jobbar på Infocare Workshop AB i Växjö där företagets kundcenter såväl är placerat. Att ett avtal skulle vara skrivit med återförsäljaren Medison Celebrity är högst osannolikt. Att lanseringen av denna sidan sker i industrisemester tider är väll knappast någon slump. Personligen har jag ingen insikt i avtal som skrivs och det finns inte heller bemanning på företaget så jag kan höra mig för. Men som jag sa tidigare så är Infocare ett väletablerat företag med kunder som Nordea, Siba, Expert Stormarknad, Elgiganten osv. Med andra ord, det finns princip inte på världskartan att detta avtal skulle ha tecknats. Alla ni som har beställt datorer ifrån denna hemsida kan nog ställa in er på att aldrig återse pengarna såväl som dator. Ni bör nog också hålla koll på era kontoutdrag eftersom betalningen görs via känslig informationsutdelning. Jag hoppas för er skull att ni använt tjänsten ”säkra kortbetalningar på Internet”. Mvh The knight in shining armour Alltså, de har nog inget serviceavtal med infoCare. Har de ens en dator till salu? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Precis, 2checkout är det som det gäller och dem är ju som Paypal, dvs de ger inte ut kreditkortsnumrerna i sin tur.
Jag ringde faktiskt Infocare numret som stod på Medison's hemsida och där bekräftade dem att Medison var avtalskund... Så ställer mig lite frågande till ditt uttalande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tydligen har vissa fått höra att de har avtal med Infocare då de ringt dem och frågat.
Inte för att det betyder så mycket....jag förmodar att även Infocare kan bli lurade och inte har någon möjlighet att försäkra sig om vad Medison har för avsikter. Att "betalningen görs via känslig informationsutdelning" verkar dock vara ren FUD. Betalningsinformationen går inte via medisons server, utan hanteras av 2CO...påstår du att de sysslar med kortbedrägerier? Det verkar dock lite skumt och jag vågar nog inte beställa en maskin ännu personligen, men att hävda att de "nog" inte har ett avtal med infocare och att 2CO skulle vara kortbedragare är knappast påståenden som tillför något till diskussionen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hittade följande citat på wF, från en medlem med 500+ inlägg.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Medlem
|
Medisons laptop:
GGSdatas laptop (som för övrigt har en inbyggd webcam): ![]() Fler än jag som ser likheten? Varför välja ett laptopskal med "stöd" för webcam, om man inte har en inbyggd webcam? Eller Medison kanske bara väljer att inte berätta att det finns en webcam i laptopen? Mer konspirationsteorier åt folket ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Sannolikt, om det kommer någon dator alls, så lär det komma ett riktigt sniklik.
Jag har, för skojs skull, beställt en också nu, hehehe... I stället för att köpa trisslotter och så hoppar jag över några öl under sommaren, bara bra för kroppen, hehehe...
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Aftonbladet gräver:
http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2...1126643,00.html http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2...1126774,00.html
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Borde ju kunna gå att kolla på film åtminstonde på den.. |
|||
![]() |
![]() |