FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Vad är nytt? Det är väl 6-7 år sen som man upptäckte vad det är för pack som driver .SE, inget har förändrats på den fronten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Administratör
|
Jobbigt Thomas, detta var ju ingen rolig nyhet. IIS har alltid varit riktigt underliga, bara att beklaga.
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Det är ju en trend, idag fattas det bara en "registrera ny domän" knapp på nic.se sedan är ju behovet av ombud i det närmaste helt borta. Marknaden att kunna tjäna pengar som ombud är ju dödad för länge sedan av ombuden själva. Så jag tror få ombud som skrev avtal när vi gjorde det skulle gråta några stora floder om marknaden helt försvann. Enda anledningen till att vara ombud idag som jag ser det är ju att komma åt deras API så man kan administrera sitt webbhotell enklare.
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Till detta skrev vi även att vi inte motsäger oss att .SE agerar i enlighet med de avtal som finns mellan parterna. En avstängning får dock absolut inte ske på "godtyckliga grunder" och om några som helst oklarheter föreligger så måste .SE låta ombudet få yttra sig i ärendet innan åtgärder vidtas. Mig veterligen agerade .SE helt emot detta, eller vad säger QU? När vi (styrelsen för Registrars.se) blev varse om att .SE skulle säga upp QU:s ombudsavtal och att .SE dessutom skrev att detta skett i samråd med oss så blev vi fullständigt överraskade. Det verkar tyvärr som om .SE har tolkat vårt svar efter eget huvud. Vi kommer att skriva ett mer ingående svar till .SE om detta och tydliggöra vår ståndpunkt. På inget sätt får .SE godtyckligt använda ombudsföreningen som ett slagträ. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Alltså det är ju nästan man tror att det är ett skämt när man läser den här tråkigt. Snacka om maktmissbruk av IIS.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kan man förvänta sig ett pressmeddelande från registrars.se?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag vill gärna se ett pressmeddelande från QU också. Har ni anmält detta till PTS?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Vi kan ju inte påverka IIS och vill dom säga upp avtalet så äger ju dom den rätten. Dom har statuerat ett exempel samt visat hur dom jobbar/kommer jobba. Dom har onekligen ansett att våra internetsidor/tjänster inte varit en tjänst utan en domän som köptes endast för att säljas. Detta trots att vi kan dokumentera både betydliga utgifter och även endel intäkter på större delen av objekten som var till salu.
![]() |
Svara |
|
|