FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
Och för dom som inte visste det så finns det även en tandläkarstol som heter Factotum
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Flitig postare
|
WN ligger på 5 plats just nu
![]() Har aldrig kört en svensk blogg så jag har fullt upp med att lära mig vart jag ska pinga och vilka man ska hejja på men det verkar går bra än så länge ![]() Tandläkarstol säger du..haha där ser man ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu har vi knyckt åt oss ytterliggare ett par bra google placeringar, men min fråga är mest hur ofta ni tycker man ska uppdatera en blogg?
Är medveten om att vi är i en väldigt konkurrerande nisch, men vi har inte resurser att posta artiklar varje dag, tycker ni det är ok att posta exempelvis bara nyhetslänkar och notiser? (har börjat göra lite sånt som test men det tar fortfarande emot att skriva en kort liten skettext med länk till aftonbladet nöje ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Well..En väl uppdaterad blogg är mycket mer intressant än en blogg som bara skriver då och då.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jo jo, det förstår jag väl med
![]() Men ni som har erfarenhet av att srkiva bloggar, är det varje dag som gäller eller är bloggvärlden lite mer förlåtande och det räcker med ett par inlägg i veckan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har tyvärr fortfarande inte lyckats ändra några konkreta grejor, varit alldeles för upptagen med att skriva content, men jag måste fråga om ni andra har några tips på hur fasen vi ska få besökare?
Jag tycker själv sidan är galant, välskrivna grejor och håller en hög standard.. men våra "konkurrenter" inom modevärlden, typ englas showroom och liknande är omöjliga att ens komam i närheten av då de får trafik från aftonbladet.se och liknande... Är det någon som vill tänka sig länkutbyten till sidan? Eller kan tipsa om bra sätt att få ut sidan ordentligt? Det är lite deprimerande att ha jobbat såpass hårt och inte få besökare... Är även villig att till viss del köpa trafik från välbesökta sidor, kom gärna med förslag |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Medlem
|
Domänen är svår att komma ihåg. Jag har besökt bloggen ett par gånger men lyckas aldrig komma ihåg adressen. Det är nog en liten del åtminstonde till att du tycker din blogg går trögt.
Men annars, jag tror det är en fråga om tid. Det tar lång tid att få en sida populär, speciellt om den inte är unik. EDIT: Kom på en grej. Finns det nån sida lik Englas Showroom fast för män egentligen? Alltså en sida där en man visar upp sina nya kläder flera gånger i veckan, som engla gör. Annars är det nog en idé. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Bara min tanke... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för feedbacken, hålle rmed om att namnet är lite krånligt.. och inser att det är en extra uppfartsbacke att ta sig igenom, men det sk anog gå ändå
![]() factorum får du gärna ta för jag orkar inte köpa fler domäner just nu ändå hehe men även här kan jag hålla med dig om att namnet ställer till det.. Får helt enkelt kämpa vidare, idag vart det till exempel ett uppsving så jag hoppas det håller i sig! Tycker det är en sak med vanliga sidor man producerar, men bloggen som man lägger artiklar på varje dag är det tacksamt om man får kommentarer och känner lite respons - blir så mkt uppenbart om folk läser eller ej på det sättet men även där börjar det släppa, vi får se om ett halvår vart vi ligger, mitt personliga mål ligger runt 1k unika hits per dag om ett halvår, låter som en sund start och tillväxtkurva ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Medlem
|
Tydligen handlar bloggen om snö också, för tre av de sista sju inläggen hanterar ämnet...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|