Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ny modesida/blogg för manligt mode, grooming etc

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-08, 20:06 #31
krille83 krille83 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
krille83 krille83 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Och för dom som inte visste det så finns det även en tandläkarstol som heter Factotum
krille83 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-09, 15:04 #32
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
Flitig postare

WN ligger på 5 plats just nu så jo det drar ju en hel del antar jag men sen är det fruktansvärt många små bloggar som trafiken kommer från.

Har aldrig kört en svensk blogg så jag har fullt upp med att lära mig vart jag ska pinga och vilka man ska hejja på men det verkar går bra än så länge

Tandläkarstol säger du..haha där ser man kan jag ju alltid sälja sådana om det skulle skita sig
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-13, 23:59 #33
Flitig postare

Flitig postare

Nu har vi knyckt åt oss ytterliggare ett par bra google placeringar, men min fråga är mest hur ofta ni tycker man ska uppdatera en blogg?

Är medveten om att vi är i en väldigt konkurrerande nisch, men vi har inte resurser att posta artiklar varje dag, tycker ni det är ok att posta exempelvis bara nyhetslänkar och notiser? (har börjat göra lite sånt som test men det tar fortfarande emot att skriva en kort liten skettext med länk till aftonbladet nöje
Oläst 2007-01-14, 05:45 #34
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar

Reg.datum: Apr 2006
Well..En väl uppdaterad blogg är mycket mer intressant än en blogg som bara skriver då och då.
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-14, 11:02 #35
Flitig postare

Flitig postare

Jo jo, det förstår jag väl med
Men ni som har erfarenhet av att srkiva bloggar, är det varje dag som gäller eller är bloggvärlden lite mer förlåtande och det räcker med ett par inlägg i veckan?
Oläst 2007-01-22, 10:14 #36
Flitig postare

Flitig postare

Har tyvärr fortfarande inte lyckats ändra några konkreta grejor, varit alldeles för upptagen med att skriva content, men jag måste fråga om ni andra har några tips på hur fasen vi ska få besökare?

Jag tycker själv sidan är galant, välskrivna grejor och håller en hög standard.. men våra "konkurrenter" inom modevärlden, typ englas showroom och liknande är omöjliga att ens komam i närheten av då de får trafik från aftonbladet.se och liknande...

Är det någon som vill tänka sig länkutbyten till sidan? Eller kan tipsa om bra sätt att få ut sidan ordentligt? Det är lite deprimerande att ha jobbat såpass hårt och inte få besökare...

Är även villig att till viss del köpa trafik från välbesökta sidor, kom gärna med förslag
Oläst 2007-01-22, 21:50 #37
Tympanon Tympanon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Tympanon Tympanon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Domänen är svår att komma ihåg. Jag har besökt bloggen ett par gånger men lyckas aldrig komma ihåg adressen. Det är nog en liten del åtminstonde till att du tycker din blogg går trögt.

Men annars, jag tror det är en fråga om tid. Det tar lång tid att få en sida populär, speciellt om den inte är unik.

EDIT: Kom på en grej. Finns det nån sida lik Englas Showroom fast för män egentligen? Alltså en sida där en man visar upp sina nya kläder flera gånger i veckan, som engla gör. Annars är det nog en idé.
Tympanon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-22, 23:55 #38
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Originally posted by Tympanon@Jan 22 2007, 22:50
Domänen är svår att komma ihåg. Jag har besökt bloggen ett par gånger men lyckas aldrig komma ihåg adressen. Det är nog en liten del åtminstonde till att du tycker din blogg går trögt.
Man känner sig nästan villig att skriva factorum istället för factotum på något sätt. Känns som ett enklare namn att komma ihåg. factorum.se är för resten ledig.
Bara min tanke...
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-23, 01:36 #39
Flitig postare

Flitig postare

Tack för feedbacken, hålle rmed om att namnet är lite krånligt.. och inser att det är en extra uppfartsbacke att ta sig igenom, men det sk anog gå ändå
factorum får du gärna ta för jag orkar inte köpa fler domäner just nu ändå hehe men även här kan jag hålla med dig om att namnet ställer till det..

Får helt enkelt kämpa vidare, idag vart det till exempel ett uppsving så jag hoppas det håller i sig! Tycker det är en sak med vanliga sidor man producerar, men bloggen som man lägger artiklar på varje dag är det tacksamt om man får kommentarer och känner lite respons - blir så mkt uppenbart om folk läser eller ej på det sättet men även där börjar det släppa, vi får se om ett halvår vart vi ligger, mitt personliga mål ligger runt 1k unika hits per dag om ett halvår, låter som en sund start och tillväxtkurva
Oläst 2007-01-23, 15:23 #40
princips avatar
princip princip är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2005
princip princip är inte uppkopplad
Medlem
princips avatar

Reg.datum: Jun 2005
Tydligen handlar bloggen om snö också, för tre av de sista sju inläggen hanterar ämnet...
princip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017