FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Av den anledningen anser jag att en begränsad ångerrätt är något som är bra och som fler TLD-regitrys borde ta efter.. men då de så uppenbart missbrukas som .com/.net så anser jag att något behöver göras.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Supermoderator
|
En begränsning på antalet registreringar som får hävas per dygn och registrar vore ju också något...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
|
Citat:
Givetvis har du rätt i att hela konceptet handlar om en gigantisk guldvaskningsprocess där endast ett fåtal domäner stannar kvar i långa loppet. Men om en domän är värd att spara på eller inte avgörs heller inte på en 5 dagars period, utan kräver sannolikt minst en månad för att avgöra och om det då är mer kostnadseffektivt att registrera domänen.. Sen vill jag påstå att om om du registrerar 1000 domäner idag som du betalar 500 dollar för (50 cent per domän per 5 dagar) så är chansen MYCKET liten att du får igen dina satsade pengar. Du ska alltså generera 10 cent på samtliga domäner i 5 dagar - I de bästa av världar har du 5% CTR (oftast betydligt mindre) men det innebär att du bör ha 20 besök per domän varje dag för att få ditt första klick per domän. Eller 20 000 besök per dag. Jag ser det inte som speciellt sannolikt, men jag har heller ingen egen erfarenhet av dessa mängder. Men du verkar ju sitta med annan insikt.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
|
OT: 365/5 = 72 återregistreringar. 72 x 0.20 = $14,4. Det är billigare att köpa domänen då. Det räcker ju att tasting blir dyrare än års-reg så är problemet med "tasting" i sig självt löst eftersom då kommer de istället registrera per årsbasis. Bättre eller sämre vetetusan..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat: