FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
För mig spelar det ingen roll om jag får ett avtal för 400 kr hos er eftersom jag tyckte att Edison var ett mycket mer lättarbetat och användarvänligt program. Jag har provat ett flertal program, men edison var det jag gillade absolut bäst, och som var enklast att arbeta med och gick snabbast att lära sig. Hade dessutom en bra användarhandbok. Sedan är det själva principen jag tycker om oavsett priset, att slippa betala om jag inte behöver hjälp. Det är inte ofta jag behöver hjälp. Har väl hänt en gång på tre år. Då känns det trevligt att enbart betala för den tid jag faktiskt behöver. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu vet jag inte hur Programvarugruppen har det supporten idag då vi inte själva har supportavtal coh jag heller aldrig behövt ha kontakt med dem. Men en klient jag har körde på gamla Redovisning 2 och något blev fel så databaserna gick sönder. Installera om programmet sa felmeddelandet, men problemet var att vi inte kunde hitta den ena disketten. ringde supporten som utan att ifrågasätta eller undra mer än vad firman hette skickade nya disketter med den nyaste versionen UTAN KOSTNAD. Det är service det!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det är riktigt skrämmande att höra att just företag som säljer bokföringsprogram inte har bakåtkompabilitet och verkar ha så gott som noll förståelse för att man -kräver- att det inköpta programmet fungerar utan att man ska behöva köpa supporttjänster för att programmet ska fungera.
Man måste väl ändå kunna utgå ifrån att programvaran är korrekt så tillvida att man kan uppgradera utan att tidigare programversioners datafiler blir obrukbara. Kan man inte tillhandahålla en äldre programversion så får man ju åtminstone se till att det finns konverteringsprogramvara för att lösa problemet. Nej, några kunder från det här forumet lär de knappast få om de fortsätter i samma stil. Hoppas det ordnar sig Håkan och se till att hålla tråden uppdaterad!
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Självklart kan man med den senaste versionen öppna en datafil - hur gammal den filen än är! Du kan utan vidare med den senaste programversionen öppna en datafil skapad i t.ex Windows 95 med den tidens version av UNI_BAS. Inga problem och för oss en självklarhet. Du kan till och med öppna den filen i Macintosh eller i Linux. Du talar om bakåtkompatibilitet - om Du med det menar att man skulle kunna öppna en färsk datafil med ett gammalt DOS-program - då stämmer det - det kan man inte - och vem skulle få för sig att komma på det tokiga idén?? Det inköpta programmet fungerar - hur länge som helst - Du behöver inte det minsta support för det! Men har Du inte supportavtal måste Du själv hålla reda på både Din datafil och Ditt program. Det är det enda som krävs av Dig! Vi levererar aldrig ut varken disketter eller CD. Oavsett om man har supportavtal eller ej. Man laddar själv ner programmet från nätet. Den som köpt programmet utan supportavtal, uppmanas skriftligt av oss att ta en säkerhetskopia av programmet. Den som har supportavtal (35:- kr/månad) kan närsomhelst ladda ner en uppdatering utan bekymmer. Det Du nu begär är att vi ska lagra gamla disketter med gamla programversioner speciellt för den som har valt att inte betala för support - en extra service för den som vill spara futtiga 35:- kr per månad????? Verkar minst sagt vrickat. Bra support till den som betalar 35:- kr per månad - Ingen support till den som tackar nej till support. - Eller, är det någon som tycker att det vore bättre att vi höjer vår supportavgift till den nivån som alla andra leverantörer har så att den som vill betala får betala lite mer så att det räcker till för dom som inte vill betala? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag "häver ur mig" mina åsikter helt och hållet efter det jag läst i den här tråden och jag kan för allt i världen inte förstå att problemet ska behöva ta sådan lång tid att lösa. Du kanske kan ta och förklara för oss istället varför det ska ta 2 månader att lösa ett problem som Håkans så vi kan undvika liknande problem i framtiden om vi nu skulle råka bli Unicell-kund. Citat:
<!--QuoteBegin--Decibel[/i] Japp, vi ordnade serviceavtalet just p.g.a. all bokföring för 2005 är borta, den finns i filen men finns inte i programmet. Något bokslut är inte gjort i den filen what so ever (som var er förklaring till att 2005 saknades). Ni promptade då att om jag löste serviceavtal kunde ni hjälpa till att kika vad som är galet, sagt och gjort så löste vi som du nämner serviceavtalet för att slippa massa problem.[/quote]
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Sten ringde faktiskt förra veckan när jag var i serverhallen och skruvade och glömde såklart återkomma till dem, ska ringa imorgon och se om saken går att lösa.
Det enda jag vill är att få ut 2005 ur bokföringen, skulle underlätta sååå mycket ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|