FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
"den man älskar agar man" ASG!!!! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Inte nog med att zpD kallar alla spammare i tråden högt och lågt, hårdporrsiter, mamma-pojkar, avdankad irc-spammare, omoraliska och utan etik. Höll på att glömma tjuvar. För jag skall väl inte ta äran av alla titlarna? Att jag gjort 2v.se? Sedan kan jag inget om IRC och mamma har inte levt på 13 år. Nästan så jag blir lite irriterad jag också. En ursäkt vore helt klart på sin plats.
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Åååh..vad jag vill skriva i denna tråden. Har troligen skrivit och raderat ~2 A4 vid det här laget.
Jag har en känsla av att det hela kommer sluta i pajkastning i stil med förra gången jag gjorde ett medborgargripande av en spammare här på WN (betänk detta, förra gången någon smutskastade mig anonymt här tog det ca 30 minuter att ta reda på vem det var och få ur vederbörande ett indirekt erkännande. Den här gången är tänker jag inte vara snäll nog att inte hänga ut avsändare av dylika inlägg). However, without further ado, min slutsats av det hela är enkel och kort: Är intäkterna stora nog att kompensera sömnförlusten vid dåligt samvete? Mattias har gjort det valet på 2v.se. Jag har gjort det valet. Jag misstänker att de flesta här på WN som lever på reklamintäkter har samma val, sedan vad de har valt är kanske inte alltid samma som det valet jag gjorde. Det finns enkla vägar till pengar på nätet, en del av dem är mer tvivelaktiga än andra. Jag förstår zpd till fullo. Spam är sjukt tråkigt. Ett av problemen är definitionen av vad som är spam. Vart går gränserna? Är 2v.se helt plötsligt "ok" nu eftersom det länkas ut? I mina ögon är sidan fortfarande fruktansvärt menlös och helt utan själ. Den bidrar inte med något till .SE eller till besökaren. Det är ingen ny information som presenteras, det är ingen ny sammanställning, inga nya sökmöjligheter. Bara en ny permutation av ord som google kanske luras att tro är unik. WN hade kunnat vara ett seriöst forum där vi på en mogen nivå kan diskutera vart gränserna går. Man skulle nästan kunna ha någon form av BBB (Better Business Bureau) som anger riktlinjer dess medlemmar skall följa. De riktlinjerna behöver inte vara att allt tvivelaktigt skall vara förbjudet, men en frivillig TOS man väljer att följa eller inte (och följdaktligen väljer om man vill vara medlem eller inte). Problemet är att de riktlinjerna dras ofta av personer som inte har ett ekonomiskt intresse i "branschen". Om mr Linux-från-scratch och internet-skall-vara-reklamfritt skall bestämma så är ju inte ens annonser ovanför fold ok. Bara för att något råkar vara lagligt så betyder inte det att det är (spam, djurporr, the pirate bay, klickfraud, citering av andras material) något en seriös webmaster skall syssla med. Det är ett förbannat hymlande om detta ämne på WN och det görs inte bättre av att en hel del personer här inte är särskilt intresserade av att berätta vad de egentligen tjänar pengar på. Jag efterlyser en konstruktiv diskussion på vad som är spam och vad man egentligen bör eftersträva att uppnå som webmaster på .SE. ------- 2000 inlägg. Vet inte riktigt om jag skall gråta eller skratta. Kan nån resetta min postcount? ;( |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Det vore kul med lite fakta, bookmark ratios på scrapersites osv ... Har lite gammal analys från en site som hade kategorier likt dmoz och listade overtures resultat på licens. Jag var helt chockad av antalet "file not found errors -> favi.ico" i serverloggen. Tyvärr hittar jag den inte i denna datorn för ögonblicket.
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Citat:
Om man snackar värde så kan man undra om följande är gjort för besökaren eller intäkterna. mobil-tillbehor.blog spot.com Fin keyword samling: Mobil tillbehör för datalagring Väskor till mobilen Tillbehör för utskrift Mobiltillbehör för att göra mobilen snyggare Mobilladdare Mobilhögtalare Stort värde för besökaren!! Om dom slumpade länkarna till bloggen (se bild) med 1st artikel (skriven av Anna!? i APRIL) som utnyttjade blogspot.com buggen google har/hade. Du låter förjävla redig rent ut sagt, men kanske skall du rannsaka dig själv innan du kallar andra spammare och sedan spyr din galla över mej som bara ger min syn på det hela! Klar som f*n vi på WN skall anmäla Mattias www.tillbehor.se/mobiltillbehor.htm för att den gått om din mobiltillbehor.blogspot.com. Och varför har du 2 st bloggar om mobiltillbehör? Vardera med 1 st artikel? mobiltillbehor.blogspot.com & mobil-tillbehor.blogspot.com? Är det för etiken, moralen eller besökarna eller kan det vara rent av pengarna?
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
|
Grazzy, jag hoppas att dina guldkorn inte försvinner i bruset utan att de lyfts fram och diskuteras seriöst. Helst i en tråd utan pajkastning.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Flitig postare
|
#Thomas post 1
Du bör läsa mitt inlägg igen, för du förstod helt klart inte vad du läste. Det är förståligt om du ryggade bak när du såg de hårda orden, men jag skrev helt enkelt att du tyckte sådant var OK, inte att du höll på med sånt. Stor skillnad, och tillskillnad från hur du felaktigt citerade mig så är det helt sant. Du kan inte sticka under stolen med detta. #Thomas post 2 Du är inte helt sann Thomas, du pladdrar på så du nästan snubblar och hoppas på att du lyckas övertyga någon att A=B. Om du någon gång kan försöka hålla en röd tråd utan att överdriva/ljuga/dra långsökta slutsatser så gör du dig själv en tjänst. Jag hade ett finger med när det gällde att registrera webbhotell och liknande när en vän till mig skulle testa stå på egna ben. Uppenbarligen var det ett misstag att använda JX med all skit och med en ägare som snokar runt bland sina kunder. Lite skrämmande med en webbhotellsägare som snookar hos en egen kund, den jurist som kunde svara på min tidigare fråga kanske även kan kommentera detta? Men stulen grafik och sådan skitsnack kommer du inte heller långt med, jag var själv inne och kommenterade grafiken när den skapades, det vore underligt om mina kommentarer lett till en grafik som stulits? Låter inte riktigt som sanning, Thomas min vän. Om du tror att hon stulit någon annan grafik som jag inte varit med och tagit fram och således inte kan motbevisa, så kan du gärna visa oss lite länkar (gärna från siter som inte lades upp idag). Jag har loggin och kan stänga ned hennes site idag om så är fallet, både du och jag vet dock att det inte kommer några länkar, och i ditt nästa inlägg kommer du snubbla över ämnet så att ingen lägger märke till det. Precis som med ditt förra inlägg. Jag är en seriös företagare, Thomas. Om du inte skulle dra ned alla trådar till din nivå så skulle du säkert märka flera sådanna här. Blog annons nätverk? .... tro nu inte att vi kan likställas Thomas, det vore för illa. Jag har haft tillräckligt stor framgång med mina företag, för aldrig behöva få reda på hurvidare jag skulle tumma på min moral för att köpa den senaste bilen. Tror du verkligen att det skulle vara lönsamt för oss med svensk adsense-blogg-spam? Du felar dig själv om du tror att ingen på WN bedriver seriös verksamhet, för mig har detta endast varit en underhållande hobby som började bra, men som med denna tråd har fått ett väldigt tråkigt slut. Åtminstonde 2 gånger har jag förmedlat miljonuppdrag till kontakter jag mött här på WN. (jag hoppas att detta inte låter skrytsamt, men det är sanningen och kanske anledningen till att vi har så olika synsätt) Jag känner till flera hobby-siter som ägs av personer i spetsen av företag i topp 50 i omsättning i Sverige, flera med adsense. Alla är vi inte webmasters och för oss andra kanske hela den här världen är aningen svartvit. Jag förväntar mig respekt av alla mina medmänniskor Thomas, även av dig. Och om någon stjäl något jag skrivit, eller något som någon annan skrivit för den delen, så är det inte ok, oavsett om webmasterlivet är hårt. Om du stödjer stölden genom att kritisera de som klagar, så säger det en del om dina värderingar. Fortfarande så är det endast Westman och grazzy som sagt något vettigt i den här tråden, men roligt att det blir lite posts iaf, det ser ju liksom ut som att någon skriver något av värde här. Ska du inte nu ta och googla mitt nick för att se om du kan hitta några andra profiler med denna 3-bokstaviga kombination, som du sedan kan knyta till någon annan site som gör något du misstycker till. Kanske kan du håna mig för att jag inte riktigt trodde på Linux och du fann en gammal tråd om detta där jag talat lite för ivrigt? Nej, nu får det nog vara nog med detta? Pajkastning är hyffsat ok, om man håller sig till sanningen och inte hittar på lösa påhitt utan konsistens. Om du trodde att jag skrev att du höll på med hårdporr och övriga saker, så förstår jag varför du började med denna snook-kampanj, men det var inte det jag sade. Läs igen så ser du att jag endast skrev att du accepterar att andra sysslar med detta och att man inte får kritisera sånt här på wn. Tänkt dock på att du någon gång kan få ett barn som Googlar dig, då vill du nog inte att denna tråd skall vara värre än den är. Det är även otrevligt för mig att fortsätta svara på dessa inlägg. Jag tänker på b_anderssons slående signatur "Don't argue with fools, because people from a distance can't tell who is who." Nog sagt Thomas. Lycka till med dina forum och QU's affärer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
|
De flesta som skrivit i denna tråd har ett och annat att göra med spamsajter och det är bara att konstatera att vissa gör det snyggare och mer öppet och andra fulare och mer diskret. Det gemensamma för sajterna är att dom skräpar ner nätet men ger sina ägare tillskott i kassan, och vem säger inte nej till extra pengar? Jag säger inte att det är rätt att spamma, retar mig själv på många sajter (jetspot.se är värst) men det kommer nog dröja ett tag innan google lär sig rensa bort dessa sajter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Du har rört runt! Går bara gång på gång på mej med skitsnack. Webbhotellsägare som snokar, herregud kolla googles cache på din profil räckte för att se. Du bortspelad och bortgjord, dina argument sviktar så du tar till personliga påhopp! Lyd ditt eget råd och ge dej här ifrån! Eller finn dej för *** i att folk tycker olikt dej!
![]() |
Svara |
|
|