FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fett nice med fri frakt
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja, just det har fått mig oerhört benägen att bjuda på det mesta. Pangdeal.
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Trevligt med lite auktioner.
Ska bli intressant vilken av domännamnen som blir dyrast när de har kört ut alla. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sett att detta spridit sig internationellt, finns det några begränsningar om vilka som får registrera .se-domäner?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Medlem
|
Leder publiciteten till överpris tror ni?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag gissar att det i vissa fall gör det beträffande de mindre attraktiva alternativen, men kanske inte i samma utsträckning bland dyrgriparna som Cv.se, It.se, Mc.se, Se.se, Pt.se, Gi.se, Tv.se, Dj.se, Sd.se, Frankrike.se, Grekland.se, Italien.se, Kina.se, Thailand.se och USA.se. "Oseriösa" eller "spontana" köpare kommer nog inte att buda så högt.
Däremot innebär nog Tradera som auktionsplats betydligt fler besökare och bud generellt.
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2014-10-15 klockan 11:24 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag GISSAR VILT att TV.se kommer säljas överlägset dyrast, följt av It.se, Spanien.se, Thailand.se och USA.se. Pr.se, Sd.se och Se.se kan mycket väl tränga sig före något av landsdomänerna. Vad tror eller gissar ni?
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Risken för överpris finns helt klart, i synnerhet om det går in internationella aktörer och bjuder på domänerna. Tradera har ofta en effekt att leda till överpris, budsystemet är ju uppbyggt för att trigga högre bud konstant. Detta i kombination med publiciteten leder nog till överpris ja.
Blir intressant att se vad dessa kommer sälja för efter de fått sin första ägare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag välkomnar publiciteten, som fått stor spridning, då det gör oerhört mycket för att cementera värdet av ett premium domännamn under sin ccTLD hos människor.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|