FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3818166.ece Visst är det alltid trevligt att en sådan sajt läggs ner men det borde ha skett på annat vis än att hänga ut en person i TV och bara förvärra situationen. Han (och andra) kan om han vill fortsätta skriva anonymt eller under annat namn precis var som helst och inget problem är löst. Om folk slutar besöka sådana webbplatser så försvinner de ganska snabbt men det är tyvärr många som inte kan låta bli att kommentera inlägg som bara är menade att provocera (se bara på patrikweb här t.ex.) och därmed drar de också trafik och motiveras att fortsätta. Sedan är själva mobbningen som kan bli ett resultat av sådana texter ett djupare problem som inte försvinner bara för att "Hult Hatar"-typer lägger ner sina bloggar. Aschberg är en rutinerad Aftonbladet-journalist och de söker rubriker snarare än försöker lösa problem även om tittaren/läsaren naturligtvis ska tro annat. Aschberg står självklart inte på näthatarnas sida men programmet i sig är populistiskt kommersiellt trams och ingenting annat.
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Hans agerade är kass, Aschbergs mycket värre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ok jag är enig, att bemöta hat med hat är dumt.
Jag skulle vara glad om Aschberg eller nån åklagare lyckades få folk som t.ex Hult Hatar att lägga ner sina hatsajter och anonyma profiler utan att det behövdes finansieras av en TVkanal. Men alternativet är ju tydligen TVkanalen eller ingen åtgärd alls som det verkar? Då föredrar jag TVkanal varianten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Du vet ingenting om vad som faktiskt hänt och du antyder på ett internetforum att tjejen ljuger när det står ord mot ord. Polisutredningar kan läggas ner av många orsaker, det betyder inte att det inte har begåtts ett övergrepp. När man inte vet något i ett sånt här fall ska man inte uttala sej på offentliga sajter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Nej jag gillar demokrati. Vi har röstat fram den Riksdag som stiftar våra lagar och bör respektera det. Du kanske inte gillar det, Aschberg gör det inte men det spelar ingen roll. Man löser inte problem med skampålar på detta viset, det är barbariskt. Går det inte bevisa har det inte hänt, det är själva fundamentet i en rättsstat, glöm inte det. Därför vet jag att inget hänt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2014-04-07 klockan 07:31 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
En "hatande" tjugoåring har alltså hängt ut en tjej han inte känner som anmält ett grovt sexuellt övergrepp. Att han ligger inne med en bristfällig empatisk förmåga är det nog få som ifrågasätter, men det är även uppenbart att hans omdöme i detta fallet är i klass med en talgoxes. Och detta oavsett sanningshalten i tjejens berättelse. Hans ringa ålder är en förmildrande omständighet (tycker jag) och det verkar ju som att hans egna uthängning fungerat som en tankeställare. Som sagt, jag vet inte riktigt vad jag tycker om programidén som sådan. Jag kommer fortsätta följa serien. Som den asgam man är. :O
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ps. Kikade efter och hans sida är nu tillbaka på FB.
Hans hatande hatas nu så att han får ta emot hot. Snacka om meta: http://www.lemondogs.se/blogs/brothe...e-trolljagarna
![]() |
Svara |
|
|