FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Riktigt dålig business att sälja till inköpspriser eller t.o.m. till förlust.
Så skapar man inga livskraftiga och långsiktiga bolag.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Att sälja något som alla webmasters behöver för inköpspris (då det inte medför enormt mycket arbete) för att värva kunder till sina övriga tjänster. Se internetdomäner som mjöl på Ica. Dom tjänar inget på att sälja mjölken men skulle dom inte erbjuda den typen av produkt, så skulle nog omsättningen minska radikalt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ingo - vet inte riktigt varför de pushar att ALLA domäner är till självkostnadspris. Det kan vara ett mål men som ni säger dollarn varierar och jag har mycket svårt att se att .nu är något självkostnadspris - just idag. Däremot har Sverige mycket att tacka Loopia för då de har varit föregångare när det gäller att pressa domänpriser generellt... Många hårda investeringar ser man nu till att få bra marginaler på. Inget konstigt om än lite chockande då allt kommer i ett steg.
Binero gjorde ju likadant (och många andra) när man höjde upp det mesta till runt 90-100 kr. Då var anledningen att man ville ha enhetlig prissättning. De har de full rätt till och det finns även en poäng i det i långa loppet - förutom att de tjänar på det. Företag som oss (City Network) kan jag inte se hade pressat priset så hårt på våra domäner om vi inte hade utsatts för den hårda konkurrensen som bland annat Loopia har breddat för. Valen är oändliga på domänmarknaden idag. Olika priser, olika kvalitet mm mm. Precis som det skall vara på en fungerande marknad. Det bästa för konsumenten är att registrarerna gör det lättare och lättare för folk och flytta - vilket sätter press på oss leverantörer. Finns dock chock exempel fortfarande. Igår ringde en kund in och sa - tyvärr kan jag inte flytta till er - jag har tydligen 4 år kvar på mitt avtal!!?? :-) Vi trodde inte det fanns ett-årsbindningar längre. :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Medlem
|
Och Ikea säljer sina varmkorvar till förlust. Det är säkert så dessa företag blev så stora.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
|
Det beror ju helt på vad man har för affärsplan och mål. Man kan sälja till vilka låga eller höga priser som helst, bara man har en riktig kalkyl och affärsplan och har gjort en marknadsundersökning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag räknar in att de går back på varje korv de säljer. Detta från källor inom Ikea. Det är då inräknat svinn och de omkostnader de har för att sälja korven.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|