FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Capatcha: Tackar
![]() Anders: Det gör jag. Jag brukar lägga en 50 lapp eller en hundring i en burk för röda korset eller smsa till unicef eller liknande när jag har stålar. Senast idag la jag pengar för människor i mitt hemland som knappt har mat (som är ute och protesterar dag ut / in). Hjorten: Jag förstod dig också, kul iaf att man kan respektera varandra och att den nivån fortfarande finns kvar, men som sagt, vi är olika och har olika tankar och åsikter - vilket i sin tur är bra, jag menar, hur skulle världen vara om alla var lika och tänkte samma? Försöker kolla igenom lite bilder nu på Japan ( speciellt Sendai ) där även ett kärnkraftverk exploderade. Lite tråkigt, men shit happens.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Carl Bildt har för övrigt inte särskilt mycket med detta att göra utan snarare Gunilla Carlsson.
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men jag tror allt som sker nu är p.ga att vi människor lever nu, VI levde inte för 100 miljoner år sedan eller för 30 tusen år sedan och då har vi ingen kunskap om det som skedde då, alltså med orkaner, jordbävningar osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fast enligt många troende kan människan bara ha funnits i 7000 år. Kanske det trådlöst menar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Det är inte speciellt konstigt att man engagerar sig i en specifik katastrof mer än en annan. Människor har en tendens att känna mer empati för de som ligger dem själva nära, kulturellt, socialt, geografiskt eller beteendemässigt. Här i Thailand brukar man fokusera på inrikesnyheter i media, men just nu är det enormt mycket från Japan på TV. Förmodligen delvis pga att länderna tillhör Ostasien och för att det finns likheter i deras kultur och "asiatiska tänkande". Stackars japaner (och Japan) är allt jag har att tillägga.
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det ligger närmre till hands att biståndsministern gör något. Jag skulle bli irriterad om Carl Bildt tog tag i det här när det dels finns just en biståndsminister och han dels borde vara fullt sysselsatt med hur svenska staten ska agera med avseende på oroligheterna i Nordafrika. Fast jag kanske är den enda som tycker att inbördeskrig och utveckling av demokrati är viktigare utrikespolitiska frågor än att hjälpa ett av världens rikaste länder med katastrofhjälp.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tyvärr är vi för bekväma för det, det är enklare att köpa sitt rena samvete med en slant till Aluma eller Röda korset (absolut inte riktit till Trådlöst personligt, utan en reflektion över alla världens människor, inkl mig själv!) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|