FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
vad skulle du få ge för den slags server du hade tänk att köpa då? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Rätt mycket skillnad på 100gb trafik i sverige, och 100gb trafik i usa.
Sitter man i sverige är det svårt att ligga på mer än 10-11mbit mot usa, och då är de pissnödig och extrem hemlängtan som gäller. Att dra dessa 100gb tar år och dag. 100gb på t.ex. webcows suger man lös på ett dygn, förutsatt att man har lite att dra med d.v.s. Är man uppe och vandrar på 100gb+ i trafik så skulle jag utan att tveka välja Svenska linor med bra peering, WebCows är väl sådär på peering men helt klart en kandidat, usa-servrar skulle jag inte ens fundera på, även om man får samma sak för en tredjedel av priset. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
För att klargöra min ståndpunkt, jag är inte intresserad av dina tjänster, däremot intresserad av att WN´s medlemmar erbjuder kvalitéprylar om dom nu måste erbjuda något till andra medlemmar på forumet, just inom webhotell, eftersom jag själv är webhotellsoperatör. Du skriver att du har flera kunder, men samtidigt att du inte kan skicka faktura förrän du har FA-Skatten, hur har du tagit betalt av dina förra kunder då ? (Du behöver inte besvara, mest en kommentar i frågeform, och du är bra på att alltid finna något svar på allt som påstås i senaste inläggen) Varför inte vänta tills bolagsbildning / skatteprylar är klara, innan jag börjar erbjuda tjänster ? Hur hade du tänkt bokföra att N.N köpte webkonto i Januari, om du fick din Fskatt i Mars ? (som exempel) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Förslag på företag som erbjuder co location är fortfarande intressant. Kommentarer om Webcows lika så.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Administratör
|
Har du kollat med Port80? Har själv inte erfarenhet av men har hört gott om dom från vissa håll.
Ett tips bara ...
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
lastbryggan ville få en riktig faktura på grund av hans revisor. jag kan ha företag innan jag har f-skatt. och momsen funkar retroaktivt! man skriver i från vilket datum det gäller! hade vi nu varit i december för en månad sedan. så hade jag kunnat anmäla om f-skatt och moms giltig från 2003/01/01 .... hade nog fått skit från skattemyndigheter och fått gå igenom en revision. men har man alla papper och verificationer så är en revision ingen fara! jag har inte behövt skicka fakturor. varför då skicka? onödigt pappers arbete. det räcker med bokföringen. så länge kunden nöjer sig med det han/hon får som räkning. alla verifications data ska såklart vara med. som räknings nummer, datum, giltighets tid.. osv.. där fick vi lite skatte regler med. mvh dennis holm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag hade en revision i våras och blev bl.a. upplyst från Skattemyndigheterna om att om jag har fakturor från "företag" som inte har F-skattsedel så är jag skyldig att betala sociala och arbetsgivaravgift för dessa, (detta gäller även när jag köper annonsering.) Dessa kostnader kan även påläggas mig retruaktivt. Det likställs alltså med att du skulle vara anställd av mig eller snarare att du har utfört ett jobb åt mig som anställd. Och även om fakturan som du skall skicka mig bara är på 35.- så väntar vi tills du har dina papper klara. // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Och nej, du kan absolut inte specifiera 2003-01-01, anmälan hade aldrig, och då menar jag verkligen ALDRIG, gått igenom hos RSV med en så pass lång tid tillbaka. Hur tar du betalt om du inte skickar fakturor? Vad använder du som verifikation när du tar betalt? Om du nu sköter bokföringen måste du ju ha en verifikation på varje försäljning/inköp... och för att ta betalt från kunden vill dem ju förmodligen ha nån faktura, tror inte direkt att något seriöst bolag hade gått med på att wirea pengar till dig om du säger "hej, betala nu, wirea till oss" och sen skickar ett simpelt avräkningskvitto till dem, det måste finnas en specifikation på vad det är du har sålt. Förresten, de flesta av dina kunder var väl danska & svenska? ;) Och sluta radbryta efter varje mening, som dessutom innehåller i snitt 4 ord, man får ju ont i ögonen av att läsa inläggen här. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|