FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Tala gärna om var jag gjort något liknande om det nu är fel. Om jag raderat mycket på sistone så är det till 90% en massa trams i domänförsäljningstrådar men det är tydligen fel hur man än gör där ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-02-02 klockan 11:37 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag är tveksam till idén, men jag vet själv hur många ggr man har velat ha livsvaror mitt i natten. Tror dock att dom kommer begränsa till vilka områden dom vill leverera till mitt i natten om dom startar i Göteborg.
Terabyte: +1 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker idén är superbra och jag hoppas det går vägen, och jag tror på idén, men jag vet dock att en liknande tjänst fick lägga ner för ett antal år sedan i just stockholm, men då var internet inte lika allmänt använt som i dag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Grym tjänst! Lycka till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej alla. Daniel Parsan här.
Kände att det var dags att gripa in i diskussionen här. 1. Det finns alltid risker med allt. Det är faktisk större risk att jag blir påkörd av ett fyllo mitt i natten än att någon vill puckla på mig. Dessutom blir kundens adress reggad när de beställer så det blir inte svårt för polis att se vad som hänt. Självklart har jag försökt minska på många risker genom olika åtgärder. t.ex. inte ha kontanthantering. 2. Tack alla för ert stöd. Sedan är det ju så att alla kan inte gilla tjänsten...tills de en kväll/natt får t.ex. ont i huvudet och behöver Alvedon. 3. Gällande priserna. Tydligen vet inte vissa att det kostar mycket pengar att driva en tjänst på nätterna. Någon skrev att de kan åka till Netto och handla läsk för typ 15 kr... Mitt svar är där: Har Netto öppet efter klockan 8? Isåfall varsågod. Sedan kommer nästa grej, vad skulle den läsken kosta om de hade öppet efter klockan 20? NattButik är inte här för att konkurrera med Lidl eller Netto. Snarare Statoil isåfall och där ligger vi oftast lägre i pris än dem. Jag vet att priserna inte är de billigaste, vilket jag inte heller hävdat att de ska vara. Men en sådan tjänst kostar och det finns en hel del människor som uppskattar oss och är beredda att betala en liten slant extra men istället får varorna hemlevererad på kvällar och nätter. Personligen tror jag att folk gärna betalar en slant extra för att få till dörren så kunden själv slipper utsätta sig för "risker". Om det inte är värd ett par kronor mer än Lidl eller Netto så vet jag inte vad... Låt mig måla upp ett scenario. Ni har en käresta (flickvän/pojkvän, mor, far, syster, bror, hund, katt osv) som är hemma hos sig. Ni är inte där. Hade det inte varit trevligt om er käresta fick en "present" eller förnödenheter hemkört så de själva inte utsätter sig för "risker" om de skulle behöva dessa förnödenheter? Är tjänsten värd att betala lite extra för om den ger er lite sinnesfrid så ni slipper oroa er? Ps. Måste även tillägga att jag sover cirka 3-4 timmar per dygn (sedan 1 år tillbaka) för den Sverige jag älskar. Ingen ska behöva bli ihjälslagen för en chokladbit. Inte heller ska man behöva gå ut på natten om man inte vill. Jag älskar er och jag älskar Sverige som har gett mig tak över huvudet, trygghet och mat i magen. Jag vill kunna bidra till det land som så vänligt tagit emot mig. Mvh Daniel Parsan Senast redigerad av NattButik den 2011-02-02 klockan 21:31 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har glömt ta med mig mat till nattjobbet några gånger.
Kan inte dra från NOC hur som helst och då är nattbutik riktig räddare i nöden ![]() Och vadå dyrt? Senast jag kollade på Statoil hade dom nån tråkig formförpackad kycklingmacka för 49 spänn. Nattbutik har ju klart bättre priser och roligare utbud på nödvändiga varor :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vill tillägga att jag gillar tjänsten=)
|
|||