Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


S: sida som tjänar pengar per automatik!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-04, 23:08 #31
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Vet ni vad? Jag får bara in oseriösa bud över PM samt en hel del kritik av många medlemmar. Jag struntar därför i att sälja sidan här på WN. Valde att försöka sälja ännu en sida här, men det gick inget vidare. Intresset (hos vissa) verkar ligga i att bara klaga.

Beger mig till DigitalPoint istället, lyckats få sålt en hel del hemsidor där utan att vissa anar ugglor i mossen (eller någonting i den stilen för den delen). Allt går som rinnande vatten liksom. Men här på WN behöver man alltid kriga för kung och fosterland.

Till moderatorerna: lås denna tråd är ni snälla.
Kan bara sucka åt detta, sjukt tråkigt =/

men all cred till sweely och håller med de två förgående poster.
youheardit är inte uppkopplad  
Oläst 2010-09-05, 02:16 #32
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Citat:
Ursprungligen postat av youheardit Visa inlägg
Kan bara sucka åt detta, sjukt tråkigt =/

men all cred till sweely och håller med de två förgående poster.

Riktigt riktigt tråkigt.... jag skulle rekommendera http://flippa.com/ för seriös handel..
FredrikNas är inte uppkopplad  
Oläst 2010-09-06, 10:41 #33
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
Är det så konstigt att man vill ha en förklaring på varför en vinstdrivande sida som inte kräver något som helst jobb slumpas bort?

Jag kan se tre anledningar
* Man behöver kontakter fort
* Man vill inte längre ha en penis-sajt i sin portfolio
* Man misstänker att intäkterna kommer att försvinna/minska

Att man "inte orkar med" en sajt som inte kräver något jobb låter suspekt i mina öron. Jag har några sajter som inte kräver något jobb (jag kollat statistik ibland) och som drar in kanske 200kr om året. Eftersom dom ligger på en VPS jag ändå måste ha, så täcker det domännamnet, och jag får en slant över. Jag ser ingen anledning att slumpa bort dem, däremot säjer jag såklart om jag får bra betalt.

Sweely verkar vara en skön lirare med bra inställning, tråkigt att den här frågan inte fick något svar.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad  
Oläst 2010-09-06, 10:58 #34
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Nu får du väll ge dig! Man ska behöva komma med stora utlägg bara för att man vill sälja sin sajt för några tusingar!

Måste du lägga dig i över huvud taget?

Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
Är det så konstigt att man vill ha en förklaring på varför en vinstdrivande sida som inte kräver något som helst jobb slumpas bort?

Jag kan se tre anledningar
* Man behöver kontakter fort
* Man vill inte längre ha en penis-sajt i sin portfolio
* Man misstänker att intäkterna kommer att försvinna/minska

Att man "inte orkar med" en sajt som inte kräver något jobb låter suspekt i mina öron. Jag har några sajter som inte kräver något jobb (jag kollat statistik ibland) och som drar in kanske 200kr om året. Eftersom dom ligger på en VPS jag ändå måste ha, så täcker det domännamnet, och jag får en slant över. Jag ser ingen anledning att slumpa bort dem, däremot säjer jag såklart om jag får bra betalt.

Sweely verkar vara en skön lirare med bra inställning, tråkigt att den här frågan inte fick något svar.
Lyx är inte uppkopplad  
Oläst 2010-09-06, 11:05 #35
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 535
Men förlåt för att jag blev fundersam då...
StefanBergfeldt är inte uppkopplad  
Oläst 2010-09-06, 11:10 #36
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Trådskaparen har begärt tråden låst! men hur länge tar det innan WN ska låsa detta?!
knullis är inte uppkopplad  
Oläst 2010-09-06, 11:16 #37
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Nu har ju tråden redan flippat så jag kan lika gärna slänga in mina två cent

Jag tycker inte det är konstigt att man blir fundersam. Dock behöver det ju givetvis inte vara något skumt. Det kan ju som sagt handla om att man inte vill ha en balle i sin portfolio, vilket kanske inte är så konstigt...

Det som väckte lite misstankar är nog det låga utgångspriset. Visst det är en budgivning men köper man siten för 3000:- så tjänar man ju in det på två månader! Det ÄR ett lågt pris. Jag tror att många bara följer devisen "Verkar något för bra för att vara sant så är det förmodligen inte sant".

Det är svårt att sätta priser. Speciellt på WN. Sätter man för högt kommer det måånga kommentarer att man är dum som inte sätter ett lågt och låter marknaden avgöra priset. Är det för lågt blir det som denna tråd.

Jag tror inte att det är bra att sälja en site som denna på ett forum (eller att sälja alls på ett forum? Vissa saker hypeas lite kanske och driver upp priset vilket kan vara bra iofs.).

Tänk om man kunde skriva kommentarer på annonserna hos Blocket! Det vore nåt

@Sweely: Ta din site till ett bättre försäljningsställe och sälj den där. Kanske med ett högre utgångspris till och med
Linuus är inte uppkopplad  
Oläst 2010-09-06, 19:14 #38
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Detta blir förhoppningsvis mitt sista inlägg i denna tråd.

Jag säljer sidan då jag dels inte vill ha en penis-sajt i min portfolio, och för att jag helt enkelt vill bli av med den och koncentrera mig på min egna firma jag startar i veckan (e-handel). Jag har dessutom några affiliatesajter till som jag ska se till att få sålt den närmsta månaden. Pengarna (stora sådana) åker antagligen raka vägen in i företaget.

Med andra ord: jag är trött på att ha många bollar i luften (12 affiliatesajter). Jag vill koncentrera mig på företaget, och företaget only. Även fast vissa sajter inte kräver särskilt mycket jobb.

Så Stefan hade rätt på en av tre punkter. Jag vill inte ha en penis-sajt i min portfolio. Har varit med om att SEO-firmor velat kolla på någon affiliatesajt för att se att man kan sin grej. Och ja, sorgligt nog så har penis-sajten varit en av mina bästa. Brukar bli ganska generande att presentera sidan. Speciellt inför publik.

Som Linus säger så är WN fenomenalt svårt när det kommer till prissättning. Jag har varit med om trådar där trådskaparen blir nedgrävd under jorden på grund av det höga utgångspriset. Jag valde därför att sätta utgångspriset lågt, då det var en auktion. Priset skulle uppenbarligen stiga. Jag satte alltså utgångspriset på 3000 då jag helt enkelt inte ville sätta det för högt.

Hur som helst. Några personer - seriösa sådana - har kontaktat mig över PM och visat sitt intresse. Har snart sålt siten. Ge mig bara någon dag eller två

Senast redigerad av Sweely den 2010-09-06 klockan 19:16
Sweely är inte uppkopplad  
Oläst 2010-09-06, 22:06 #39
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
Citat:
Hur som helst. Några personer - seriösa sådana - har kontaktat mig över PM och visat sitt intresse. Har snart sålt siten. Ge mig bara någon dag eller två
Det gillar vi! =) och lycka till med firman!
youheardit är inte uppkopplad  
Oläst 2010-09-06, 22:39 #40
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Google älskar WN och det finns en risk att människor kopplar samman din nya verksamhet med denna sajt ändå om du inte tänker dig för. Bara så du har lite koll ifall det är viktigt för dig.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017