FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Nu tänker jag varken skriva eller läsa vad som skrivs i tråden. Håller mig borta från oseriösa företag som kräver betalt innan de skickar produkterna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Återigen, att skicka en räkning för ett paket som inte ät uthämtat till inkasso och sedan KF medför ännu mer kostnader om personer inte betalar. Hade alla konsumenter varit betalande kunder, hade ett sådant upplägg fungerat bra, nu ser verkligheten tyvärr inte ut så, och med tanke på den nya snabblån träsket så är snart var 5-e svensk med i KF register, svårt att bedriva en verksamhet på att skicka fakturor då och hoppas på betalning.
Kedi, starta ett företag och arbeta enligt principer du förespråkar, innan du har gjort det behöver du nog inte kalla någon här för oseriösa företagare som väljer att få betalt för sin tid/produkt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||||
|
|||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
Sen fi nns det många småföretagare som borde strama upp sina rutiner för kundorder, det är otroligt många som inte gör det allra minsta försök att kontrollera vem man gör kreditaffärer med. Jag har själv gjort stora förluster på detta sätt, jag är inte bättre än andra på den punkten, annat än nu i efterhand förstås. Citat:
SEB- kör med sina avgifter när en betalning inte har gått i väg enligt plan för att de kollar saldot en dag innan pengarna ska betalas och då hade inbetalningen inte hunnit fram, när väl förfallodagen kom så fanns det gott om pengar på kontot men de drog en avgift för att betalningen inte kunde utföras (betalningen skedde som dn skulle i alla fall) men banken tog lik fölrbaskat ut en "avgift" för att skcika ut en "påminnelse" som kom några dagar EFTER att betalningen hade skett. Det finns fog för att leverantörer inte ska ha oinskränkt rätt att belasta "kundens" konto. Däremot förekommer det en enormt släpphänt kreditgivning från många leverantörers sida. Småföretagare behöver bli bättrre på detta och inte blint lita på alla kunder som man inte känner. Jag har som sagt litat alldeles för mycket på mina egna kunder vilket har gjort att jag gjort enorma förluster helt i onödan. Citat:
Tyvärr finns det fler bedragare bland företagare än det finns i samhället i stort, det beror troligen på att ett företag naturligt cirkulerar mer pengar och pengars värde. Det blir som flugorna kring en sockerbit, det är int esockerbitens fel att flugorna kommer.... |
||||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|