FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
saida säger: den här tråden kommer att plockas upp igen efter valet när myndigheten bytt namn/delats upp/slagits samman igen
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||
|
|||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Du får väll in någon svensk nyhetskanal eller bor du i en grotta? Citat:
Citat:
Ha Ha Ha |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kunde inte redigera längre så jag skapar en nytt inlägg:
"Extra Extra stupidity is moving on webmasternetwork" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Fråga 1 är då: värt för dig, mig, bolaget som haft det i ca 15 år eller myndigheten som omsätter runt 1 miljard 2009 och som alltså har ett stort behov av adressen ifråga? Fråga 2: Gäller din värdering av 3-teckens domännamn även för: amf.se, amv.se, iaf.se, esf.se, bfn.se, esv.se, bkn.se, sfv.se, spv.se, scb.se, ap1.se, ap2.se, ap3.se, ap4.se, ap7.se, mil.se, fmv.se, fhs.se, fra.se, foi.se, kbv.se, arn.se, sjv.se slv.se, slu.se, bra.se, dom.se, val.se, rmv.se, lsh.se, nrm.se, raa.se, tpb.se, ski.se, ssi.se, kkv.se, pts.se, vti.se, sgu.se, jvs.se, lfn.se, sbu.se, fhi.se, epn.se, irf.se, hsv.se, csn.se, han.se, irf.se, kva.se, cfl.se, vhs.se, onh.se, oks.se, ekn.se, isp.se och isa.se ? Fråga 3: Ska en innehavare själv få bestämma och avgöra till vilket pris han/hon är villig att sälja sitt inarbetade domännamn eller är det din värdering som ska gälla, för att undvika kritik? Fråga 4: Eftersom du alltså gör bedömningen att 3-teckens domännamn är värda ett par tusen spänn styck - kan du då förklara hur du tänkte när du bjöd 10 kronor för hwf.se ? http://www.wn.se/showpost.php?p=20329469&postcount=101 Oavsett om man förstår/accepterar värden i domännamn, så är det ALLTID så att priser bestäms mellan köpare och säljare - inte av "proffsiga värderare"! Det enda jag skulle önska är att statliga verksamhetsdomäner följde en viss strategi. Som det är nu så blandas 2-teckens akronymdomäner med 53-teckens fullt utskrivna verksamhetsnamnsdomäner, subdomäner, bindestrecksdomäner, blandade TLDer (.se, .nu och .eu) osv. Det är idag för sent att skapa en strukturpolicy för statliga och "mellanstatliga" verksamheter att hålla sig till, men det hade nog varit önskvärt idag. I brist på det så kommer domännamn sannolikt bli mer kostsamma i framtiden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nej, jag anser att de som är bäst på det, är de domänproffs på wn som tjänar sitt levebröd på att köpa och sälja domäner. Ingen av dem skulle betala i närheten av 950kkr för en treställig .se, alltså är det priset långt över marknadsvärdet. Klart marknadsvärdet varierar beroende på vilken domän det är, hfq.se är värt högst 5kr medans sex.se säkert är värt hundra tusen plus.
Poängen är att marknadsvärdet beror inte på vem kunden är. Bara för att jag är vrålhungrig betyder inte det att det inte är en jävligt puckad idé att köpa en Big Mac för 4000 kr. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Supermoderator
|
http://sv.wikipedia.org/wiki/Marknadsv%C3%A4rde
Finns säkert i närmaste ordbok också. Eller fråga din lärare vad marknadsvärde betyder. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Se http://sv.wikipedia.org/wiki/Utvecklingsst%C3%B6rning och http://sv.wikipedia.org/wiki/Idiot.
För mer information, rådgör med din vårdare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har nu läst länkarna om dig och det verkar stämma in bra.
Du tror att marknadsvärde är "Det pris som alla i Sverige skulle betala för en produkt eller tjänst oavsett situation" Men det är alltså fel då definitionen är som följer: "Marknadsvärde kan beskrivas som det pris en produkt eller tjänst handlas till på en marknad. " Om du vill hitta på egna definitioner av fastställda ekonomiska begrepp kanske du borde bli författare eller politiker... eller bara gå ur grundskolan innan du börjar argumentera? ![]() Senast redigerad av ztream den 2009-11-12 klockan 15:44 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
mynameisfredrik:
"Du verkar inte ha ett dyft syfte om vad som händer runt om i världen och i sverige? Du får väll in någon svensk nyhetskanal eller bor du i en grotta?" Isåfall kan de ju lika gärna lägga ner hela tjänsten? Om man ska basera allting på svenska nyhetskanaler så är det ganska mycket som blir överflödigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om jag ska köpa en lägenhet så är jag beredd att betala mer för en lägenhet som uppfyller mina egna personliga kriterier. Samtidigt är dina kriterier antagligen annorlunda och du kan alltså tänka dig betala mer för en helt annan lägenhet som inte är lika intressant för mig. Och om det dessutom innebär stora kostnader för den nuvarande lägenhetsinnehavaren att flytta så kommer självklart också det att påverka priset. Så visst, en domänhandlare kanske är bra på att värdera en domän när det gäller domaining priser, men när vi börjar prata om slutanvändarpriser så är köparen den enda som kan svara på vad en domän är värd, för just honom. Senast redigerad av eng3l den 2009-11-12 klockan 22:40 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|