Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sökes nytt webhotell

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-25, 15:58 #31
Softilog Softilog är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 7
Softilog Softilog är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 7
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
kpk och abergman - SSL hanterar du med enkelhet direkt i vår nya kontrollpanel.
Detta stämmer tyvärr INTE. Försökte själv detta och det visade sig att det inte fungerar alls med SSL i eran nya kontrollpanel.
Jag väntar fortfarande på besked när detta kan tänkas vara löst.
Softilog är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-25, 16:58 #32
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Softilog Visa inlägg
Detta stämmer tyvärr INTE. Försökte själv detta och det visade sig att det inte fungerar alls med SSL i eran nya kontrollpanel.
Jag väntar fortfarande på besked när detta kan tänkas vara löst.
Verkar vara senaste flugan att uppgradera till nya kontrollpaneler med färre funktioner än de tidigare
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-25, 18:18 #33
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Aj - det är tanken och funktionaliteten skall förstås vara där. Som jag förstår det inväntas svar från vår leverantör. Håll ut - svar kommer.

tartareandesire - i vårt fall så stämmer det till viss del. Viss funktionalitet är inte där men kommer mycket snart. I gengäld kör vi på en solid plattform som gör att vi kan växa på rätt sätt och erbjuda mycket mer framöver. :-)
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-26, 11:33 #34
Fender Fender är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 43
Fender Fender är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 43
Jag har nu provat City Network under en längre tid - helt ok! Inga större anmärkningar.

Stora nackdelen med CN är supporten! De lovar ringa upp inom några timmar - och har snart väntat i två dygn på deras samtal och jag tror faktiskt inte att de kommer att ringa upp. Därför ringer jag upp och frågar om samma hjälp då får jag istället veta utav en annan medarbetare att "extra support" kostar pengar.

I det senaste samtalet dumförklarades så mycket att jag sitter just nu och skäms...

Hos Binero fick jag hjälp med ett WP-plugin som påverkade sidan, och detta utan att hosta upp extra slantar.

Tack och hej, City Network!
Fender är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-26, 11:47 #35
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Fender Visa inlägg
Jag har nu provat City Network under en längre tid - helt ok! Inga större anmärkningar.

Stora nackdelen med CN är supporten! De lovar ringa upp inom några timmar - och har snart väntat i två dygn på deras samtal och jag tror faktiskt inte att de kommer att ringa upp. Därför ringer jag upp och frågar om samma hjälp då får jag istället veta utav en annan medarbetare att "extra support" kostar pengar.

I det senaste samtalet dumförklarades så mycket att jag sitter just nu och skäms...

Hos Binero fick jag hjälp med ett WP-plugin som påverkade sidan, och detta utan att hosta upp extra slantar.

Tack och hej, City Network!
Det hör inte till webbhotellets uppgifter att hjälpa till med din mjukvara. Om de gör det så är det en extra bonus som riskerar att gå ut över övriga kunder.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-26, 12:11 #36
Fender Fender är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 43
Fender Fender är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det hör inte till webbhotellets uppgifter att hjälpa till med din mjukvara. Om de gör det så är det en extra bonus som riskerar att gå ut över övriga kunder.
Det handlar inte om det. Det handlar mer om att om person 1 säger att han lovar att höra av sig inom några timmar för att hjälpa mig med ett problem, som inte handlar om mjukvara.

Men när person 1 inte ringer upp och jag tar saken i mina egna händer och ringer upp supporten igen för att istället mötas av att det kostar pengar för "extra support". Vart är förtroendet??

Och, hur kommer det sig att person 1 inte sa att det skulle kosta extra, men det gör person 2? Personalet på supporten är väl inte anställda utav två olika företag?

Senast redigerad av Fender den 2011-01-26 klockan 12:15
Fender är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-26, 12:28 #37
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Fender Visa inlägg
Det handlar inte om det. Det handlar mer om att om person 1 säger att han lovar att höra av sig inom några timmar för att hjälpa mig med ett problem, som inte handlar om mjukvara.

Men när person 1 inte ringer upp och jag tar saken i mina egna händer och ringer upp supporten igen för att istället mötas av att det kostar pengar för "extra support". Vart är förtroendet??

Och, hur kommer det sig att person 1 inte sa att det skulle kosta extra, men det gör person 2? Personalet på supporten är väl inte anställda utav två olika företag?
Nu har jag ingen aning om vad det gäller så det får CN svara på om de önskar. Däremot är det inte alls ovanligt att två personer på kundtjänst svarar två olika saker, oavsett vilket företag, myndighet eller verksamhet det än gäller. Det lär du få erfara ett antal gånger till om detta var första gången
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-26, 13:23 #38
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Nu har jag ingen aning om vad det gäller så det får CN svara på om de önskar. Däremot är det inte alls ovanligt att två personer på kundtjänst svarar två olika saker, oavsett vilket företag, myndighet eller verksamhet det än gäller. Det lär du få erfara ett antal gånger till om detta var första gången
Tanken är ju såklart att alla ska svara likadant, men det har ofta med kunsskapsnivån hos personen i fråga att göra. En del kan direkt avgöra vart felet sitter och om det är något som denne ska hjälpa till med, eller om det är något som ligger utanför avtalet.

Om supporten sagt att de ska ringa upp så kan det vara så att de vill dubbelkolla själva vart felet sitter och om det är något som ingår eller inte, det är inte omöjligt att de ringt upp och bett om ursäkt och meddelat att det du vill ha hjälp med inte ingår i avtalet.
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-26, 17:16 #39
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Hej Fender! Låter som en olycklig kommunikation. Visst - det finns gränser för vad den fria supporten gör - men är det standardsaker är det självklart något du ska få hjälp med. Jag tar gärna upp det med dem direkt - och du får gärna skicka ett PM till mig om det.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-26, 18:15 #40
Norbi Norbi är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 10
Norbi Norbi är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 10
Flyttade vissa sidor från binero till oderland och kan varmt rekomendera dem, flyter på riktigt bra.
Norbi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017