Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tillåta länkar i medlemmarnas signaturer?

Visa resultat för omröstning: Ska WN tillåta länkar i medlemmarnas signaturer?
Ja, självklart 59 54.13%
Nej, aldrig i livet 50 45.87%
Antal röster: 109. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-12-12, 18:07 #31
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Sätt någon deadline på den här omröstningen. Jag anser att det alternativ som leder efter att omröstningen stängs skall införa/behållas. Personligen är jag för och är Ja-sägarna större än Nej-sägarna bör WN inför det. "Vi" är WN och om "vi" vill ha klickbara länkar i signaturen bör inte WN säga något emot det, även om de förlorar PR or what-ever...
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-12, 18:14 #32
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Hur jävla många gånger måste denna fråga tas upp?

Har inte Thomas gett tillräckligt många förklaringar på detta?
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-12, 18:49 #33
omid omid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 179
omid omid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 179
Citat:
Originally posted by ErrolFlynn@Dec 12 2005, 10:30
Konstigt att ja-sidan leder knappt, det verkar inte finnas så många företrädare som vill propagera för ett ja.
Kanske beror på att många av dem som röstat ja är sådana som inte är så aktiva och som i vanliga fall inte postar här i forumet.
omid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-12, 18:49 #34
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Och så var vi igång igen... Trådskaparen har ändå hängt här så länge och kan inte missat alla diskusioner som varit uppe. Det är konstigt när alla de andra trådarna resulterat i samma bestämda svar från moderatorer/admins att denna tråden ens skapats.

Detta är inget som de hittat på och tagit från luften utan beseras på tidigare erfarenheter på forumet.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-12, 19:22 #35
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 566
Citat:
Ursprungligen postat av webbteknik
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe
Nej! WN är redan nu tillräckligt fylld med reklam och skit i trådar/signaturer.. tänk er "kalle14" med cs-klanhemsidan utspammad i signaturen frågandes efter färdiga javascript för en lunarstormkopia. Att signaturen dessutom skulle vara klickbar hade varit droppen, fy fan B) Även om PR'n inte läcker vidare så kommer nybörjarna inte fatta det utan kommer göra allt för att få PR-boost på sina siter. Alltså: Nej.
I alla seriösa forum riktade mot webbutveckling som jag deltagit i de senaste 10 årsen så har jag aldrig varit med om detta och då är ändå vissa av dessa väldigt stora utlänska forum som tusentals personer besöker dagligen.

Eller det har säkerligen hänt vid nått enstaka tillfälle, men då har den personen stängts av så fort att ytterst få användare någonsin märkt att den funnits.

1. kalle14 har ingen aning om vad pagerank är.
2. om länkar är tillåtet eller inte spelar ingen roll för kalle hade inte läst reglerna ändå så hade kalle velat spamma sin länk hade han redan gjort det i dag. Då jag inte ser detta som ett problem i dag har jag svårt att se att något skulle ändra sig då det självklart skulle finnas tydliga regler för vad som gäller.

Däremot tycker åtminstonde jag att det skulle underlätta en hel del i användarbarhetssynpunk om riktiga länkar användes i stället för text som man måste kopiera och klistra in osv
Intressant, sedan starten av WN har jag (och resten av adminen) varit med om det ett flertal ggr & mig veterligen har jag sett spam på de flesta forum jag besökt genom tiderna. Jag bryr mig inte vad som händer på andra forum, det som händer här på WN drabbar oss som sitter på WN. Jag personligen är fruktansvärt trött på alla onödiga inlägg och gör allt jag kan för att slippa dem (du har ingen aning om hur mycket skräp vi dagligen slänger i papperskorgen).

Och med handen på hjärtat, varför skulle jag vara intresserad av en url (& besökarantal) som står i någons signatur? Jag är intresserad av diskussionen som förs på WN, och där är länkarna klickbara (för de som postat ett visst antal inlägg). Jag ser ingen nytta med att tillåta det då det kommer ge oss mer problem att hantera på WN, vilket förmodligen kommer sänka kvaliteten på inläggen (vi ser problemen redan idag, onödiga inlägg för att användarens signatur ska synas t ex).

Vill jag klicka på random länkar kan jag lika gärna besöka dmoz. För inte kan du påstå att du hade klickat på massa länkar i signaturerna bara för att dem hade varit klickbara? Nej, intressantare saker finns nog att diskutera.. om vi alla hade lagt tiden det tagit att skriva dessa inläggen på att ctrl-c - ctrl-v'a så hade vi nog inte behövt klaga på klickbara länkar förräns sisodär 2017..
__________________
www.cellsynt.com
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-12, 19:41 #36
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
Citat:
Originally posted by Tobbe@Dec 12 2005, 20:22
Och med handen på hjärtat, varför skulle jag vara intresserad av en url (& besökarantal) som står i någons signatur?
Besökarantal är jag helt ointresserad av. Däremot så klickar jag ofta på länkar i signaturer som hör till personer som skriver intressanta och givande inlägg.

Ofta är det personer som är väldigt kunniga men som även lyckats extremt bra med de webbsidor de gjort genom åren, därför tycker jag att man kan hitta mycket inspiration och idéer genom att besöka deras sidor. Även har en del av dessa personer bloggar eller skriver olika former av artiklar, något som jag gärna besöker om jag finner personer vars inlägg alltid är givande, då dessa bloggar och artiklar då har en tendens att överlag vara bra de med.

Ett forum som jag ofta besöker flera gånger om dagen är
http://www.sitepoint.com/forums/

Tror inte det går en dag utan att jag inte besöker någon eller några sidor där som det länkats från i någon signatur.
webbteknik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-12, 21:53 #37
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
I dont care really.
Jag har ändå inga länkar i min signatur, inte ens textlänkar.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-12, 23:08 #38
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Jag bryr mig inte så hårt ang detta ämne.

Tur som det är kan man tänka logiskt, därmed så är det inget argument att kalle14 kommer och spammar om sin CS-sida. Varför? För att varje person som vill regga sig på detta forum måste accepteras och jag antar att ingen accepterar en kille som har en CS-klan sida som referens...

Tack och hej, leverpastej!
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-12, 23:30 #39
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Förstod inte ett tag varför man inte fick ha klickbara länkar.
Sedan skapade någon en tråd om det i våras och då gav Thomas en väldigt bra förklaring. (Liknande den Tobbe gav ovan.)

Diskuterade även detta med Thomas på WN-träffen i somras och även där fick man en lysande förklaring.

Kvaliteten på WNs inlägg har på sistone sjunkit rätt rejält, dels eftersom många in vet att sök knappen uppe till vänster fungerar utmärkt utan snarare skapar ett inlägg om det.

Känns som när man går igenom inläggen här så upprepas mycket gång på gång.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-13, 00:36 #40
fasko fasko är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 81
fasko fasko är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 81
Citat:
Originally posted by Jonas@Dec 13 2005, 00:30
Kvaliteten på WNs inlägg har på sistone sjunkit rätt rejält, dels eftersom många in vet att sök knappen uppe till vänster fungerar utmärkt utan snarare skapar ett inlägg om det.
sorry om det blir lite OT, men jag har röstat (nej) iaf. Känns inte som att det kommer ge så mkt.

Det där måste vara en ganska intressant utmaning. Att inte tappa nivå på forumet. Vore kul att få höra lite funderingar/planer som WN, hoppas jag, har kring detta. Men det händer väl tyvärr inte.
fasko är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017