Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Starta webhotell

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-12-02, 17:34 #31
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
klein: Som sagt, det här är ingen tjänst för någon på WN utan för de som inte har stor vana av sånt här utan bara vill ha en hemsida. Om den privata föreningshemsidan är nere i någon dag spelar mindre roll, kanske inte för din 40-talistchef me antagligen för majoriteten av de andra.

herr freebie: Kritiken brukar vara ganska sylvass på WN men ta det som något positivt, det hjälper dig nog att fokusera på vad som är viktigt och på ett effektivt sätt.

Stavning och att meningsbyggnaderna är i ett toppskick är livsviktigt, annars anser man inte att projektet är seriöst och det ger en lätt b-aktig känsla. Så även om du spenderat hela natten till att koda så kommer inte eventuella medlemmar att tänka så. Det bästa du kan göra är att se över var det blandas mellan olika språk eller är tokigt stavat och rätta till det.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-02, 18:24 #32
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av herrfreebie
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Xamda kanske avser att det blandas in engelska bland svenska texter?

Personligan tycker jag att det var bland den sämsta översättningen jag har sett. Förutom alla särskrivningar så är det alldeles för mycket versaler och språkbruket är - ja f-n vet vad man ska kalla det.

EDIT: Jag glömde också felstavningarna. På båda språken.
Varför är stavningen så viktig?
Jag trodde folk skulle bli jätteglada över att erbjudas 2GB utrymme utan motprestation.
htiawe har besvarat din fråga och för min del så anser jag att det är oseriöst att vara nerlusad med stavfel, särskrivningar etc. Visst, ibland blir det fel även för de som anser sig kunna stava och skriva felfritt men som sagt, det här är i en helt annan klass.

Sen är det sant att kritiken kan vara hård men är det bättre att man klappar dig på axeln och säger "Fint" fast man inte menar det? Det skulle göra mer skada anser jag.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-02, 19:09 #33
herrfreebie herrfreebie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 52
herrfreebie herrfreebie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 52
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Citat:
Originally posted by -herrfreebie@Dec 2 2007, 17:10
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Xamda kanske avser att det blandas in engelska bland svenska texter?

Personligan tycker jag att det var bland den sämsta översättningen jag har sett. Förutom alla särskrivningar så är det alldeles för mycket versaler och språkbruket är - ja f-n vet vad man ska kalla det.

EDIT: Jag glömde också felstavningarna. På båda språken.
Varför är stavningen så viktig?
Jag trodde folk skulle bli jätteglada över att erbjudas 2GB utrymme utan motprestation.

htiawe har besvarat din fråga och för min del så anser jag att det är oseriöst att vara nerlusad med stavfel, särskrivningar etc. Visst, ibland blir det fel även för de som anser sig kunna stava och skriva felfritt men som sagt, det här är i en helt annan klass.

Sen är det sant att kritiken kan vara hård men är det bättre att man klappar dig på axeln och säger "Fint" fast man inte menar det? Det skulle göra mer skada anser jag.
Jag har kollat igenom texten och jag ser inga uppenbara textfelaktigheter, förutom att Kontroll panel ska vara kontrollpanel. ni får gärna citera/komma med förslag på vad ni tycker låter fel och hur det ska vara istället.
herrfreebie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-02, 20:39 #34
freteks avatar
fretek fretek är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 111
fretek fretek är inte uppkopplad
Medlem
freteks avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 111
Citat:
Ursprungligen postat av herrfreebie
Citat:
Originally posted by -Westman@Dec 2 2007, 18:24
Citat:
Originally posted by -herrfreebie@Dec 2 2007, 17:10
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Xamda kanske avser att det blandas in engelska bland svenska texter?
Personligan tycker jag att det var bland den sämsta översättningen jag har sett. Förutom alla särskrivningar så är det alldeles för mycket versaler och språkbruket är - ja f-n vet vad man ska kalla det.
EDIT: Jag glömde också felstavningarna. På båda språken.
Varför är stavningen så viktig?
Jag trodde folk skulle bli jätteglada över att erbjudas 2GB utrymme utan motprestation.

htiawe har besvarat din fråga och för min del så anser jag att det är oseriöst att vara nerlusad med stavfel, särskrivningar etc. Visst, ibland blir det fel även för de som anser sig kunna stava och skriva felfritt men som sagt, det här är i en helt annan klass.
Sen är det sant att kritiken kan vara hård men är det bättre att man klappar dig på axeln och säger Fint fast man inte menar det? Det skulle göra mer skada anser jag.

Jag har kollat igenom texten och jag ser inga uppenbara textfelaktigheter, förutom att Kontroll panel ska vara kontrollpanel. ni får gärna citera/komma med förslag på vad ni tycker låter fel och hur det ska vara istället.

Jag vill inte vara taskig mot folk som försöker och tar lite initiativ. Men du måste nog läsa igenom ALL text på din site igen. Hittar du inga "uppenbara" stavfel bör du nog anlita någon annan som är bra på svenska.

Några ledtrådar:Användernamnet,vilkor,angera,stola,vara, harcookies,upttid

När jag klickar på uppgradera möts jag av en text som inte är direkt säljande. Ta dig en rejäl funderare på denna sidas textinnehåll.
fretek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-02, 20:50 #35
herrfreebie herrfreebie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 52
herrfreebie herrfreebie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 52
Citat:
Ursprungligen postat av fretek
Citat:
Originally posted by -herrfreebie@Dec 2 2007, 20:09
Citat:
Originally posted by -Westman@Dec 2 2007, 18:24
Citat:
Originally posted by -herrfreebie@Dec 2 2007, 17:10
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Xamda kanske avser att det blandas in engelska bland svenska texter?
Personligan tycker jag att det var bland den sämsta översättningen jag har sett. Förutom alla särskrivningar så är det alldeles för mycket versaler och språkbruket är - ja f-n vet vad man ska kalla det.
EDIT: Jag glömde också felstavningarna. På båda språken.
Varför är stavningen så viktig?
Jag trodde folk skulle bli jätteglada över att erbjudas 2GB utrymme utan motprestation.

htiawe har besvarat din fråga och för min del så anser jag att det är oseriöst att vara nerlusad med stavfel, särskrivningar etc. Visst, ibland blir det fel även för de som anser sig kunna stava och skriva felfritt men som sagt, det här är i en helt annan klass.
Sen är det sant att kritiken kan vara hård men är det bättre att man klappar dig på axeln och säger Fint fast man inte menar det? Det skulle göra mer skada anser jag.

Jag har kollat igenom texten och jag ser inga uppenbara textfelaktigheter, förutom att Kontroll panel ska vara kontrollpanel. ni får gärna citera/komma med förslag på vad ni tycker låter fel och hur det ska vara istället.



Jag vill inte vara taskig mot folk som försöker och tar lite initiativ. Men du måste nog läsa igenom ALL text på din site igen. Hittar du inga "uppenbara" stavfel bör du nog anlita någon annan som är bra på svenska.

Några ledtrådar:Användernamnet,vilkor,angera,stola,vara, harcookies,upttid

När jag klickar på uppgradera möts jag av en text som inte är direkt säljande. Ta dig en rejäl funderare på denna sidas textinnehåll.
Tack för informationen och synpunkterna, äntligen någon som konkret ger exempel på vad som är felstavat/felskrivet.
herrfreebie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-02, 21:27 #36
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 1 014
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 1 014
Vill inte vara taskig, men det är inte vårt jobb att kontrollera dina stavfel och ge dig exempel på dessa. I övrigt så tycker jag det är bra med eget initiativ och att du försöker skapa något.

Angående hemsidan: Personligen skulle jag lämnat din sida illa kvickt om jag såg google annonser. Det hör liksom inte hemma på en sådan sida... men det är bara vad jag tycker. I övrigt så är sidan ganska skrikig... sen är jag inte så glad i rosa.. inte på det sätt du använder det i alla fall.

Annars så ser det bra ut.
Kristoffer G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-02, 21:39 #37
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Jag ser inget fel i att ha annonser om det är ett gratisprojekt. Tappa inte fokus på vad det är för målgrupp han vänder sig till.

Det är relativt svårt att hitta gratistjänster idag som inte slänger in sina egna banners eller annonser på medlemmarnas sidor så jag ser inget större fel med det.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-02, 23:35 #38
herrfreebie herrfreebie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 52
herrfreebie herrfreebie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 52
Jag ska inom de närmaste dagarna göra en översyn av sajten för att rätta till fel och brister.

Google-annonserna jag har på framsidan har jag för att försöka få igen mina kostnader, jag kan inte komma på något annat gratis webhotell som inte finasieras av annonser i någon form.

Webbhotellet är som tidigare helt gratis att använda, finns det några frågor så svarar jag väldigt gärna på dem.
herrfreebie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-03, 00:06 #39
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Min erfarenhet av gratis webhotell är att det inte håller i längden, Körde ett förut
och det gick väll sisådär men när en disk pajade eller det vart dax att uppgradera såg man snabbt att pengarna behövde komma in någonstans,

Ju längre man kommer och ju fler kunder man drar på sig desto bättre maskiner behöver man, och då håller inte gratis alternativet tyvärr..

Men så länge det funkar så kommer du säkert ha nöjda kunder, Och skulle du i framtiden bestämma dig för att börja ta betalt så hänger nog dom flesta kunder med om dom är nöjda.

Hoppas det går bra iaf, även om jag är tveksam till att det håller i längden..
hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-03, 16:37 #40
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
För att komma runt det basala med stavningen så klistrar du in dina texter i valfritt ordbehandlingsprogram och kör rättstavning.

Språket är viktigare än något annat. Är du oseriös där kommer du tappa kunder.
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017