Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero fel - varje dag

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-21, 00:15 #31
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Just nu laddar mina sidor väldigt slött, tar någon minut att visa valfri webbsida från mitt Binero 2.0 konto. Binerodrift visar att allt är grönt)
Timofey är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-21, 00:18 #32
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av blomkruka Visa inlägg
Har ett konto i 1.0 med endast en aktiv domän. Mitt 2.0 konto stängde jag och migrerade över samtliga domäner till citynetwork (mindre buggig kontrollpanel) samt hostingen hamnade på dreamhost.com
dum fråga kanske? Varför dreamhost "och" cn.... varför valde du som du gjorde...

Citat:
Är en sjuk lättnad. Så jävla förbannat trött på deras support som ger tvetydiga svar, ordnar inte ärendet i första mejlet. Utan man blir flera gånger tvungen att mejla tillbaka och överförtydliga problemet.
mmm känner onekligen igen mig i det du skriver...

Citat:
Har varit trogen kund hos binero i något år, men nu är det slut på skiten. Vilken lättnad!
Bra! Någon skrev här att man inte borde tveka och det är nog ett bra valdu gjort. Hoppas det blir bättre för dig.
web2k är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-21, 00:23 #33
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
Alltså helt seriöst!

Kan någon här förklara varför sidorna och tjänsterna verkar ladda olika från Bineros 1.0 och 2.0. Fick för mig att det bara var deras kontrollpanel som var annorlunda. Lite nya tjänster och lite smarta funktioner... Hur kan deras sidor laddas långsammare?

Känns ju riktigt tråkigt ju mer jag läser här på sidan och ju mer ni berättar om era upplevelser på 2.0. Trodde i min enfald att det skulle bli MYCKET bättre...
web2k är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-21, 08:09 #34
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Hela hostingmiljön i Binero 2.0 skiljer sig kraftigt mot 1.0.
KristianE är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-21, 09:59 #35
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
Som motvikt till allt som skrivits här.. även om det inte är speciellt konstruktivt så vill jag iallafall flika in att jag är supernöjd med Binero. Har 2.0 och alltid fått snabb och bra support. Har varit kund ett år drygt och har inte haft det så här lugnt på många, många år på andra webhotell där de mest sett mig som en jobbig kärring som ställt krav. Och det är några stycken under 10 talet år.

Hoppas verkligen att det varit undantagsfall som nämns i denna tråden för jag orkar verkligen inte leta reda på ett nytt seriöst hotell.
Nilsson är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-21, 13:25 #36
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
Som motvikt till allt som skrivits här.. även om det inte är speciellt konstruktivt så vill jag iallafall flika in att jag är supernöjd med Binero. Har 2.0 och alltid fått snabb och bra support. Har varit kund ett år drygt och har inte haft det så här lugnt på många, många år på andra webhotell där de mest sett mig som en jobbig kärring som ställt krav. Och det är några stycken under 10 talet år.

Hoppas verkligen att det varit undantagsfall som nämns i denna tråden för jag orkar verkligen inte leta reda på ett nytt seriöst hotell.
Kan mycket väl vara så att jag har otur och att du upplever Binero som de verkligen är. Om så är fallet kan jag bara säga grattis! Jag har inte som avsikt med mina inlägg att dra ner Binero inför alla, utan mest få en helhetsbild om företaget. Om det väger över åt minus så byter jag. Men jag hoppas det framgår att jag inte tycker illa om allt ;-) bara väldigt mycket "just nu" kanske fungerar perfekt nästa vecka... ;-)
web2k är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-21, 13:27 #37
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
web2k web2k är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 44
spännande >>>>

Ditt konto är i kö för migrering!

Just nu är ditt konto i kö för migrering och förväntat starttid är 2011-11-21 13:41. Om detta meddelande kvarstår mer än 4 timmar efter beräknad starttid vänligen kontakta vår support, [email protected] snarast.
web2k är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-21, 13:40 #38
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
JensS JensS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 203
Ett tecken på att de läser här på WN då .
JensS är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-21, 21:01 #39
Roosweb Roosweb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 170
Roosweb Roosweb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 170
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
Som motvikt till allt som skrivits här.. även om det inte är speciellt konstruktivt så vill jag iallafall flika in att jag är supernöjd med Binero. Har 2.0 och alltid fått snabb och bra support. Har varit kund ett år drygt och har inte haft det så här lugnt på många, många år på andra webhotell där de mest sett mig som en jobbig kärring som ställt krav. Och det är några stycken under 10 talet år.

Hoppas verkligen att det varit undantagsfall som nämns i denna tråden för jag orkar verkligen inte leta reda på ett nytt seriöst hotell.
Jag måste även jag efter att under en lång period följt dessa trådar om Binero flika in med mina egna erfarenheter av dem. Till att börja med måste jag klargöra att jag inte är något annat än en hobbyutecklare eller vad man ska kalla det. Men har i alla fall 3 WP bloggar (2 med forum) och 3 andra webbplatser placerade vid Binero sedan lite mera än ett år tillbaka. De ligger alltså i den nya hostingmiljön 2,0 med nya kontrollpanelen och hela köret.

Några år bakåt i tiden hade jag flertalet domäner vid Binero, men tack vare deras buggiga kontrollpanel i 1,0 bytte jag till ett danskt större webbhotell ett tag istället som kunde i mitt tycke erbjuda en bättre och stabilare kontrollpanel. Efter ett år eller två började jag leta efter ett nytt webbhotell igen av olika anledningar och snubblade då över Binero ännu en gång. Med tidigare erfarenhet av deras kontrollpanel kändes det inte som det givna valet- men i samband med en kampanj samt lanseringen av 2,0 valde jag att bli kund vid dem igen och har som tidigare nämnt vart det i litet över ett år nu.

Jag måste säga att jag under det året har haft minst problem och strul av alla webbhotell jag tidigare testat (både billigare och dyrare sådana). Jag ska inte sticka under stolen med att kontrollpanelen när 2,0 var helt nytt ibland buggade ur och hade sina brister. Men det var mest småsaker som snabbt fixades till, nu tycker jag att det rullar på klockrent. Även supporten har vart riktigt bra, alltid fått snabba svar om det vart något jag undrat över- dessutom uttömmande och trevliga svar.

Genomgående har jag haft en bra upplevelse av "nya" Binero och kommer gladeligen stanna kvar vid dem även framöver.

Jag hoppas verkligen att alla ni som råkat ut för en massa problem och strul ändå är en minoritet och att ni blir prioriterade när det gäller flytt till 2,0 och annan support. Många av er verkar ha vart kund vid Binero länge (vissa sedan Alebog tom), självfallet bör då även fokus ligga på er. Hoppas det löser sig för er och att även Binero får alla hjul i rullning. Som sagt, jag är ju inget annat än en hobbykodare men även det perspektivet kan kanske vara intressant i diskussionen.

Senast redigerad av Roosweb den 2011-11-21 klockan 21:03
Roosweb är inte uppkopplad  
Oläst 2011-11-21, 21:34 #40
MightyNicko MightyNicko är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 8
MightyNicko MightyNicko är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av web2k Visa inlägg
Spännande att se vad de kommer fram till då! Berätta gärna vidare!
De ordnade DNS-problemet manuellt hyffsat snabbt och efter 24h så var trafiken tillbaka. Ang prestandaproblemet som jag upplever på min största sida så är det, enl Binero, en .php-fil som tar CPU-kraft när den körs. Och eftersom CPU-kraften är strypt i Binero 2.0 så tar sidan längre tid att ladda. I Binero 1.0 så fanns inte denna spärr.

Detta ger säkerligen en stabilare miljö generellt sett, men tyvärr förlorade jag på det.
MightyNicko är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017