Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


SEOLogik/Tjörndesign

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-10-09, 19:37 #31
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Originally posted by wiggin@Oct 9 2005, 12:35
Har du inte översatt lite galet? Google TYCKER att man inte skall behöva länka till SEO företag? Dvs att företaget inte skall kräva sin länk i sitemapen. Hur vet du att de påtvingar sina kunder länkarna?
Jag översatte inte.
Jag TOLKADE fritt den texten.

Eftersom Google inte tycker att man skall länka, och han "lyder" Google så skjuter han sig själv i foten.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-09, 21:35 #32
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Citat:
Ursprungligen postat av wiggin
Har du inte översatt lite galet? Google TYCKER att man inte skall behöva länka till SEO företag? Dvs att företaget inte skall kräva sin länk i sitemapen. Hur vet du att de påtvingar sina kunder länkarna?

Jag översatte inte.
Jag TOLKADE fritt den texten.

Eftersom Google inte tycker att man skall länka, och han "lyder" Google så skjuter han sig själv i foten.
läs igen så kanske du förstår vad som menas.. eller inte?
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-09, 22:32 #33
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Jag tolkar texten så att Google talar om att din rakning/optimering blir inte bättre bara för att du länkar till världens bästa SEO-företag.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-09, 22:35 #34
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 526
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 526
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Citat:
Ursprungligen postat av wiggin
Har du inte översatt lite galet? Google TYCKER att man inte skall behöva länka till SEO företag? Dvs att företaget inte skall kräva sin länk i sitemapen. Hur vet du att de påtvingar sina kunder länkarna?
Jag översatte inte.
Jag TOLKADE fritt den texten.
Eftersom Google inte tycker att man skall länka, och han lyder Google så skjuter han sig själv i foten.
Ja, du väljer att *tolka* texten på ett sätt - medan Hans (säger att) han följer Googles regler. Det finns inget bland deras regler och rekomendationer där det står att man inte får eller i något fall öht ska länka till sin SEO-optimerare, bara att man inte ska hyra någon som kräver det.

Om SEO-Logiks kunder frivilligt av någon anledning går med på att länka till företaget (t.ex. pga av prisavdrag) eller andra siter (för att de själva får inlänkar från andra) så är det ju knappast något problem.

Förutom att "naturens lagar" sätts ur spel något då, men det kan ju själva tanken med SEO...
kers är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-10, 08:21 #35
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
Tycker att diskussionen kommit ner på en tillräckligt låg nivå för att tråden skall låsas.
Tror dom flesta fått sagt det dom vill
TjörnDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-10, 14:05 #36
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Citat:
Originally posted by TjörnDesign@Oct 10 2005, 09:21
Tycker att diskussionen kommit ner på en tillräckligt låg nivå för att tråden skall låsas.
Tror dom flesta fått sagt det dom vill
Det håller jag med om.
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-10, 21:32 #37
hinken hinken är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 11
hinken hinken är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 11
Har följt den här tråden med spänning!

Angående SEO Logik och deras "etik och moral" i deras sätt att optimera låter jag vara osagt, men jag vill ändå lyfta upp en annan intressant aspekt.

Såvitt jag har förstått använder sig SEO Logik av garantier i sina "säljsamtal" som är minst sagt "luddiga" och där en av mina vänner blivit ordentlig lurad! Min vän kontaktade SEO Logik för att få pengarana tillbaka, fick som svar numret till deras advokat :blink:

Se nedanstående diskussion, hämtad från CS forum
Vad har Hans att säga om detta?

http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=693425

Av: Herr Bill

24 mars 2005 07:56


SEO Logik och sökmotoroptimering


Hej,

har någon här erfarenhet av företaget SEO Logik? De har en garanti som jag tycker är bra, att sidan inom 3 månader når top 10 på 10 sökord i de stora sökmotorerna. Om de inte lyckas får man pengarna tillbaka.

Finns det över huvud taget någon anledning att antliga ett sökmotoroptimeringsföretag för 990 kr i månaden, eller kan man fixa det själv genom att plöja igenom någon bok som behandlar ämnet?

[Inlägget ändrat 2005-03-24 07:56:15 av Herr Bill]


Av: Stridfelt

23 augusti 2005 15:44


SVAR: SEO Logik och sökmotoroptimering


Jag skulle inte anlita SEO Logik. Deras "garanti" innebär att dina 10 ord kan nå en top10 placering på över 40 olika sökmotorer. Det kan räcka således räcka med att ett av dina tio ord placerar sig på 10 olika sökmotorer och garantin är därmed uppnådd.

Mest vrida och vända på ord om du frågar mig.


Av: Herr Bill

23 augusti 2005 22:10


SVAR: SEO Logik och sökmotoroptimering


Ja, jag förstod det när de efter tre månader ansåg att garantin var uppfylld utan att egentligen ha presterat ett dugg...


Av: Stridfelt

27 augusti 2005 18:05


SVAR: SEO Logik och sökmotoroptimering


Japp, precis samma sak som hände en kompis till mig. De vägrade betala tillbaka ett öre utan hävdade bara att de uppnått "garantin".

En reflektion jag själv har gjort när jag besökte deras sida är att de har namnet till sin advokat under kontaktuppgifter. Varför behöver ett sökmotoroptimeringsföretag visa att de har en advokat. Fundera på den!

[Bild bifogad 2005-08-27 18:07:35 av Stridfelt]
hinken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-10, 23:55 #38
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 538
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 538
Vad är deras garanti då? Är det detta som du citerar från andra forumet:

Citat:
Jag skulle inte anlita SEO Logik. Deras "garanti" innebär att dina 10 ord kan nå en top10 placering på över 40 olika sökmotorer. Det kan räcka således räcka med att ett av dina tio ord placerar sig på 10 olika sökmotorer och garantin är därmed uppnådd.
Om det är så, och dina sökord inte är så svåra så behövs det kankse inte göras så mycket för att uppfylla kraven. Läs avtalen ordentligt. Jag är säker på att de betalar tillbaka om de inte lyckas uppfylla kraven.

Iom att konkurrensen är så stor inom SEO branshen tycker jag det passar bra att kontakta ett antal företag, diskutera fram olika garantier och jämföra och ta den som du tycker verkar bäst.
Rasmus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-11, 01:06 #39
zpD zpD är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 334
zpD zpD är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 334
Citat:
990 kr i månaden
990kr är kanske 2h arbete högt räknat, räkna in arbetstiden för analys också så har du kanske 1:30h kvar, första månaden alltså.
Ett avtal garanterar aldrig mer än den lägsta garantin som är beskriven, står det "i 10 sökmotorer" så är det i 10 sökmotorer, precis som alla andra avtal.

Jag är övertygad om att herr Sandblom utförde ett utmärkt arbete under de timmar som din vän betalade.

Sedan kan det kanske vara en fråga om hurvida man skall anta pytte-jobb vilka ofta inte resulterar i bra placeringar för kund, utan att informera om att det även krävs en hel del tur för dem att nå bra placering.
zpD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-11, 08:27 #40
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
Hmmm......
Visst kan det gå fel ibland.
Vi har 0,5 % i kunder som slutar att samarbeta med oss.

Visst kan det vara vårt fel om ett samarbeta inte fungerar men det kan också vara så att förväntningarna på vårt arbeta VIDA överstiger det som betalas för.

Om det nu är så att vi hänvisat tilll vår advokat så beror det på att kund anser att vi inte uppfyllt garantierna men det tycker vi.
Har vi inte lyckats så är det inget snack om saken, pengarna betalas oavkortat tillbaka.

Som sagt innan, lås denna tråden.
Ni får gärna öppna nya om oss, det är inte det men håll isär temat i trådarna.
TjörnDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017