Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Har binero ballat ur?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-02, 11:03 #31
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Citat:
Ursprungligen postat av Timofey Visa inlägg
Nu ska vi inte klaga på för mycket. Binero är fortfarande ett fantastiskt webbhotell med bra support.

Kan ni ge oss ett preliminärt tidsschema om flytten av alla gamla kunder till det nya Binero 2.0?
Jag var av den inställningen förut, men nu tycker jag att man ska klaga precis så mycket som man känner för. Felen är för många för att man snällt ska sitta och vänta som kund.

Jag är så trött nu, och jag anser att man väl ändå ska kunna ställa några jäkla krav på att saker och ting fungerar...
gfors är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-02, 11:06 #32
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Ifall det förekommer mer än ett kontakt-id (som skiljer sig åt) på kundens konto så vore det väl bra att informera om detta på något vis? Känns ganska riskabelt annars.
Man ser ju att det är andra kontakt-id när man överblickar sina domäner, men att man själv inte ska stå som ägare på domäner man köper bara för att man tidigare flyttat in en domän med annan ägare... Och inte fick man någon information om att det sätts en helt annan person som ägare när man köpte domänen.

Jag står ju t.o.m. som köpare på bekräftelser och kvitton, så när systemet sedan sätter en annan person som ägare av domänen måste det ju vara en allvarlig brist i systemet.
gfors är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-02, 11:07 #33
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Eller så följer man bara våra allmänna villkor?

Ingen 3:e part försäljning så är grundproblemet löst.
Givetvis men det kan ju ske av misstag (långt ifrån alla läser villkoren vilket alla i branschen vet om) och är det inte tillåtet bör det väl dessutom försvåras när det kan göras per automatik.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-02, 11:13 #34
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Eller så följer man bara våra allmänna villkor?

Ingen 3:e part försäljning så är grundproblemet löst.
Nu jävlar ruttnar jag rejält. Jag har ALDRIG pysslat med någon 3e parts försäljning, jag har flyttat in 1 (läs 1st, en domän) från mitt konto hos one.com som fick en annan ägarkontakt. Därefter är det ert skitsystem som börjar registrera mina nya domäner i det namnet.

Det andra domännamnet på mitt konto som har en annan ägarkontakt är ett domännamn som JAG köpte, och sedan gjorde en ägarflytt på till en annan Binero kund. Men ännu en gång p.g.a. ERT skitsystem så ligger den domänen kvar under mitt konto trots att jag inte har något att göra med den längre.

När den här diskussionen började var jag en supernöjd Binero kund som den senaste veckan blivit missnöjd. Tack vare dina spydiga jävla svar så har jag nu blivit en aktiv Binero hatare, och jag kommer att råda andra att undvika er.

Istället för att försöka lösa mina problem, lyssna på vad jag säger, och försöka hjälpa så svarar du spydigt i ett öppet forum och anklagar en kund för att bryta era regler, fan vilken schysst support...

Tack för den här tiden Binero, och du Kjette verkar vara en suverän representant för företaget.
gfors är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-02, 11:33 #35
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
kjette, jag har exakt samma problem som gfors. Vi har varit i kontakt mer er och ni bad oss skicka in domänöverlåtelser från iis. men vi köper nya domäner väldigt ofta. Kan vi lösa det smidigare?
youheardit är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-02, 11:41 #36
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Ber om ursäkt om mitt svar uppfattas så, jag skrev specifikt till tartareandesire och inte om din situation.

Utan första inlägget så skrev jag att detta har förmodligen hänt vid en transfer (vilket har skett enligt ditt inlägg ovan)

Sedan vad gäller dina domäner så kan vi även se till så det står korrekt innehavare, hör gärna av dig så löser vi det hur som helst så alla uppgifter stämmer överens med hur du vill ha det.

Återigen, ber om ursäkt om det uppfattades helt fel, var verkligen inte meningen.
Då det var i samma diskussion och du redan tog upp 3e parts försäljning i ett tidigare svar till mig så ja, jag tog det direkt så. Men jag uppskattar iaf att du inser hur fel det blev.

Beträffande ägarkontakten så har jag skrivit till supporten imorse. Det är inga konstigheter med hur jag egentligen vill ha det, mina domäner ska stå med mig som ägare, de jag köper i framtiden ska ha mig som ägare, och domäner jag inte längre äger ska helst inte dyka upp på min kontrollpanel.

Jag förstår att ni säkert har drösvis med problem och en rejäl huvudvärk p.g.a. er nuvarande kontrollpanel, men det är en helt ohållbar situation att vara kund idag. Nyss genererade jag en aukt.kod för att flytta en domän och det tog 5 minuters försök innan jag fick en kod av systemet.

Som Timofey skrev tidigare, finns det någon tidsplan för flytt till ny kontrollpanel? Sker det inte riktigt snart så har man ju inget annat val än att ta allt och dra. Och ska sanningen fram så är den enda anledningen att jag (och säkert många andra) fortfarande är Binero kunder, att er konkurrens är ännu jäkla sämre.
gfors är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-02, 12:13 #37
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Ber om ursäkt om mitt svar uppfattas så, jag skrev specifikt till tartareandesire och inte om din situation.

Utan första inlägget så skrev jag att detta har förmodligen hänt vid en transfer (vilket har skett enligt ditt inlägg ovan)

Sedan vad gäller dina domäner så kan vi även se till så det står korrekt innehavare, hör gärna av dig så löser vi det hur som helst så alla uppgifter stämmer överens med hur du vill ha det.

Återigen, ber om ursäkt om det uppfattades helt fel, var verkligen inte meningen.
Och jag skrev specifikt angående gfors problem då det uppenbarligen förekom två olika kontakter på kontot. Eftersom systemet omöjligen kan veta vilket som är korrekt så är det väl en ganska rejäl miss att välja en av dessa.

Akuta fel i den gamla kontrollpanelen måste med tanke på den extremt långa övergångsperioden givetvis prioriteras framför migration av kunder till den nya då vi är ett mycket stort antal kunder som fortfarande sitter fast i den.

Gfors, lite färre svärord skulle inte skada
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-06-02 klockan 12:21
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-02, 12:36 #38
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Gfors, lite färre svärord skulle inte skada
Vad f*n menar du?!

Skämt åsido... Uppfattat, bör även investeras i längre stubin till undertecknad...
gfors är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-02, 12:40 #39
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
gfors: Jag skall fixa ditt ärende så jag återkommer under dagen med en lösning på dina problem.
Tack. Du får dra ett PM om du har några frågor om detaljer.
gfors är inte uppkopplad  
Oläst 2010-06-02, 13:19 #40
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 168
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Hade du varit i kontakt med oss via mail eller så? Om så är fallet, kan du skicka över ticket-id via PM?

Alternativt om du drar iväg all info till mig via [email protected] så skall jag se till att lösa det.
Tack Kjette! du har ett mail!
youheardit är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017