Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


smssidan.se, ny aktör inom gratis sms

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-07-31, 17:46 #31
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Väl inget emot att man stjäl ideér - det gör ju alla mer elle rmindre. Men spammet är ju en helt annan fråga. Vill jag ha reklam från just den sidan så anmälren jag mig till den och ingen annan. Att skicka ut falska mail med rubriker "Din kompis bla bla bla..." får mig att må illa. Jag har skickat in en anmälan till konsumentverket. Tar bara någon minute på deras sida.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-02, 12:01 #32
Mojito Mojito är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 24
Mojito Mojito är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 24
Citat:
Originally posted by Terabyte@Jul 31 2005, 17:46
Väl inget emot att man stjäl ideér - det gör ju alla mer elle rmindre. Men spammet är ju en helt annan fråga. Vill jag ha reklam från just den sidan så anmälren jag mig till den och ingen annan. Att skicka ut falska mail med rubriker "Din kompis bla bla bla..." får mig att må illa. Jag har skickat in en anmälan till konsumentverket. Tar bara någon minute på deras sida.
vad sa konsumentverket då?

Och jag kan ju bara säga at smssidan är en enda stor Bullshit i denna röra,
dom gjorde reklam på aspsidan.se med och då kom en kille på dom om deras logga, där av efter så bara försvann dom där ifrån. Och jag hoppas verkligen att dom får det svårt för all spam dom har skickat ut och sedan går ut med en löng om det...

gisses säger jag och vilken amatör..

Det man ser på att dom ljuger och pratar skit är att se hur dom skriver, jag kan ta upp många exempel direkt på deras texter men det hadde jag inte tänkt gör för sånt tar lite tid att göra också...

men ni som har fått deras spam kan man bara tycka synd om, men jag var smart nog att spärra deras mail ifrån min mailkonto, så
NO SPAM HERE...

lycka till alla nu och hoppas att det tar ett slut för dessa rippare/spammare
Mojito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-02, 12:11 #33
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Ja, vad säger konsumentverket? Jo, de tar emot en elektronisk anmälan och sedan tar byråkratin fart. Resultat = kanske, men det går inte på en dag. Jag kan tänka mig att KV får in ett antal hundra olika anmälningar om dagen mot olika aktörer på marknaden och så tror jag inte att en anmälan gör någon nytta utan fler måste anmäla.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-02, 12:17 #34
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Citat:
Originally posted by Mojito@Aug 2 2005, 11:01

vad sa konsumentverket då?

Och jag kan ju bara säga at smssidan är en enda stor Bullshit i denna röra,
dom gjorde reklam på aspsidan.se med och då kom en kille på dom om deras logga, där av efter så bara försvann dom där ifrån. Och jag hoppas verkligen att dom får det svårt för all spam dom har skickat ut och sedan går ut med en löng om det...

gisses säger jag och vilken amatör..

Det man ser på att dom ljuger och pratar skit är att se hur dom skriver, jag kan ta upp många exempel direkt på deras texter men det hadde jag inte tänkt gör för sånt tar lite tid att göra också...

men ni som har fått deras spam kan man bara tycka synd om, men jag var smart nog att spärra deras mail ifrån min mailkonto, så
NO SPAM HERE...

lycka till alla nu och hoppas att det tar ett slut för dessa rippare/spammare
Aspsidan, phpportalen och många fler öppna forum har just "kategorier" där man får "visa upp sin sida" och folk får kommentera den, det kallar jag inte "felaktig reklam", även om det inte är just det ordet du använder, så känns det som om du tycker det. Loggon är utbytt och designen är inte ripp-off någon annans.

Vi har inte skickat ut några falska mail, men precis som någon sa så kan en sådan här funktion lätt missbrukas. Om någon anser sig ha tagit emot mail som klassas som SPAM från oss, ska dom givetvis gå till KO och göra en anmälan. Även om det är en viktig funktion så funderar vi starkt på att disabla/ta bort den från sidan, då det verkar ställa till mer problem än nytta.

Jag tycker sättet du skriver på är 10 ggr värre än någon av våra texter på sidan, så på den punkten tänker jag inte försvara ens.
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-02, 14:54 #35
Yohan Yohan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 253
Yohan Yohan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 253
Citat:
Originally posted by Joel@Aug 2 2005, 12:17
Vi har inte skickat ut några falska mail, men precis som någon sa så kan en sådan här funktion lätt missbrukas. Om någon anser sig ha tagit emot mail som klassas som SPAM från oss, ska dom givetvis gå till KO och göra en anmälan. Även om det är en viktig funktion så funderar vi starkt på att disabla/ta bort den från sidan, då det verkar ställa till mer problem än nytta.
Även jag har fått mail om den sidan från någon Emma som jag inte ens känner. Frågade dom två Emmorna jag känner och ingen av dom hade skickat något från smssidan. Då är min fråga till dig. Kan man få ta del av din logg som visar ip på den personen som skickade mailet om jag vidarbefodrar mailet till dig?
Yohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-02, 16:40 #36
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Jag har varit förskonad men nu har jag fått från en Elin och skickat en fråga till smssidan vem Elin är. Får jag inget svar så blir det anmälan. Det här luktar unket.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-03, 10:01 #37
Eazts avatar
Eazt Eazt är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 348
Eazt Eazt är inte uppkopplad
Flitig postare
Eazts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 348
Såg nu att jag hade fått ett mail till min hotmail för typ en vecka sen där "marcus" ville tipsa om smssidan.se.

Kontaktade de två Marcus jag känner, men det var ingen av dem... Så man kan ju undra vilken Marcus som helt plötsligt vill tipsa en person han inte ens känner om en smssite?
Eazt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-03, 14:12 #38
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Citat:
Även jag har fått mail om den sidan från någon Emma som jag inte ens känner. Frågade dom två Emmorna jag känner och ingen av dom hade skickat något från smssidan. Då är min fråga till dig. Kan man få ta del av din logg som visar ip på den personen som skickade mailet om jag vidarbefodrar mailet till dig?
Ip-adresser loggar vi inte på våra användare, däremot har ju varje reffererid en e-postadress/profil knuten till den. Men som du förstår skulle vi med all säkerhet bryta mot PUL(personuppgiftslagen) om vi gav ut denna. Skicka gärna en kopia på ditt mail så kan vi ta kontakt med personen ifråga.

Citat:
Jag har varit förskonad men nu har jag fått från en Elin och skickat en fråga till smssidan vem Elin är. Får jag inget svar så blir det anmälan. Det här luktar unket.
Det samma gäller dig, skicka en kopia på ditt mail. Vi kan inte ge ut uppgifter om våra användare, vilket kanske är rätt självklart.

Citat:
Såg nu att jag hade fått ett mail till min hotmail för typ en vecka sen där "marcus" ville tipsa om smssidan.se.

Kontaktade de två Marcus jag känner, men det var ingen av dem... Så man kan ju undra vilken Marcus som helt plötsligt vill tipsa en person han inte ens känner om en smssite?
Våra medlemmar har från starten skickat ut nästan 100 000 tips till personer (de förhoppningsvis känner) men även några har tydligen missbrukat denna funktion. Vi har numera valt att disabla/stänga av tipsa-funktionen tills vidare. Får ni något mail från och med idag så ber jag er kontakta mig genast.

Jag ber om ursäkt för ev. problem detta skapat er och om någon har en annan lösning än att ta bort funktionen så får ni gärna föreslå den

Mvh, Joel
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-28, 14:26 #39
minimunk minimunk är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 24
minimunk minimunk är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 24
Jasså så ni har nu tagit bort funktionen? Detta bevisar bara att det omöjligen är någon lite fjortis som har för lite att göra som skickar spam från er site, eftersom jag nyligen fått ett till (!) reklam mail från er, där någon vid namn Erik tipsar. Jag har kontaktat de erik som jag känner och ingen visste enns vilken sida det var.

Busted?
minimunk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-28, 15:48 #40
Yoghurt Yoghurt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 193
Yoghurt Yoghurt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 193
Funktionen är aktiverad på SMSSidan igen.
Yoghurt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017