Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Surftown borde skämmas!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-20, 13:14 #31
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Men varför byter man inte bara registrar och genomför ägarbytet hos den registrar man gillar? Jag förstår inte problematiken här. Gillar man inte läget får man flytta dit där man tycker sig få den service man behöver. Ett sabla gnäll hela tiden. ;-)
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-21, 14:19 #32
Mortekais avatar
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 587
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Mortekais avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 587
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Visst att principen är samma, men i verkligheten är det ju inte så. Inget som hindrar en av avsluta sitt gratis konto efteråt.

Och tycker det är stor skildnad att tvinga någon fylla i sina uppgifter eller TVINGA någon köpa något helt annat som dom inte behöver.
...fast du kan ju utnyttja Surftowns 30 dagars ångerrätt på samma sätt om du vill, fast frågan är varför man ska behöva bli medlem alls egentligen, oavsett om det är gratis eller kostar pengar...finns det inte ett bättre system?

Vad sägs om ett system där .se sköter registrering av medlemmar som sedan registrarer kan använda i sina system? En registrering för alla domännamnshanteringar? Ett Facebook Connect eller OpenID för .se domäner...Oavsett vilken registrar man väljer så behöver man aldrig registrera om sig och skulle någon fula så kan man låsa alla domäner som den personen innehar.

Man kan alltid drömma

Citat:
Ursprungligen postat av Jawn Visa inlägg
Det kvittar hur mycket ni argumenterar så tycker vi konsumenter (förutom Mortekai som driver sitt egna webbhotell) att det skandalöst att tvingas betala för något vi inte behöver eller vill ha.
Jag avskyr också att betala för något jag inte vill ha eller behöver...som tvlicensen (Muttrar och hytter näven), men till skillnad från tvlicensen så är det ju helt valfritt att välja Surftown eller inte för sina domäner.
Mortekai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-21, 16:38 #33
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda Visa inlägg
Ett sabla gnäll hela tiden. ;-)
Att diskutera något som man anser vara negativt är väl inte nödvändigtvis gnäll? Och om man inte tar upp det för diskusion så blir det väl aldrig bättre?

Citat:
Ursprungligen postat av Mortekai Visa inlägg
Jag avskyr också att betala för något jag inte vill ha eller behöver...som tvlicensen (Muttrar och hytter näven), men till skillnad från tvlicensen så är det ju helt valfritt att välja Surftown eller inte för sina domäner.
Jo visst är det valfritt att välja Surftown, men inte för köparen av en webbplats/domän. Som tur är går det att komma runt om genom att först flytta domänen, annars hade problematiken varit på en helt annan nivå.

Jag tycker dock att om man erbjuder försäljning av domäner så ska man också erbjuda de tjänster som automatisk följer med, exempelvis ägarbyte utan att tvinga den nya ägaren att köpa webbhotell. Tänk om alla leverantörer gjort på det sättet... Då kanske man är tvungen att köpa en sommarstuga helt plötsligt också
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-21, 16:46 #34
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Mortekai Visa inlägg
Jag avskyr också att betala för något jag inte vill ha eller behöver...som tvlicensen (Muttrar och hytter näven), men till skillnad från tvlicensen så är det ju helt valfritt att välja Surftown eller inte för sina domäner.
Haha, nu blev tråden ännu roligare. Och du som klagade på att Fredriks jämförelser haltar? =)

Skit samma vad man tycker i frågan egentligen, vill inte Surftown bättra sig så förlorar de bara på det själva i längden och det är egentligen meningslöst att stångas vidare här. Hade själv säkerligen varit kund där om det inte vore för såna här saker. Allting fungerar helt enkelt mycket smidigare på annat håll som det är nu. Struntar egentligen i hur de gör, ändrar de sig så ändrar jag mig gärna också men till dess väljer jag de bättre alternativen.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2009-09-21 klockan 17:40
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-21, 19:27 #35
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Fredriks jämförelser haltar?
Haltar mina jämförelser?
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-21, 21:03 #36
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 358
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Haha, nu blev tråden ännu roligare. Och du som klagade på att Fredriks jämförelser haltar? =)

Skit samma vad man tycker i frågan egentligen, vill inte Surftown bättra sig så förlorar de bara på det själva i längden och det är egentligen meningslöst att stångas vidare här.
Nu tycker jag du är otroligt orättvis, och nu är det din jämförelse som haltar. Du jämför oss med företag som erbjuder gratis DNS-tjänster, och påstår att vi på grund av detta inte vill förbättra oss.

Jag har gång på gång försökt visa er att när det kommer till hur en överlåtelse går till, så har vi exakt samma regler som de flesta andra större .se-registrarerna (Binero, Loopia, .SE Direkt) i branschen. Vi har bara inte en DNS-tjänst vi kan ge bort gratis.

Eller tycker du det är dåligt att ett företag fokuserar på det de anser göra sig bäst, och att de istället ska försöka anpassa sig efter vad alla andra i branschen gör? Hade det varit bättre om vi börjat erbjuda en gratis DNS-tjänst, som vi inte hade haft tid eller vilja att supportera eller drifta?
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-21, 22:03 #37
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
Jag är inte alltför insatt i ämnet, men handlar det inte också så att säga om en mervärdesfunktion för den parten som redan är befintlig kund hos er?
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-21, 22:06 #38
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Handlar inte om att ni skulle behöva erbjuda gratis DNS tjänst till alla, utan sluta TVINGA den som ska ta över domänen ett webbhotellkonto.

Vad ni fått att ni skulle behöva erbjuda hela internet en gratis dns tjänst för det ser jag inte riktigt gå ihop.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-22, 00:16 #39
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Det är klart att det rimmar ganska illa att ett webbhotell som normalt sett har väldigt låga priser helt plötsligt tar ut ett enormt högt arvode för något som många andra erbjuder gratis eller till ett betydligt mindre belopp?
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-22, 00:57 #40
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Jag tycker det är oerhört tråkigt att se att en tråd inte låses här, det sägs samma sak om och om igen, ingenting tillförs, förutom att Surftown skadas av detta, det verkar också vara avsikten hos några av er som går ann i tråden..

Stäng detta inlägg innan det spårar ur totalt.

Det är dels jävligt lätt att kringgå kostnaderna genom att flytta domänen, som Xamda påpekade tidigare.

jag är också säker på att Surftown har tagit åt sig av vad som har sagts, och tar ett eget beslut utifrån det.

I övrigt så får man väl skylla sig själv om man signerar ett kontrakt som man inte har läst?
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
ägarbyte, surftown


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017