Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Comclick

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-09, 11:12 #31
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Ni har inte så att man kan använda epi?
Jag har ingen större lust att registrera massa webbplatder utan brukar istället använda epi för att skilja på sidorna.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-09, 11:25 #32
ComclickGirls avatar
ComclickGirl ComclickGirl är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 62
ComclickGirl ComclickGirl är inte uppkopplad
Medlem
ComclickGirls avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 62
Jonny
Citat:
Jag har försökt stänga av vissa annonser, men det verkar inte fungera.

Actionaid-annonsen får många visningar med CTR ligger på 0% så jag vill stoppa den. Det verkar inte gå så bra. Skicka PM eller maila om du behöver veta mer om det specifika fallet.
På grund av fördröjningen i systemet så kan inaktiveringen av kampanjerna i Comclick dröja ett par timmar innan de träder i kraft.
Jag går in omedelbart och kollar upp Action Aid åt dig och hör av mig per mejl Jonny.
ComclickGirl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-09, 16:25 #33
ComclickGirls avatar
ComclickGirl ComclickGirl är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 62
ComclickGirl ComclickGirl är inte uppkopplad
Medlem
ComclickGirls avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 62
Nicklas
Citat:
Ni har inte så att man kan använda epi?
Jag har ingen större lust att registrera massa webbplatder utan brukar istället använda epi för att skilja på sidorna.
Idén med Comclick är att både annonsörer och websiteägare delas in i pooler för att bättre matcha sin målgrupp. Därför vill vi helst att man registrerar de webbsidor man vill använda annonserna för.

Men om du hellre vill använda epi för att styra annonserna och du får det att fungera kan vi inte hindra det.
ComclickGirl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-09, 17:42 #34
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Citat:
Originally posted by ComclickGirl@Apr 25 2007, 10:16
Det finns också en funktion i Comclick som kallas för House Ads.
En House Ad kan vara bra att använda om det till exempel inte finns någon annons för tillfället som passar för din målgrupp i Comclick. Då skapar du en egen annons som kan marknadsföra din egen webbsida eller någon av dina vänners webbsida. Ett annat alternativ är att använda annonser från något annat affiliatenätverk
för din annonsplats.

Hur fungerar detta? Är det bara att klistra in koden för en annons från det andra nätverket i den ruta där det står html redirect? Den efterfrågar en url, men det finns ju ingen url att ge? Man får ju inte mecka runt med den automatgenererade koden för att vara säker på att det funkar om jag har förstått det hela rätt.

Jag testade att klistra in koden, men nu har allting hängt sig och jag kan varken se den eller ta bort den?
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-10, 09:42 #35
ComclickGirls avatar
ComclickGirl ComclickGirl är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 62
ComclickGirl ComclickGirl är inte uppkopplad
Medlem
ComclickGirls avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 62
Tez
Citat:
Hur fungerar detta? Är det bara att klistra in koden för en annons från det andra nätverket i den ruta där det står html redirect? Den efterfrågar en url, men det finns ju ingen url att ge? Man får ju inte mecka runt med den automatgenererade koden för att vara säker på att det funkar om jag har förstått det hela rätt.

Jag testade att klistra in koden, men nu har allting hängt sig och jag kan varken se den eller ta bort den?
Godmorgon Tez,

Jag såg vad du menade, jag skall kolla upp vad som kan ha blivit fel och försöka åtgärda det så snart som möjligt.
Jag hör av mig på ett eller annat sätt.
ComclickGirl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-13, 16:13 #36
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Hej!

När jag klickar på Hem >> Fakturering >> Bankkontoinformation, så står det:
"Följande information är nödvändig för att vi ska kunna göra en utbetalning. Se till att fylla i formuläret noggrannt." och sedan "Fakturanummer"

Vad menas med det? Varför ska jag som ska ha pengarna utbetalda ange något fakturanummer?

P.s. Kanske ska göras som officiell tråd det här?
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-14, 10:51 #37
ComclickGirls avatar
ComclickGirl ComclickGirl är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 62
ComclickGirl ComclickGirl är inte uppkopplad
Medlem
ComclickGirls avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 62
Hej,

Hoppas att alla har haft en trevlig helg.

Jonny.
Citat:
Hej!

När jag klickar på Hem >> Fakturering >> Bankkontoinformation, så står det:
"Följande information är nödvändig för att vi ska kunna göra en utbetalning. Se till att fylla i formuläret noggrannt." och sedan "Fakturanummer"

Vad menas med det? Varför ska jag som ska ha pengarna utbetalda ange något fakturanummer?
Betalningssystemet i Comclick baseras på fakturering, dvs våra siteägare som är företagare skickar en elektronisk faktura till oss.
Det är den enkla anledningen till att vi efterfrågar fakturanummer.


För att förtydliga det hela så kan jag nedan beskriva flödet för hur betalningen i Comclick fungerar.

Betalningsförfarande i Comclick
Under Betalning finns det en länk som heter Fakturering.
När dina intäkter har validerats finns den aktiv.
Där fyller du i dina betalningsuppgifter samt fakturanummer.

Om du har uppnått den lägsta betalningsnivån på 500 kr kommer dina intäkter att senast betalas ut nästkommande månad.
Däremot om du inte har uppnått 500 kr, kommer inte dina pengar att betalas ut förrän du skickar nästa faktura förutsatt att båda fakturorna tillsammans överstiger 500 kr.
ComclickGirl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-14, 10:59 #38
ComclickGirls avatar
ComclickGirl ComclickGirl är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 62
ComclickGirl ComclickGirl är inte uppkopplad
Medlem
ComclickGirls avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 62
Tez

Citat:
Hur fungerar detta? Är det bara att klistra in koden för en annons från det andra nätverket i den ruta där det står html redirect? Den efterfrågar en url, men det finns ju ingen url att ge? Man får ju inte mecka runt med den automatgenererade koden för att vara säker på att det funkar om jag har förstått det hela rätt.

Jag testade att klistra in koden, men nu har allting hängt sig och jag kan varken se den eller ta bort den?
Jag tänkte svara på Tez fråga här också trots att jag redan har kontaktat henne gällande det här problemet.

Anledningen till att det blev knasigt var att det användes en redirect till alternativet HTML-länk plus en bild. Det klarade inte systemet av att känna av vad det var för typ av länk.

En House Ad skapas antingen av en redirect då klistrar man in en redirect-url.
Eller så väljer man alternativet HTML-url plus bild och då skall url:n till bilden också anges.

För House Ad
ComclickGirl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-14, 11:08 #39
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Man kan välja Aktiebolag, Enskild Firma och Ekonomisk förening, men varför inte Handelsbolag?
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-14, 11:49 #40
ComclickGirls avatar
ComclickGirl ComclickGirl är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 62
ComclickGirl ComclickGirl är inte uppkopplad
Medlem
ComclickGirls avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 62
Fabian
Citat:
Man kan välja Aktiebolag, Enskild Firma och Ekonomisk förening, men varför inte Handelsbolag?
Bra synpunkt där.
Jag har inget bra svar på det tyvärr eftersom jag personligen inte var inblandad i just den delen. Men jag skall försöka få det ändrat asap.
Det har inte behövts tidigare då vi ändå har kunnat behandla handelsbolag som antingen Enskild firma eller Aktiebolag.

Mycket av det som står på www.comclick.se kommer att ändras när vi förändrar utseendet på hela webbsidan. Eventuellt kommer då den funktionen i registreringen bytas ut mot att man måste skriva in sitt organisationsnummer istället.
ComclickGirl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017