Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Voddler Information

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-08-23, 16:18 #31
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Det sägs ju att det ligger bakom 100 manår i utveckling och 13 miljoner DOLLARS har investerats i programmet. Enda verkar klienten vara en sämre portning av XBMC och fungera allmänt dåligt.

Känns som Voddler kommer floppa. Bara för att man kallar sig "Spotify för film" betyder inte att tjänsten kommer fungera lika bra. Detta intrycket stärks ju av att servern dessutom blev hackad med root-access tidigare.

Dåligt Voddler!
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-23, 16:35 #32
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Spindel > Jag ser det positivt att Voddler klienten är baserad på XBMC, eftersom XBMC redan idag finns till en stor del plattformar.

Att tjänsten dök efter 36h pga en stor beta lansering, känns lite som att dom missbedömde trycket.

Att Voddler inte gick ut med en pressrelease efter att dom blev hackade utan denna information kom fram pga oss till bla. IDG beror nog på dåligt omdöme från dom.

jag hoppas innerligt att denna tjänsten kommer att leva kvar, eftersom detta kommer att smälla SF Anytime mfl på fingrarna.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-23, 18:03 #33
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Stor betalansering? Rör sig ju om ett total på 1500 användare och då skulle jag tro att ungefär hälften är inaktiva användare som har tröttnat på att använda tjänsten pga. dåligt utbud och dålig programvara. Enligt Voddler har man investerat över 90 miljoner kronor på tjänsten. Jag tror att det är en ren lögn. Förmodligen har man haft dåligt med pengar, slängt ihop en XBMC-baserad tjänst för att ha något att visa upp när de träffar riskkapitaliser.

Felet med XBMC är att det är utvecklat för ett helt annat ändamål. Voddler är video-streaming, inte ett media center där man samlar lokalt sparade filer; så som bilder, videos, musik. Upplägget på Voddler blir ju lätt rörigt när det kommer vara mer än låt säga 2000 filmer. Och att inte kunna använda musen med sin dator är ju pinsamt, oavsett om tjänsten är tänkt att användas med tangentbord/fjärrkontroll.

Tycker allt att man borde ha kommit längre innan man lanserar en beta.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-24, 07:40 #34
Yoghurt Yoghurt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 193
Yoghurt Yoghurt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 193
Ingen som har koll på om Spotify har något på gång för film/tv-serier? De verkar ha lite mer kunskap om streaming speciellt då jag aldrig har haft några större problem med deras klient.

Voddler känns ju i dagsläget som att det kommer ta ett bra tag innan man har en stabil programvara. Jag har haft ett beta/alphakonto hos Voddler i 2 månader och jag har hittills inte kunnat se en hel film utan avbrott. Oftast kraschar programmet totalt och man lär starta om datorn för att få det att fungera igen.
Yoghurt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-24, 07:52 #35
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Citat:
Originally posted by Yoghurt@Aug 24 2009, 06:40
Ingen som har koll på om Spotify har något på gång för film/tv-serier? De verkar ha lite mer kunskap om streaming speciellt då jag aldrig har haft några större problem med deras klient.
Voddler känns ju i dagsläget som att det kommer ta ett bra tag innan man har en stabil programvara. Jag har haft ett beta/alphakonto hos Voddler i 2 månader och jag har hittills inte kunnat se en hel film utan avbrott. Oftast kraschar programmet totalt och man lär starta om datorn för att få det att fungera igen.

De har infört videoreklam i UK. Kolla deras Youtube-kanal.
http://www.youtube.com/user/spotifydemo
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-25, 02:16 #36
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel Visa inlägg
Stor betalansering? Rör sig ju om ett total på 1500 användare och då skulle jag tro att ungefär hälften är inaktiva användare som har tröttnat på att använda tjänsten pga. dåligt utbud och dålig programvara. Enligt Voddler har man investerat över 90 miljoner kronor på tjänsten. Jag tror att det är en ren lögn. Förmodligen har man haft dåligt med pengar, slängt ihop en XBMC-baserad tjänst för att ha något att visa upp när de träffar riskkapitaliser.

Felet med XBMC är att det är utvecklat för ett helt annat ändamål. Voddler är video-streaming, inte ett media center där man samlar lokalt sparade filer; så som bilder, videos, musik. Upplägget på Voddler blir ju lätt rörigt när det kommer vara mer än låt säga 2000 filmer. Och att inte kunna använda musen med sin dator är ju pinsamt, oavsett om tjänsten är tänkt att användas med tangentbord/fjärrkontroll.

Tycker allt att man borde ha kommit längre innan man lanserar en beta.
OM du läser på lite om det hela: Musstödet kommer att komma, det dröjer pga vissa problem.

Och XBMC är främst utvecklat för Xbox1, där man streamade från en annan dator i nätverket, innan man lade det på maskinen. Det är inte samma hastigheter i Voddler dock.
Läser man i deras forum så lovar dom att en gränssnitts uppdatering kommer att ske och man kommer få möjligheten att välja gränssnitt (skin) också.

Har du läst på om detta innan du klagar, visst det verkar vara en hopplock för att locka investerare men jag håller tummarna för tjänsten.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-25, 12:55 #37
sancar sancar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 55
sancar sancar är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 55
Någon som har en invite, som ni inte använder?
sancar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-25, 16:02 #38
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Det känns lite knepigt om tjänsten inte håller för mer än 1500 användare, det är förvisso beta men jag har fått intrycket av att de speedar på mot release och då är det ju en klar fördel om de pallar med mer än 1500 pers..
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-26, 12:04 #39
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Citat:
Ursprungligen postat av htiawe Visa inlägg
Det känns lite knepigt om tjänsten inte håller för mer än 1500 användare, det är förvisso beta men jag har fått intrycket av att de speedar på mot release och då är det ju en klar fördel om de pallar med mer än 1500 pers..
Fel! De klarar förmodligen inte ens 500 användare samtidigt. 1500 personer är dock registrerade, men långt ifrån alla använder tjänsten regelbundet.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-27, 22:24 #40
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 914
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 914
Voddler är up 'n running igen och det fungerar hur bra som helst
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017