Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tips som ökar antalet ordrar

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-12-19, 15:33 #31
Samben Samben är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 540
Samben Samben är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 540
48) markera tydligt ut olika erbjudanden med olika sifferkombinationer som får köparen att tycka att det ser billigt ut.
49) Ha en FAQ som besvarar simpla och vanliga frågor och utöver det ett support team som svarar via mail/telefon på frågor som kunden har.
Samben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-20, 11:37 #32
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 411
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 411
Intressant tråd!

Nyligen köpte jag ett program (minns inte om det var hos Adobe eller Roxio). Jag var i kundvagnen på väg till kassan när jag fick telefon och var borta 5-10 minuter. När jag kom tillbaka hade det poppat upp en ruta som sa att om jag slutförde beställningen inom si och lång tid skulle jag få 20% rabatt. Jag som ändå hade tänkt köpa produkten blev förstås glad. Egentligen riktar det sig förstås till folk som blir tveksamma under orderprocessen.
Helena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-20, 11:41 #33
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
Citat:
Originally posted by Samben@Dec 19 2007, 16:33
48) markera tydligt ut olika erbjudanden med olika sifferkombinationer som får köparen att tycka att det ser billigt ut.
Motfråga till Punkt 48, väldigt intressant gällandes sifferkombinationer som ser billiga ut, hur ser en sådan ut egentligen?
fenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-20, 11:50 #34
Axentus Axentus är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 64
Axentus Axentus är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 64
Citat:
Ursprungligen postat av fenrik
Citat:
Ursprungligen postat av Samben
48) markera tydligt ut olika erbjudanden med olika sifferkombinationer som får köparen att tycka att det ser billigt ut.
Motfråga till Punkt 48, väldigt intressant gällandes sifferkombinationer som ser billiga ut, hur ser en sådan ut egentligen?
Kanske menar t ex. 999:- kr istället för 1000 kr, då ser ju priset lägre ut vid en snabb överblick, kanske värt att sänka priset till 995 kr istället för 1023 kr för samma vara, kan tänka mig att det ger merförsäljning.
Axentus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-20, 14:31 #35
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
Citat:
Ursprungligen postat av Axentus
Citat:
Originally posted by -fenrik@Dec 20 2007, 11:41
Citat:
Ursprungligen postat av Samben
48) markera tydligt ut olika erbjudanden med olika sifferkombinationer som får köparen att tycka att det ser billigt ut.
Motfråga till Punkt 48, väldigt intressant gällandes sifferkombinationer som ser billiga ut, hur ser en sådan ut egentligen?

Kanske menar t ex. 999:- kr istället för 1000 kr, då ser ju priset lägre ut vid en snabb överblick, kanske värt att sänka priset till 995 kr istället för 1023 kr för samma vara, kan tänka mig att det ger merförsäljning.
Då förstår jag hur du menar, trodde du hade några magiska sifferkombinationer som känns billiga, men det var väl min önskedröm snarare. Jo visst kan ett snyggt pris sälja mer än ett fult.
fenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-07, 14:00 #36
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
Citat:
Originally posted by MrHandley@Dec 19 2007, 13:56

45: Jobba aktivt med dina leverantörer för att vara först med nya produkter

Detta är helt klart intressant, gissar på att det kräver ett nära samarbete samt större volymer så leverantören ser det som intressant.

Näe, det behöver det inte vara. Kan vara en fördel för leverantören att putta ut en mindre mångd på markanden först. Eller så kanske du har kanaler som ingen annan kommer åt? Eller sp kanske du kan få ut det bredare på en gång än vad andra kan?
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-12, 20:35 #37
Marcin Marcin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 77
Marcin Marcin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 77
Citat:
Originally posted by Unispel@Apr 30 2007, 00:06
18. Var snabbare, billigare ...
Även jag går emot "billigare", väldigt starkt dessutom. Pris är en kvalitetsindikator och en väldigt effektiv sådan, särskilt när kunden känner sig osäker. Ett vanligt scenario när två produkter verkar vara mer eller mindre identiska men den enda uppenbara skillnaden är priset. Man litar helt enkelt till viss del att dyrare är bättre.

Dessutom, det påvisats (troligen bevisats) att man upplever dyrare varianter som bättre även om två produkter är identiska (vanligt inom kosmetikbranschen då samma produkt sälj under olika märken). Detta är grundläggade marknadsföring.

Om man tittar på Prisjakt så är det inte allt för sällan som de billigaste butikerna har dåligt omdöme och ibland t.o.m registrerade hos kronofodgen.

Jag själv tillhör gruppen som nästan alltid ser förbi prislappen.



Jag skulle omformulera #18 till:
Försök ge den bästa möjliga service och misströsta inte om det resulterar i lite högre priser.

Tyvärr minns jag inte riktigt men jag har för mig att kunder som letar efter det billigaste är de minst trogna.
Marcin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-12, 20:57 #38
Lundmarks avatar
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 026
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Lundmarks avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 026
Citat:
Ursprungligen postat av Marcin
Citat:
Ursprungligen postat av Unispel
18. Var snabbare, billigare ...

Även jag går emot "billigare", väldigt starkt dessutom. Pris är en kvalitetsindikator och en väldigt effektiv sådan, särskilt när kunden känner sig osäker. Ett vanligt scenario när två produkter verkar vara mer eller mindre identiska men den enda uppenbara skillnaden är priset. Man litar helt enkelt till viss del att dyrare är bättre.

Dessutom, det påvisats (troligen bevisats) att man upplever dyrare varianter som bättre även om två produkter är identiska (vanligt inom kosmetikbranschen då samma produkt sälj under olika märken). Detta är grundläggade marknadsföring.

Om man tittar på Prisjakt så är det inte allt för sällan som de billigaste butikerna har dåligt omdöme och ibland t.o.m registrerade hos kronofodgen.

Jag själv tillhör gruppen som nästan alltid ser förbi prislappen.



Jag skulle omformulera #18 till:
Försök ge den bästa möjliga service och misströsta inte om det resulterar i lite högre priser.

Tyvärr minns jag inte riktigt men jag har för mig att kunder som letar efter det billigaste är de minst trogna.
Nu måste jag säga emot. Tråden heter "Tips som ökar antalet ordrar". Och min fulla tro är att man får fler ordrar om man är billigast, sedan om det är bra ur ekonomisk synvinkel är en annan sak. Men om man ser till ANTAL ordrar så tror jag det är bra att ha ett lågt pris.

Men så är jag småläning också och driver prisagenter
Lundmark är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-13, 04:31 #39
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Originally posted by Lundmark@Jan 12 2008, 21:57
Nu måste jag säga emot. Tråden heter "Tips som ökar antalet ordrar". Och min fulla tro är att man får fler ordrar om man är billigast, sedan om det är bra ur ekonomisk synvinkel är en annan sak. Men om man ser till ANTAL ordrar så tror jag det är bra att ha ett lågt pris.

Men så är jag småläning också och driver prisagenter
Självklart får man fler ordrar om man är billigast. Ännu fler lär man få om man ger bort sakerna gratis .

Verkar finnas en del oenigheter om ifall låga priser är bra eller inte. Men vi nöjer oss vid det och går vidare i tråden tycker jag. Vill gärna se fler erfarna e-handlare bidra med tips. So keep´m coming!
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-13, 13:19 #40
Onkelborg Onkelborg är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 382
Onkelborg Onkelborg är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 382
26) Lite tillägg: Se till att det är bra texter och att det finns ett bra överflöd av data om produkten. Är rätt jobbigt att köpa saker när det saknas en massa information om produkten, man vet ju faktiskt inte vad det är man köper då..
Onkelborg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017