Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Rekord i Off Topic?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-05-14, 01:26 #31
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by marcuss@May 13 2005, 23:40
Nu behövs bara en webbkamera och du har en given succé för en webbsajt och räddar den här tråden tillbaka till topic ... *Glöm inte Paypal där folk kan donera pengar så Dufvan ...
Japp börjar också fundera på om man är på väg att bli blåst, vad tycker ni, skall jag ge henne/han till söndag innan jag börjar ställa krav på lönsamhet? haha

Skämt och sido, jag tror den har varit med om nåt som gör att den är förvirrad (Fredag den 13:de ... uhhh), dock såg den helt okey ut rent fysiskt när den promenerade runt i lägenheten. Att jag sedan förpassade den till balkongen var mer eller mindre utan invändningar. Jag har iofs bara sett den med vingarna ihopfällda så eventuellt kan det vara nån mindre skada som gör att den inte vill flyga om den inte måste.

Iom vattnet, brödet och huset har jag vunnit pluspoäng, vi håller på att bygga upp ett förtroende för varandra. Förut kunde jag inte gå ut på balkongen och kolla till duvan utan att hon/han sprang iväg till ett hörn. Nu iom huset kan jag tom rikta ficklampan på henne/han när jag gör mina rutin-enliga kontroller att duvan är okey, utan att hon/han blir rädd. Hon/Han fortsätter helt enkelt att pyssla vidare som vanligt även om jag är där.

Ingen bild denna gången, då väcker jag säkert duvan med blixten, men den är kvar än.

Om den mot förmodan är kvar imorgon när jag vaknar måste jag få en fågel-kunnig att ut från bilderna könsbestämma duvan, sedan måste ett bra namn fram. Jag vaknar iofs inte så tidigt och om den får softa i huset över natten, sova lite och slappna av! Så är den förhoppningsvis okey imorgon när solen går upp, och då sover jag fortfarande garanterat.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-14, 01:41 #32
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Haha! Att Thomas kunde vara så ödmjuk hade jag inte den blekaste aning om!
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-14, 01:43 #33
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Duva.se är ett bra namn!

Domänen är ledig dessutom
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-14, 02:35 #34
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Den skall jag regga och sälja dyrt hos ni-vet-vem. Det kostar att våra djurvän på internet!
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-14, 02:46 #35
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by grazzy@May 14 2005, 02:35
Den skall jag regga och sälja dyrt hos ni-vet-vem. Det kostar att våra djurvän på internet!
Hehe det var inte en domän jag tänkte på, utan snarare ett namn så jag slipper skriva hon/han hennes/hans hela tiden. Bättre att lägga domän-pengarna på en veterinär istället som kan kolla upp vad som är fel på duvan om den inte repar sig och flyger iväg till sina duvkompisar.

Har läst lite och det verkar ut ifrån beteende och utseende vara en tjej-duva. Utöver det verkar hon inte ha några symptom att ha krockat med nån ruta eller liknade livshotande skada. Lite andrum i en lugnt miljö samt lite vatten och mat så blir det nog som med Micke04's humla, dvs hon sticker när hon repat sig.

Nu sten-sover hon i huset 02:47 och det är kolsvart ute så allt verkar vara frid och fröjd.

För er som missade google's Pigeon-Rank är det ju passande att tipsa om det, nu när eventuellt Quality Unlimited har inte ett kluster men väl en "Pigeon" som resurs närmaste timmarna

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-14, 04:15 #36
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Nu börjar det ljusna och kompis-fåglarna i närheten har vaknat till och kvittrar för fullt. Duvan valde att stanna i sitt temporära härbärge över natten.

Av fotot att dömma verkar allt ha fortlöpt enligt planerna och lite regn samt blåst osv skall inte stört henne nämnvärt.

Ryktet säger att hon eventuellt iom sitt runda bröst kan vara gravid och pga det inte vill flyga om hon tycker allt är okey! Humn hur skall detta utveckla sig!? Har duvor några flygande fiender som kan ta sig in på 3:dje våningen i ett hyreshus? Det är mellan 10 till 12 meter nere till backen, och man kan inte se henne från luften så länge hon är i huset. Men skulle hon gå ut och gå omkring på balkongen bor jag högst upp så det är fri sikt för eventuella luftburna rovdjur.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg post-7-1116036918.jpg (45.9 KB, 3 visningar)
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-14, 04:52 #37
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
Det är väl knappast någon risk att en falk kommer och äter upp henne iaf. Läste om brevduvor i Ny Teknik (om jag inte minns fel) häromdagen. Brevduvor användes ganska flitigt under andra världskriget, och likaså falkar som jagade fiendens brevduvor.
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-14, 05:06 #38
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by koala@May 14 2005, 04:52
... och likaså falkar som jagade fiendens brevduvor.
Dom är sällsynta mitt i centrala stan som tur är, nu skall jag sova lite tror jag.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-14, 07:40 #39
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 865
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 865
Underbart off-topic!!
N!cklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-14, 08:40 #40
Eazts avatar
Eazt Eazt är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 348
Eazt Eazt är inte uppkopplad
Flitig postare
Eazts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 348
Citat:
Originally posted by Thomas@May 14 2005, 03:15
Ryktet säger att hon eventuellt iom sitt runda bröst kan vara gravid...
Så med andra ord har du snart fullt av duvor på din balkong som trivs med husrum och mat

Nä men helt seriöst så tycker jag att du är väldigt snäll mot duvan, betvivlar att någon annan här på WN skulle gjort samma sak om de hittade en duva i lägenheten...
Eazt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017